Gravatar

#1 ulrikc 14 år siden

For at være ærlig, har jeg egentlig aldrig rigtig brudt mig om Hans Zimmer's stil. Hans arbejde er nærmest forudsigeligt, så man ved ca. på forhånd hvilket slags score man kan forvente sig af ham..

MEN, så har jeg lige været inde og set et Sneak Peek på Ron Howard og Hans Zimmer's seneste samarbejde; "Angels and Demons". Jeg må indrømme, at have taget fejl! Hans rytmiske brug af synthesizere og strygere giver pludselig meget mening. Ovenikøbet har Hans Zimmer for første gang benyttet sig af violinisten Joshua Bell, som også har medvirket til James Newton Howard's musik til "Defiance" og "The Village".

Linket til videoen er:

http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/angels...
Gravatar

#2 Michael Andersen 14 år siden

Det der kunne jeg næsten have skrevet.

Prøv at lytte til det her klip som åbner soundtracket. Tubular Bells møder Ave Satani eller noget i den stil. Jeg synes det lyder vildt fedt, og får for 1. gang helt lyst til at se filmen :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 Highland Park 14 år siden

#2: Ja, det lyder godt nok interessant.
Jeg får dog ikke lyst til at se filmen. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 ulrikc 14 år siden

#2: Fornemmer jeg en hvis sympati for Hans Zimmer? ;)
Gravatar

#5 Michael Andersen 14 år siden

#3 Når man kan se film gratis i biografen, så hjælper det også lidt på lysten ;)

Jeg så den her til aften, og den var ikke noget særligt. Scoret var jeg heller ikke speciel vild med. Det havde sine momenter, men lige præcis det nummer, som jeg linker til i #2 (og sad og ventede på under forestillingen), dukkede først op i rulleteksterne. Så havde jeg slet ikke behøvet at se filmen ;)

#4 Ja når han laver noget godt :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 Highland Park 14 år siden

Michael Andersen (5) skrev:
#3 Når man kan se film gratis i biografen, så hjælper det også lidt på lysten ;)

Det er sandt. :)

Det er ærgerligt, at hverken filmen eller musikken var noget særligt. Men om ikke andet fik du vel fred i sjælen. :P
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 MOVIE1000 14 år siden

skriver senere i aften eller imorgen er i skole
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 Highland Park 14 år siden

#7: Du skriver da ellers nu. :P
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 ulrikc 14 år siden

#6: Hmm. hvad synes du der er dårligt ved musikken? Har lige købt soundtracket, og synes det lyder meget originalt, og det at Hans Zimmer bruger soloviolin til det her score, giver musikken et ekstra plus. Iforhold til andre af hans scores, synes jeg selv, at dette er hans bedste score siden Gladiator.. (Men min favorit med Hans Zimmer er stadig Backdraft!) :)
Gravatar

#10 Michael Andersen 14 år siden

Det er ikke dårligt. Bare lidt meh i forhold til Tubular Bells/Ave Satani nummeret ;) Violinsoloen fik mig mest til at tænke på at Zimmer deler musik med James Newton Howard ;)

Violinsolo bliver den nye skrigekone eller den [url= duduk[/url]. Bare vent og se. Når der forekommer en øm og trist scene i de næste 117 blockbusterfilm, så kommer der lige pludselig en følsom violinsolo ind fra højre :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: