1. 2. "Frantic" - Ennio Morricone (tranberg) 3. "Brazil" - Michael Kamen (tranberg) 4. "La Vita è Bella" - Nicola Piovani (tranberg) 5. "One Flew Over the Cuckoo's Nest" - Jack Nitzsche (Antlion) 6. "The Brothers Grimm" - Dario Marianelli (tranberg) 7. "The Last Emperor" - David Byrne, Ryuichi Sakamoto & Cong Su (tranberg) 8. "The Shining" - Wendy Carlos & Rachel Elkind (bn) 9. "Dead Man" - Neil Young (Highland Park) 10.
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
#1134: Det er en mesterlig film, og jeg er fuld af beundring for Youngs musik, der så vidt jeg husker er ren improvisation fra hans side. Han har virkelig fornemmet hvert et lille gryn af den films væsen.
Jeg er dog ikke decideret fan af ham - har ikke et eneste af hans album - men jeg oplevede en af hans maratonkoncerter på Roskilde for en del år siden. Det var fuldstændig sindssygt - både musikken og lysbombardementet. Jeg har aldrig oplevet noget lignende.
Det er mere end to år siden for mit vedkommende, men jeg kan ikke på stående fod huske hvilket år. Ja, han er vist lidt af en legende. :) Jeg vil også gerne lære hans musik bedre at kende. Du er velkommen til at komme med anbefalinger, såfremt du skulle have lyst. Det eneste album jeg husker at have fået anbefalet er "Silver & Gold".
#1139 I så fald kan jeg anbefale det, der i mine øjne, er hans allerbedste album:
"Rust Never Sleeps" fra 1979.
Alle andre jeg kender, som også elsker Yougn, kalder også dette for hans allerbedste. Jeg kan så endvidere anbefale at du lytter til pladen i kronoligsk rækkefølge (ret vigtigt her), da pladen fortæller en historie ;-D...
Mit yndlingstrack ever fra Young er fra den plade og er det første nummer, der hedder: "My My, Hey Hey (Out of the Blue)"
#1131 fazz 15 år siden
1.
2. "Frantic" - Ennio Morricone (tranberg)
3. "Brazil" - Michael Kamen (tranberg)
4. "La Vita è Bella" - Nicola Piovani (tranberg)
5. "One Flew Over the Cuckoo's Nest" - Jack Nitzsche (Antlion)
6. "The Brothers Grimm" - Dario Marianelli (tranberg)
7. "The Last Emperor" - David Byrne, Ryuichi Sakamoto & Cong Su (tranberg)
8. "The Shining" - Wendy Carlos & Rachel Elkind (bn)
9. "Dead Man" - Neil Young (Highland Park)
10.
#1132 tranberg 15 år siden
Arh, hvor er du god Highland Park!!!
Jeg tænkte det var gode gamle Niel, men slog hurtigt tankerne over på andre..!
#1133 Highland Park 15 år siden
#1134 tranberg 15 år siden
Haha, ja ja - det er bare fordi jeg selv er kæmpe Niel Young-fan, men har dog aldrig set eller hørt noget fra Dead Man :)
#1135 fazz 15 år siden
#1136 Highland Park 15 år siden
Jeg er dog ikke decideret fan af ham - har ikke et eneste af hans album - men jeg oplevede en af hans maratonkoncerter på Roskilde for en del år siden. Det var fuldstændig sindssygt - både musikken og lysbombardementet. Jeg har aldrig oplevet noget lignende.
#1137 fazz 15 år siden
#1138 tranberg 15 år siden
Ja, jeg så ham også på Roskilde for to år siden - han er en genre i sig selv!
#1139 Highland Park 15 år siden
Jeg vil også gerne lære hans musik bedre at kende. Du er velkommen til at komme med anbefalinger, såfremt du skulle have lyst.
Det eneste album jeg husker at have fået anbefalet er "Silver & Gold".
#1140 tranberg 15 år siden
I så fald kan jeg anbefale det, der i mine øjne, er hans allerbedste album:
"Rust Never Sleeps" fra 1979.
Alle andre jeg kender, som også elsker Yougn, kalder også dette for hans allerbedste.
Jeg kan så endvidere anbefale at du lytter til pladen i kronoligsk rækkefølge (ret vigtigt her), da pladen fortæller en historie ;-D...
Mit yndlingstrack ever fra Young er fra den plade og er det første nummer, der hedder:
"My My, Hey Hey (Out of the Blue)"
Greatest country-rock legend ever - ENJOY
8-)