Gravatar

#61 cansi 15 år siden

# 59

total enig, jeg tog hele min familie med og vi havde det fantastisk...

specielt psycho der hvor violinerne kun spillede fantastisk, jeg må indrømme jeg var tæt på at hoppe ud over det øverste balkon da de spillede superman...

mindeværdig dag for mit vedkommende.
Gravatar

#62 elwood 15 år siden

#61 hehe ja jeg fik også gåsehud over det hele ved det Theme.

Gone With Wind var heller ik dårlig, og jeg er ret sikker på det er det man høre som musik når man mindes de afdøde stjerner ved The Oscar's

Filmen er meget lang tid siden jeg så dog.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#63 Bobby Singer 15 år siden

Fantastisk koncert!

Det var en nu en god oplevelse og min far synes også rigtig godt om den, det var jo lige så man fik goosebumps on my goosebumps op til flere gange under koncerten, specielt ved Psycho som i også siger.

Jeg må indrømme, at jeg havde svært ved at sidde stille ved Superman og Star Wars temaet, man bliver jo helt opstemt af at høre de numre udført i den kæmpe sal med et helt orkester.

Jeg tror jeg kommer til at savne orkestret næste gang jeg skal se Superman, Star Wars eller nogle af de andre film som de spillede musikken fra :)

Det ku jo være meget fedt, hvis man lige kunne ringe dem op næste gang man skal se Star Wars.

Gad vide hvad det mon koster? ;)
Idjit
Gravatar

#64 Norrah 15 år siden

-Fuuuck.. hvorfor læser jeg det først nu.

Gravatar

#65 filmz-Crystalstar1200 15 år siden

Sikke dog et fedt arrangement :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#66 Michael Andersen 15 år siden

Succes!

Vi gør det alt for lidt, men det er ret sjovt at mødes og tale med forskellige Filmz'er :) Mødtes med gi-jones, elwood og en af deres venner, og fik vi også lige hilst på Kalle Ferm, inden han forsvandt sammen med sine venner. Hvor blev vassago af?

De andre ville vist gerne prøve at sidde oppe på balkonen, men jeg forslog at vi ofrede det gode udsyn for at mærke suset i maven, så vi satte os på 4. række lige foran orkestret. Det tror jeg ikke der var nogle der siden hen fortrød ;)

Jeg har en svaghed for djævelsk og tempofyldt filmmusik, så det var ret interessant at se hvordan orkestret først sad og "hyggede" sig med Max Steiners "Gone with the Wind" og Williams' "Superman" for så at skifte gear med sammendraget fra Herrmanns "Psycho". For mig var det nummereret, der sit frenetiske tempo og sine iskolde strygere, skilte sig ud fra koncertens andre og mere familievenlige numre. "Psycho" live = intens oplevelse :) Flyve-temaet fra "E.T" og starten på "Star Wars: A New Hope" var nu heller ikke værst.

Jeg har ved et par andre filmkoncerter haft fornøjelsen af at opleve London Symphony Orchestra, som var det originale orkester bag Harry Potter, Star Wars og "Superman", og Aarhus Symfoniorkester klarede også musikken rigtigt godt i den lækre og intime sal, der blev fyldt med omkring 1100-1200 mennesker som er fuldt hus. Så mange mennesker havde jeg slet ikke regnet med at se. Ole Michelsen var i øvrigt også veloplagt. Hans introer handlede dog mere om filmene end musikken, så jeg havde fortrukket at der var mere filmmusik-trivia i stedet for. Alt i alt en virkelig god oplevelse.

Mere af den slags tak.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#67 filmz-vassago 15 år siden

#66: Læs #22... Jeg var der for en måned siden, og der var koncerthuset ikke fin nok til at spille for mig, bare fordi jeg havde husket lidt forkert - så jeg nedlagde protest og blev væk.

Jeg var så heldig, at være på Ring Djursland i stegende hedende og stille en masse grej op til DTC, og det blev ikke sjovere af at tænke på at I skulle til koncert :(
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#68 Michael Andersen 15 år siden

Du må trøste dig med at du har oplevet Jerry Goldsmith i koncert, og så kan du jo komme med når elwood får samlet flasker nok ind til en John Williams-koncert i Danmark :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#69 gi-jones 15 år siden

Hehe, mit flaskelager er hermed tilmeldt den indsamling (og det er ikke en ubetydelig samling).

Det var en megafed oplevelse, og jeg har personligt aldrig hørt et symfoniorkester spille filmmusik før, så det var noget helt særligt. Fede themes har altid kunnet få det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig, men den her live oplevelse slår nu det meste.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#70 elwood 15 år siden

Undertegnede og gi-jones + vores ven som var derinde også.

Sluttede af ude hos Gi-jones med Først King of California, og så i andledning kalder jeg det af koncerten mesterværket Psycho, og ja musikken lød lidt tam når man lige forinden havde oplevet det live hehe.

About John Williams, nu så jeg forleden en film omkring kidnappelsen af Frank Sinatra Junior...

Jeg tænker hvad er lettest samle nok penge sammen eller kidnappe John Williams 8-)

hehe men spøg til side det var satme fed oplevelse, som jeg har sagt før.

Det måtte de gerne gøre igen herregud lav en betalings koncert, så skal jeg nok komme, og så må der gerne være andet end John Williams, han er genial, men jeg savnede f.eks. lidt Jerry Goldsmith 8-)

men man kan jo ik få det hele, når det er gratis.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: