Gravatar

#401 Highland Park 15 år siden

#400: Ja ja, men jeg skal først lige være færdig med at flå de sidste, stædige hårstrå ud af hovedbunden.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#402 rubkick 15 år siden

#3 må være Preisner - Dekalog 5 (eller A short film about killing)
Gravatar

#403 Highland Park 15 år siden

#402: Du har garanteret ret. Det lyder hvert fald som Preisner.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#404 Antlion 15 år siden

#402:

Lige præcis. Det er også "Dekalog"-afsnit nummer 5, men spillefilmen er markant bedre. :)

1. "Amarcord" - Nino Rota (Michael Andersen)
2. "Navajo Joe" - Ennio Morricone (Michael Andersen)
3. "A Short Film About Killing" - Zbigniew Preisner (rubkick)
4. "Old Boy" - Yeong Wook Jo (Fazz)
5.
6.
7.
8. ... - Ennio Morricone (Elwood får credit for komponist?)
9. "Blade Runner" - Vangelis (Michael Andersen)
10. "A Clockwork Orange" - Walter Carlos (Michael Andersen)
Gravatar

#405 fazz 15 år siden

Giv lige nogle hints :P til 5, 6 og 7...
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#406 fazz 15 år siden

Når denne quiz er færdig har jeg en ny hvis det er :D Den er godt nok i den nemmere ende men alligevel?
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#407 BN 15 år siden

Spørgsmål til Antlion (eller andre der kender svaret):

Nu har jeg fundet ud af hvordan man vha. Goldwave laver filer med korte uddrag fra en CD, men kun enkeltvis i hver sin fil. Hvordan sætter jeg dem sammen i én fælles lydfil, efter at have taget alle de samples fra min cd'er som jeg skal bruge?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#408 rubkick 15 år siden

Nu har jeg godt nok ikke Goldwave, men i mit software er der en "open append" kommando, som klarer arbejdet.

Hvis der ikke er en 'open append'-kommando i Goldwave, kan du sikkert bruge 'paste' i stedet, men husk at sætte markøren i slutningen af wavfilen (eller måske vælge 'end'?), hvor det nye klip skal indsættes. Måske er der også en smartere metode i Goldwave, men det vil jeg overlade til dem, der kender programmet?
Gravatar

#409 BN 15 år siden

#408: Tak skal du ha'. Jeg prøver lige at se, hvad Goldwave har/kan i den retning.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#410 Antlion 15 år siden

Hints:

5. "Borsalino" - Claude Bolling - jeg tvivler på, at i havde gættet den, så jeg afslører den bare. :) Fremragende, men desværre fuldstændig utilgængelig (den bliver aldrig udgivet), film!
6. Denne kontroversielle kannibal-film er efter sigende banlyst i over 50 lande. Personligt finder jeg filmen yderst middelmådig, måske endda dårlig, men musikken er fantastisk!
7. Filmen er fransk neo-noir, når det er bedst. Desuden er det nok den mest kendte film fra La Nouvelle Vague, sammen med "Les quatre cents coups" (The 400 Blows).
8. Filmen er særligt kendt for sine stærke scener med en græshoppeinvasion, hvor instruktøren har filmet disse djævelske insekter helt close-up, for at gengive rædslen. - Elwood har som sagt gættet, at komponisten er Ennio Morricone.

Bonusnummer: Dette er klassisk, og ikke mindst ekstremt surrealistisk, Buñuel-film. Han skrev den sammen med en anden mand, hvis navn jeg ikke kan navne, da det ellers bliver for nemt. Muligvis er dette også den mest kendte Buñuel-film, efter "Belle de jour", selvom er den er meget kompleks.

@ bn:

Du skal bare kopiere de individuelle lydfiler ind i én samlet: Edit -> Paste At -> End. Imellen disse skal der selvfølgelig være et vilkårligt lydklip, som adskiller de forskellige uddrag.

Skriv ny kommentar: