Gravatar

#1 ulrikc 14 år siden

Hej alle sammen :)

Nu har jeg fået anskaffet mig musikken til Star Trek: The Motion Picture af Jerry Goldsmith og James Horner's score til Star Trek II: The Wrath of Khan. Jeg må sige at det ret imponerende det musik de to har komponeret, og den forskellighed der er på Star Trek: The Motion Picture og Star Trek II: The Wrath of Khan. Men nu er det jo sådan, at der er lavet mange flere scores til Star Trek-serien. :)

Mit bud er helt klart Jerry Goldsmith musik til Star Trek: The Motion Picture.

Så, jeg vil gerne høre hvad jeres mening er:
Gravatar

#2 tiany 14 år siden

Mit bud er Jerry og Joel Goldsmith score til First Contact - LOVE IT!



Det fanger stemningen i filmen udmådeligt godt og hver gang jeg hører musikken får jeg lyst til at se filmen igen og jeg har set First Contact rigtig mange gange :)
Valar morghulis
Gravatar

#3 PredatorX 14 år siden

Jeg har ikke selv hørt det, men det virker meget som om der er en generel holdning om at Wrath of Kahn både er den bedste film, og har det bedste score.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#4 Patriarch 14 år siden

Cliff Eidelmans (sp?) musik til The Search For Spock (tror jeg det er) er også ret rost.

Men First Contact er et ganske fedt score.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 The Insider 14 år siden

#4, for dælen Patriarch... du er jo tydeligvis ikke kommet i gang med Star Trek endnu! :-) Kom så i sving! Eidelman komponerede til VI: The Undiscovered Country. Horner stod også for Search for Spock. Jeg hælder nok også til The Motion Picture. Et af højdepunkterne i en uovertruffen karriere. Jeg kan meget godt lide Horners kompositioner, men jeg synes ikke, de er nær så nuancerede som Goldsmiths. First Contact lyder også fantastisk, og Dennis McCarthys score til Generations har jeg altid været vild med. Meget undervurderet. Egentlig har alle filmene gode scores.
War. War never changes.
Gravatar

#6 Patriarch 14 år siden

Ah ja... The Undiscovered Country... same, same :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 ulrikc 14 år siden

#5: Hvad synes du så om Jerry Goldsmith's musik til The Final Frontier og Michael Giacchino score til Star Trek ? :)
Gravatar

#8 The Insider 14 år siden

#6, ej nej nej, Patriarch... fint nok, at du hader Star Trek som pesten og dagligt drager til møder, hvor I skiftes til at disse Star Trek-universet med nedgørende rim, men der er en gigantisk stor forskel på de to scores til de to film :-) Eidelmans musik er jo afsindig mørk og temperamentsfuld med fornem brug af dybe strygere og kor, mens Search For Spocks score er mere lystigt og melodiøst (og jeg ved godt, du mente, de to film formentlig var identiske, jeg driller bare ;-) )

#7, glimrende begge to :-) Som sagt kan jeg lide dem alle. Jeg synes måske nok Goldsmiths score til Nemesis var hans klart svageste - for ensartet og en smule traditionelt, men stadigvæk bedre end de fleste scores til andre film. Final Frontier har nogle vidunderlige temaer, især The Mountain, som kommer i kølvandet på hovedtemaet, The Barrier og den underunfdige Free Minds. Jeg er sateme glad for, han både lavede musikken til Final Frontier, Insurrectin og Nemesis - de tre klart svageste film - for det gør dem langt lettere at sluge :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 ulrikc 14 år siden

#8 hehe :D Jeg har dog kun set Star Trek: The Motion Picture , hvilket var en lidt tam affære må jeg ærligt indrømme. . .
Gravatar

#10 The Insider 14 år siden

#9, mildest talt :-) Den bliver bestemt også løftet gevaldigt af musikken. Men du skal ikke lade dig slå ud af den - The Slow Motion Picture er ikke en indikator for, hvad du kan forvente af resten af serien.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: