Gravatar

#11 filmz-Bruce 16 år siden

Iøvrigt kan der smuglyttes til Victor Youngs score via her. Jeg kan huske, da jeg så filmen for et års tid siden, at jeg blev blæst væk ad scoret, da jeg ikke havde forventet den musik.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 Yoda 16 år siden

Føj, den er svær!

Elsker meget af John Williams og Jerry Goldsmith - er bl.a. bidt af en gal haj, når det gælder temaet til "Jaws" - her bliver strygerne sgu sat på en prøve :-)

Men det bliver sgu nok Morricone, der løber med sejren. Temaet til "Once Upon a Time in America" er melodiøst og bjergtagende smukt!

Kunne også nævne Carpenters "Halloween" theme - simpelt, enkelt, virkningsfuldt, myrerkrybende og godt!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#13 Wrangque 16 år siden

Siden der ikke er nogen der har nævnt den så ville jeg da lige smide den på bordet. Ikke fordi jeg syntes det er det absolut bedste (der holder jeg mig til Once Upon A Time In The West), men den fortjener bestemt at blive nævnt i en tråd om det bedste filmmusik.

Nino Rotas musik fra The Godfather selvfølgelig... fantastisk.
Gravatar

#14 filmz-Bruce 16 år siden

Ser selvfølgelig bort fra alle musicals med musik af Ira Gershwin, Irving Berlin og Cole Porter :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 Michael Andersen 16 år siden

#4 Det var en oplevelse :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#16 PredatorX 16 år siden

"Hoved temaet" i the last of the Mohicans, eller The piano... svært at vælge.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#17 Yoda 16 år siden

#16

Ja, dem holder jeg sgu også meget af-
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#18 filmz-Center 16 år siden

et der også giver kuldegysninger er The map Room:dawn fra Raiders Lost Ark eller Hellraiser 2 Second Sight Seance
Gravatar

#19 filmz-Center 16 år siden

Men bedste stykke Filmmusik....ever det findes ikke
Gravatar

#20 Wrangque 16 år siden

#19 haha, nej det... det var også mere for at få nogle byd på bordet og det må mand sige vi har fået! bliver nok svært af lave en "Top 10 all time greatest" ja.. det har du nok ret i :D

Skriv ny kommentar: