Synes ofte det kan være svært at finde rundt i alle de forskellige udgaver af film der findes og hvordan man finder frem til hvilken udgave der er den bedste. Har derfor oprettet denne tråd hvor man vil kunne efterspørge savnede "fedeste-version"-titler.
Til at starte med kunne jeg godt tænke mig at høre hvillke udgaver der er de bedste af henholdsvis Terminator I og II. Der er jo lige kommet en Ultimate Terminator udgave med DK subs (den med det røde cover). Er det den bedste?
Og Terminator II - nu har jeg kun den danske "Ultimate" version, hvor der er DTS(?) på ekstramaterialet, men ikke filmen. Ved der findes mange udgaver af filmen og er interesseret i den med det bedste billede og lyd, hvor der samtidig også godt minimum må være engelske subs (der ikke er for HoH - hader når de skriver hvilke lyde der er...)
Well, T1 med det røde cover, som du kalder den, er umiddelbart den bedste udgave.. dog mangler den det oprindelige mono-lydspor fra filmen, så helt ultimate er den ikke alligevel.
T2 vil jeg ikke engang forsøge at gætte på hvad der er bedst. :) Jeg har de to danske billigudgaver af hhv. theatrical og director's cut, som vistnok har kostet mig 35 kr. sammenlagt, så jeg er ikke ekspert på det område. ;)
#4 - jøses - er det allesammen dine? Imponerende! :-) Hvilken en af dem er din personlige favorit? Og har du måske et link til nogle af de sammenligninger du snakker om? Fandt en sammenligning hos DVDbeaver, men det var kun mellem "Ultimate" R1 og "Extreme" R1-versionerne. Synes Extreme lyder tiltalende pga. HD-version, men den bliver jo snart erstattet af den "ægte vare" og den mangler desuden også DTS lydspor. Det kan egentligt være jeg måske bare skal vente med at erstatte min billige DK-udgave til når HD-versionen kommer.
Mangler nu stadig I'eren, men det bliver jo så nok den "Røde version". :-)
Mht. T1 har den nye 'røde' udgivelse det flotteste billede. Den japanske har full-rate DTS spor, men billedet er knap så flot. Den røde (Ultimate Edition hedder den) kan erhverves for en hund hos TP og andre steder - så snup den. Ellers kan du nappe den Franske ditto hos cd-wow: http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?produc... (Ligger selv inde med den japanske og har tidligere haft den udmærkede ældre danske 2-disc, som nu er foræret væk)
Mht. T2 hælder jeg mest til den amerikanske Extreme Edition R1, der har en meget flot billedside. Det DD 5.1 EX lydspor der ligger på, lever fint op til DTS lydsporene på de øvrige udgivelser. Extreme Edition kan fås hos Axel, ligeledes til 100 bananer: http://www.axelmusic.dk/productDetails/06593514756... (Det er vurderet på baggrund af R2SE, R3UE (Korea), R1UE, R1EE som jeg har stående af T2)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#9 - super. Mange tak for hjælpen! Specielt at man kan få T1 til en hund hos TP - havde kun set den hos Axel til 200+ :-) Eftersom jeg helt mangler den bliver det nok den første jeg anskaffer mig, men mon ikke jeg også får købt mig den Extreme R1 på et tidspunkt... :-)
#1 McPeter 18 år siden
Har derfor oprettet denne tråd hvor man vil kunne efterspørge savnede "fedeste-version"-titler.
Til at starte med kunne jeg godt tænke mig at høre hvillke udgaver der er de bedste af henholdsvis Terminator I og II.
Der er jo lige kommet en Ultimate Terminator udgave med DK subs (den med det røde cover). Er det den bedste?
Og Terminator II - nu har jeg kun den danske "Ultimate" version, hvor der er DTS(?) på ekstramaterialet, men ikke filmen. Ved der findes mange udgaver af filmen og er interesseret i den med det bedste billede og lyd, hvor der samtidig også godt minimum må være engelske subs (der ikke er for HoH - hader når de skriver hvilke lyde der er...)
På forhånd tak for hjælpen!
/Peter
#2 filmz-Bruce 18 år siden
T1
T2
Men denne T2 er snart den bedste:
Terminator 2: Judgment Day, Blu-ray Disc, May
#3 filmz-Kadann 18 år siden
T2 vil jeg ikke engang forsøge at gætte på hvad der er bedst. :) Jeg har de to danske billigudgaver af hhv. theatrical og director's cut, som vistnok har kostet mig 35 kr. sammenlagt, så jeg er ikke ekspert på det område. ;)
#4 filt 18 år siden
Med hensyn til T2, så er det nok den kommende japanske udgivelser der er bedst. Som du kan se, så findes der et væld af fede T2-udgivelser.
#5 filmz-Kadann 18 år siden
Men den lider så stadig under samme problem som den europæiske udgave, at den mangler det oprindelige lydspor. :)
#6 filt 18 år siden
#7 McPeter 18 år siden
Hvilken en af dem er din personlige favorit? Og har du måske et link til nogle af de sammenligninger du snakker om?
Fandt en sammenligning hos DVDbeaver, men det var kun mellem "Ultimate" R1 og "Extreme" R1-versionerne. Synes Extreme lyder tiltalende pga. HD-version, men den bliver jo snart erstattet af den "ægte vare" og den mangler desuden også DTS lydspor. Det kan egentligt være jeg måske bare skal vente med at erstatte min billige DK-udgave til når HD-versionen kommer.
Mangler nu stadig I'eren, men det bliver jo så nok den "Røde version". :-)
#2-#6 - Thanx.
#8 filt 18 år siden
#9 El vez 18 år siden
Den røde (Ultimate Edition hedder den) kan erhverves for en hund hos TP og andre steder - så snup den. Ellers kan du nappe den Franske ditto hos cd-wow:
http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?produc...
(Ligger selv inde med den japanske og har tidligere haft den udmærkede ældre danske 2-disc, som nu er foræret væk)
Mht. T2 hælder jeg mest til den amerikanske Extreme Edition R1, der har en meget flot billedside. Det DD 5.1 EX lydspor der ligger på, lever fint op til DTS lydsporene på de øvrige udgivelser.
Extreme Edition kan fås hos Axel, ligeledes til 100 bananer:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/06593514756...
(Det er vurderet på baggrund af R2SE, R3UE (Korea), R1UE, R1EE som jeg har stående af T2)
#10 McPeter 18 år siden
Eftersom jeg helt mangler den bliver det nok den første jeg anskaffer mig, men mon ikke jeg også får købt mig den Extreme R1 på et tidspunkt... :-)