Gravatar

#1 frygtl0s 15 år siden

Jeg postede dette link under 'indsend nyheder' http://www.hollywoodreporter.com/hr/film-reviews/f...

Det er den første anmeldelse af den meget omtalte film 'Watchmen' der konkluderer at filmen er det første store flop i 2009.

Jeg gad ikke til at skrive en nyhed, men tænkte at jeg bare ville smide linket også kunne en af redaktørerne på siden skrive den hvis det var interessant. Hvilket jeg iøvrigt synes det er, specielt pga. det ret omtalte interview.

Så kommer spørgsmålet her: Bliver nyheden slettet fordi jeg ikke gider at skrive nogen nyhed? Det fremgår mig bekendt ikke af retningslinjerne at man absolut skal skrive en tekst til en nyhed, så længe man er klar over at forfatteren til teksten bliver krediteret.
Gravatar

#2 chandler75 15 år siden

Som der stod i beskeden, du fik på det interne mail-system, blev den slettet, fordi den falder lidt uden for nyhedsinteresse.

Det er langt fra den første anmeldelse, og den er næppe repræsentativ (indtil videre faktisk lige modsat), jf. http://www.rottentomatoes.com/m/watchmen/
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 Kruse 15 år siden

Jeg kan personligt ikke se nogen nyhedsværdi i en anmeldelse, da det jo bare er en enkelt persons subjektive mening. Filmz har deres egne anmeldelser, og burde ikke være nødt til at linke til andre.

I øvrigt så var der også en eller anden der smed et link i en anden tråd til en anmeldelse af Wathcmen, der er fuldstændig modsat af den der. Den var ovenud positiv og gav filmen 9 ud af 10. Jeg siger ikke at den ene anmeldelse er mere værd end den anden, men hvem siger at filmz ikke ligeså godt kunne linke til den anmeldelse? Hvilken subjektive mening skal de så vælge?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 frygtl0s 15 år siden

Den mail jeg fik har jeg fået før og de var fuldstændig ens (så vidt jeg kan huske), så jeg tænkte at det nok bare var en standardmedelse der bliver sendt når en nyhed bliver slettet. Dengang smed jeg egentlig også bare et link uden at skrive noget selv. Det jeg ville vide var egentlig bare om det automatisk diskvalificerede en nyhed hvis der ikke var skrevet en tekst? Måske fordi der er mere arbejde eller det bliver vurderet som mindre seriøst?

"I øvrigt så var der også en eller anden der smed et link i en anden tråd til en anmeldelse af Wathcmen, der er fuldstændig modsat af den der. Den var ovenud positiv og gav filmen 9 ud af 10. Jeg siger ikke at den ene anmeldelse er mere værd end den anden, men hvem siger at filmz ikke ligeså godt kunne linke til den anmeldelse? Hvilken subjektive mening skal de så vælge?"

Okay, jeg kunne forstå fra et andet site at det var den første anmeldelse af filmen. Altså hvis det var den eneste anmeldelse der var indtil videre der sagde at filmen var et flop, er et da interessant for alle de der (inkl. mig) har glædet sig til filmen. Man behøver vel strengt taget heller ikke at 'vælge' en holdning, men bare at fortælle om holdning(en/erne).
Gravatar

#5 kasperfmn 15 år siden

Man behøver ikke at skrive en tekst ved indsendte nyheder, det er ikke en faktor der spiller ind når vi vælger og vrager.
Gravatar

#6 chandler75 15 år siden

# 4 Når du klikker på Indsend nyhed, kan du i højre side se de kriterier, vi har, i forbindelse med nyheder.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: