Gravatar

#1 Michael Andersen 17 år siden

Hvis der sidder nogle derude som er interesseret i noget "nyt" Bernard Herrmann musik, så har William T. Stromberg netop færdiggjort et par nye indspilninger af de komplette scores til "Mysterious Island" og "Fahrenheit 451", og ud fra lydklippene lyder det helt fantastisk.

"Mysterious Island" er et rigtigt fedt og stemningsfyldt eventyr-score, hvor især nummeret "The Bird" sparker røv. Prøv at lytte til "The Balloon 2" - damn der er fart på :)

"Fahrenheit 451" er mere et typisk Herrmann score og ikke så farverigt som "Mysterious Island", men indeholder blandt andet en af Herrmanns allersmukkeste kompositioner.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#2 filmz-Bruce 17 år siden

Spændende!!!

Kender du noget til kvaliteten af denne?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Center 17 år siden

REmaker :b
Gravatar

#4 Michael Andersen 17 år siden

#2 Jeg har ikke hørt SACD versionen, men lånte den almindelige på biblioteket engang for mange år siden, og så vidst jeg husker var det en udmærket udgivelse. Esa-Pekka Salonen er en intens og alvorlig finne så hans versioner af Herrmanns musik passer meget godt i stil med mesterens. Jeg kan godt forestille mig at SACD'en er et lyt værd :)

Cool fact: Jeg læste lige at det flotte cover til "Mysterious Island" er designet af Strombergs lillebror, Robert, som lige nu arbejder på designe James Camerons film "Avatar".
Gravatar

#5 Patriarch 17 år siden

Den er ganske hæderlig. John Debney's indspilninger er dog fænomenale.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 Michael Andersen 17 år siden

#5 Debney har vist kun lavet en indspilning af Herrmann ("The Seventh Voyage of Sinbad"), men ellers har Joel McNeely lavet en hel masse.
Gravatar

#8 Patriarch 17 år siden

Jeps... blanede dem sammen. Det er selvfølgelig McNeely jeg mente :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 Michael Andersen 17 år siden

Så er der lige pludselig kommet en mere. "North By Northwest - The Complete Score" dirigeret af Joel McNeely.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 17 år siden

#9 Kanon tak! Bestilt!!!

Hvilken af disse skal man have?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: