Gravatar

#1 Wrangque 16 år siden

Ja det er jo oplagt at spørge om i dette nye... fine forum :D

Og jeg vil da hellere end gerne selv ligge ud og sige jeg mener at det er:

Ennio Morricone's "The Man With The Harmonica" fra Once Upon A Time In The West.'

I det hele taget er Morricone genial, men lige præcis det "nummer" er nok det bedste jeg til dato har hørt, også fordi det passer så fantastisk til filmen, men det er jo selvsagt :D

Kom Glad
Gravatar

#2 Michael Andersen 16 år siden

Ah det kan jeg sgu ikke. Det er jo svært at skulle vælge mellem sine børn :)

Det stykke musik du nævner, var sjovt nok lige præcis det nummer, som i sin tid fik mig interesseret i Morricones musik og som gjorde at jeg tidligere på året så ham i koncert i New York.

De fleste lyttere er sikkert til sangbare melodier/temaer, men jeg er en sucker for atletisk underlægningsmusik. Et nummer som "The Battle of Yavin" fra "Episode IV: A New Hope" står højt på listen, fordi det har hele og fortæller en lille historie i sig selv, og selv efter så mange år kan det stadig få pulsen op at køre hos mig.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 Spanner 16 år siden

Der er alt for meget fantastisk musik at vælge imellem.

Hvis jeg skal vælge ét, som bare giver kuldegysninger hver gang, så er jeg også på Star Wars ep IV, men jeg vælger "Binary Sunset"

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#4 Wrangque 16 år siden

#2 Morricone live... det kan kun ha været en fantastisk oplevelse! Hvad spillede han/de? en masse klassikere?

Wow det vill jeg gerne opleve.
Gravatar

#5 Benway 16 år siden

Jeg ville sige åbningsmusikken fra "2001: A Space Odyssey", men det er måske snyd eftersom musikken ikke er skrevet til filmen. Jeg kan ofte godt lide når en film tager et stykke musik fra et andet sted, og placer det i en kontekst hvor det får en anden betydning.

Ellers er harmonika temaet helt sikkert også fantastisk, og brugt perfekt i filmen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 filmz-Bruce 16 år siden

Victor Youngs tema til Around The World in 80 Days fra 1956.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 Wrangque 16 år siden

#5 "åbningsmusikken fra "2001: A Space Odyssey""

Også et glimrende valg! Men jeg har da altid været i den overbevisning at de var lavet til filmen, man plejer altid at sige "musikken fra 2001" når man høre det :D

Hvad er det så lavet til originalt?
Gravatar

#8 filmz-Bruce 16 år siden

#7 Also Spracht Zarathustra og Strauss vidunderlige vals musik[/url]
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-DocDoom 16 år siden

The Extacy og Gold hvor Tuco løber mellem gravene + The Trio inden det sidste shoot-out fra Good Bad Ugly er nok the kings.

Men også diverse temaer fra:

For A Few Dollars More
The Mission
Rain Man (On The Road)
Last Of The Mohicans
Interview With The Vampire
Godfather 1-3
Empire Strikes Back


#7: Enig, det er dog som bekendt ikke komponeret til filmen, så det tæller ikke helt for mig :-)

#7-8: Valsmusikken der bruges til rumfærgens docking kaldes The Blue Danube og er - som Bruce skriver - også af J. Straus.

I en helt anden boldgade er musikken fra Pulp Fiction heller ikke tosset. Igen er det dog ikke lavet til filmen.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#10 chuck 16 år siden

Det er nemt!!! Clint Mansells score til Requiem for a Dream:

[url= Aeterna[/url]



How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)

Skriv ny kommentar: