Gravatar

#1 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg mener at en af jer fra crewet på et tidspunkt skrev noget om at gossip-nyhederne er dem der får flest hits.

Jeg tænker så på om I fører statistik over tråde der ignoreres og om trådene, tilhørende disse gossip-nyheder ligger højere end andre tråde tilhørende andre typer nyheder?

Fordi systemet er bygget op som det er og man ikke kan ignorere bestemte nyheder fra trådoversigten, men skal klikke ind i tråden og benytte "Ignorer denne tråd", så giver jeg jo gossip-nyhederne et klik med på vejen hver gang, for at ignorere skidtet, da jeg ikke nødvendigvis er interesseret i hvem der sviner hvem til og hvem der har fået større bryster.

Jeg har ingen anelse om andre gør det og om I bruger sådanne tal til noget som helst, men hvis de bliver ignoreret mere end alle andre typer tråde, kunne der måske være noget om det brokkeri der altid opstår omkring det såkaldte gossip (det gode, danske ord).
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2 chandler75 14 år siden

Det er ikke noget, vi har målt. Men alene ud fra de forum-diskussioner, der ofte følger i kølvandet på gossip-nyhederne, ryger deres statistik i vejret. Selv faste brugere, der ofte brokker sig over nyhederne, klikker jo ofte ind og kommenterer dem, og mere "casual" brugere klikker også oftere ind og kommentere denne type nyheder.

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-Utyske 14 år siden

Hvis I kun kigger på antal klik på en given nyhed, er det vel også en kende misvisende at tage det for gode varer, hvis I ikke tager med i overvejelserne hvad grunden er til at folk klikker. :)

Jeg mener, det er jo ikke svært at lave overskrifter som skaber klik, det er eksempelvis Ekstra Bladet jo gode til, men hvis en anseelig procentdel af disse klik er fra brugere som jeg selv, der blot klikker for at ignorere og en anseelig procentdel af disse klik skabes p.g.a. den dårlige stemning der ofte opstår i disse tråde, så er det måske værd at genoverveje om disse klik virkelig er en fordel for Filmz, hvis du kan følge mig. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4 chandler75 14 år siden

Jeg kan godt følge dig, men indtil videre har vi vurderet, at det er en fordel, ikke kun pga. klikkene, men også for i højere grad at tiltrække brugere, der ikke nødvendigvis er hardcore-filmfans og faste forumbrugere.

I gennemsnit får en gossip-nyhed måske 1.500 klik - og 2.500 klik ekstra, hvis der er et tilknyttet galleri. Jeg tror det er et fåtal af disse, der klikker ind for at ignorere forumtråden.

Så længe, at det ikke er vores fornemmelse, at de faste Filmz-brugere bliver skræmt væk (eller forlader sitet i vrede :), og så længe gossipnyhederne kun står for 5-10 % af det samlede nyhedsflow, er det nok noget, vi vil blive ved med indtil videre.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 chandler75 14 år siden

Plus, som jeg også før har nævnt, bringer vi kun gossip-nyheder, som vi (og det er ikke kun mig, men også de andre nyhedsskribenter Ikari og Kasper F. Nielsen) selv et eller andet sted synes er interessante/sjove - selvom det selvfølgelig ikke er ensbetydende med, at alle brugerne føler det samme :)

Og vi bringer stort set aldrig gossip-nyheder om andres ulyksagligheder (sygdom, skilsmisse osv.).

Skriv ny kommentar: