Gravatar

#1 SpielbergFreak 12 år siden

Vi kan vel alle blive enige om at dette stykke musik er helt igennem hjerteskærende og smukt:



Men kan det virkelig være rigtigt at Cast Away aldrig har fået sin egen udgivelse. Jeg kan kune finde en Zemeckis/Silverstri compilation. Hvor der kun er et track fra Cast Away.

Kan ikke helt huske filmen, skal have set den igen, men er der ingen musik i den film?

Jeg vil have mere!
Gravatar

#2 Michael Andersen 12 år siden

Silvestris score er kun omkring 15-20 minutter langt, og det første stykke indtræder først når
Hanks forlader øen
.

Hele det korte score er gentagelser/variationer af det ene tema, så det er ikke fordi der gemmer sig et storslået "Wilson Love Theme" eller noget i den stil, og det var sikkert også derfor valgte man at lave "Cast Away"-soundtracket som en "Best of".

Jeg gad faktisk godt se at flere store amerikanske mainstream-film turde bruge "less is more"-tilgangen. Man gjorde det meget i 70'erne, men i dag indeholder næsten alle væg-til-væg-musik ligesom i de helt gamle Hollywood-dage.

Men når pauser og stilhed også får lov til at spille med, finder jeg musikken (når den endelige kommer) desto meget mere effektiv.

Som scenen på kornmarken i "North by Northwest", der er uden musik, indtil flyvemaskinen braser ind i lastbilen og [url= Eller som da jeg fornyelig så "Papillion", hvor der gik omkring 20 minutter før Goldsmiths første stykke tonede frem, og næsten fik et chok da det skete.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 SpielbergFreak 12 år siden

Cool tak for svaret.

Eller ligesom når Ripley gør sig klar i elevatoren til at redde Newt, musikken stopper da hun når bunden, genialt!

Skriv ny kommentar: