Gravatar

#1 Jakob5566 10 år siden

Klammeste film til dato!
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jakob5566 (1) skrev:
Klammeste film til dato!


Er den ligefrem så slem? De første to var da ikke vanvittigt klamme.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Roxtaf 10 år siden

Lord Beef Jerky (2) skrev:
Er den ligefrem så slem? De første to var da ikke vanvittigt klamme.


Det er vel et spørgsmål om standarder. Efter mine standarder er mennesker syet samme så de skal æde foran mandens lort, på en skala fra 1-10, ca 256.866.702.
Med hvad jeg nu ved om dine standarder skal jeg ALDRIG spise noget mad hjemme hos dig, og ISÆR ikke hvis du ikke synes det er så klamt ;D
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 10 år siden

Haha, jamen ideen er skam klam, men udførelsen levede ikke helt op til præmisset. De var slet ikke særligt grafiske i forhold til mange af de japanske lignende film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 Mikkel Abel 10 år siden

Fuldstændig enig. Ideén er jo vanvittigt ulækker, men i filmen sker der jo intet rent grafisk. Der er 2'ern i hvert fald noget klammere, men langt fra hvad den kunne havde været (taget historien i betragtning)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#6 Thomsen 10 år siden

#5 - Det ser vel nærmest det, der er med til at gøre to'eren til en lille geni-streg? Den skal jo ses som et modsvar til etterens mange kritikere og især censurinstanser, som den engelske, der opererer ud fra et forældet princip om, at voldelige film kan påvirke folk til selv at begå forbrydelser. Derfor den ironiske historie om en fan af etteren, som lader sig inspirere til at føre handlingen ud i "virkeligheden". Og derfor også den forholdsvis tilbageholdne tilgang til emnet, hvor tingene mere antydes end vises direkte, og filmen er holdt i sort/hvid.

Instruktøren viser hermed, at det i virkeligheden ikke er de voldelige billeder i sig selv, som censurinstanserne bekæmper, og som de ellers påstår. Det er idéer, de kæmper mod. Det er folks fantasi, de ikke bryder sig om.
"Don't step on it - it might be Lon Chaney!"
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 10 år siden

Om de er gode eller ej, er en helt anden diskussion. Personligt synes jeg den første er en glimrende lille thriller, hvor toeren bliver for artsy fartsy uden noget at have det i. Jeg ser gerne treeren også - blot for at få konklusionen på det hele.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: