De fire fantastiske gutter aflægger visit i Århus. Det er dog desværre ikke for at spille filmmusik, men en koncert sammen med DRs RSO, hvor de hylder Pelle Gudmundsen-Holmgreens 75 år på bagen.
Jeg er gammel Kronos-fan! De er fantastiske. Jeg har fx et bånd med en koncert fra netop Århus helt tilbage i 1985. De spillede et uhyre krævende program med strygekvartetter af Frank Zappa(!), John Cage, Pelle Gudmundsen-Holmgren samt en 50 min. lang kvartet af Terry Riley.
Efter disse værker, som også for publikum var en kollosal prøvelse, løsnede de op med tre fuldstændig vanvittige ekstranumre, bl. a. et arrangement over 50'er-rock. Publikum (og tilsyneladende også Kronos kvartetten) morede sig højlydt, og der var hujen og trampen i gulvet. Dét ville jeg godt have oplevet!
#1 filmz-vassago 17 år siden
Musikhuset Aarhus
#2 Michael Andersen 17 år siden
#3 filmz-vassago 17 år siden
#4 filmz-da monstar 17 år siden
#5 Spanner 17 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#6 rubkick 17 år siden
Efter disse værker, som også for publikum var en kollosal prøvelse, løsnede de op med tre fuldstændig vanvittige ekstranumre, bl. a. et arrangement over 50'er-rock. Publikum (og tilsyneladende også Kronos kvartetten) morede sig højlydt, og der var hujen og trampen i gulvet. Dét ville jeg godt have oplevet!