Den er designet af den fabelagtige dokumentarlydsdesigner Vincent von Fürgelstatzer-Brenfink, der nok herjemme er bedst kendt for at have designet en lyd, der lyder næsten præcis som en dråbe vand, der triller ned af en ubehandlet egetræsbordplade, der står i en vinkel af 50° - bare lidt højere.
I slutningen af 70'erne vandt han en pris for en lyd, der stadig bruges den dag i dag, til når fisk blinker på film. Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men hvis man googler "dokumentar lyde" så skulle det nok være til at finde - der er tonsvis af info.
#1 filmz-Center 16 år siden
#2 Spanner 16 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#3 jessup 16 år siden
#4 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 filmz-DocDoom 16 år siden
#6 chronaden 16 år siden
#7 filmz-DocDoom 16 år siden
#8 Spanner 16 år siden
Min er: treeeechkrrrrr wob-wob-wob-wob
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#9 Lowkey 16 år siden
Især "ting-klingeringringringring-schworl-schworl-renenenenen-dobh".
#10 Lowkey 16 år siden
Den er designet af den fabelagtige dokumentarlydsdesigner Vincent von Fürgelstatzer-Brenfink, der nok herjemme er bedst kendt for at have designet en lyd, der lyder næsten præcis som en dråbe vand, der triller ned af en ubehandlet egetræsbordplade, der står i en vinkel af 50° - bare lidt højere.
I slutningen af 70'erne vandt han en pris for en lyd, der stadig bruges den dag i dag, til når fisk blinker på film.
Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men hvis man googler "dokumentar lyde" så skulle det nok være til at finde - der er tonsvis af info.