Hvis der sidder nogle derude som er interesseret i noget "nyt" Bernard Herrmann musik, så har William T. Stromberg netop færdiggjort et par nye indspilninger af de komplette scores til "Mysterious Island" og "Fahrenheit 451", og ud fra lydklippene lyder det helt fantastisk.
"Mysterious Island" er et rigtigt fedt og stemningsfyldt eventyr-score, hvor især nummeret "The Bird" sparker røv. Prøv at lytte til "The Balloon 2" - damn der er fart på :)
"Fahrenheit 451" er mere et typisk Herrmann score og ikke så farverigt som "Mysterious Island", men indeholder blandt andet en af Herrmanns allersmukkeste kompositioner.
#2 Jeg har ikke hørt SACD versionen, men lånte den almindelige på biblioteket engang for mange år siden, og så vidst jeg husker var det en udmærket udgivelse. Esa-Pekka Salonen er en intens og alvorlig finne så hans versioner af Herrmanns musik passer meget godt i stil med mesterens. Jeg kan godt forestille mig at SACD'en er et lyt værd :)
Cool fact: Jeg læste lige at det flotte cover til "Mysterious Island" er designet af Strombergs lillebror, Robert, som lige nu arbejder på designe James Camerons film "Avatar".
#1 Michael Andersen 17 år siden
"Mysterious Island" er et rigtigt fedt og stemningsfyldt eventyr-score, hvor især nummeret "The Bird" sparker røv. Prøv at lytte til "The Balloon 2" - damn der er fart på :)
"Fahrenheit 451" er mere et typisk Herrmann score og ikke så farverigt som "Mysterious Island", men indeholder blandt andet en af Herrmanns allersmukkeste kompositioner.
#2 filmz-Bruce 17 år siden
Kender du noget til kvaliteten af denne?
#3 filmz-Center 17 år siden
#4 Michael Andersen 17 år siden
Cool fact: Jeg læste lige at det flotte cover til "Mysterious Island" er designet af Strombergs lillebror, Robert, som lige nu arbejder på designe James Camerons film "Avatar".
#5 Patriarch 17 år siden
Den er ganske hæderlig. John Debney's indspilninger er dog fænomenale.
#6 Michael Andersen 17 år siden
#7 Michael Andersen 17 år siden
#8 Patriarch 17 år siden
Jeps... blanede dem sammen. Det er selvfølgelig McNeely jeg mente :)
#9 Michael Andersen 17 år siden
#10 filmz-Bruce 17 år siden
Hvilken af disse skal man have?