-
Attack of the Clones33%
-
The Empire Strikes Back24%
-
Star Wars19%
-
Return of the Jedi18%
-
The Phantom Menace6%
Stemmer i alt: 463
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 filmz-Bwana 22 år siden
Use the force Luke...
#2 filmz-Yasw 22 år siden
#3 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#4 Benway 22 år siden
Helt enig. "Empire" er virkelig fremragende: Ford og Fishers spirende romance, Luke´s oplæring osv.. Filmen har en meget unik og dyster følelse. Da Luke f.eks. skal konfrontere Vader er der virkeligt bygget op til en meget grum udgang (hvilket der som bekendt også kommer). Der er også i denne film at Harrison Ford virkeligt kommer på banen. Man kan ane Indiana Jones titte frem.
Og så har den jo chok replikken over dem alle: "I am your father!!!"
#5 chandler75 22 år siden
Og som Benway er inde på: Det er her Han Solo figuren virkelig udfolder sig. Og som kommer i sit rette element som skeptikeren der sætter hele Jedi - og derved Star Wars mytologien på hovedet. Marc Hamill har selv - med rette - udtalt at "Phantom Menace" manglede en figur der som en slags repræsentant for hele det publikum som ikke var SF-fans kunne sætte spørgsmålstegn ved ting som "The Force" - noget som Han Solo gør igen og igen. Og specielt i "Empire".
#6 filmz-nexus-6 22 år siden
Men en ting jeg virkelig godt kan lide med de ny film, er den mængde af skabninger, væsner, byer, planeter osv.. vi får at se. Hvor den første trilogi er meget fokuseret på de enkelte personer og steder.
#7 Lyhne 22 år siden
Skuespillerne var mere eller mindre ukendte alle sammen, og det var jo den første trilogi der satte skub i Sci-fi verdenen!
Med de nye film vil han jo gøre historien komplet og fortælle den som den er! Han laver jo ikke filmene for at overgå de andre, men der er jo altid en tendens til at sammenligne!
anyways, så syns jeg sq at den nye film er KANON! 'Empire' er stadig bedst!
#8 Kram 22 år siden
Men jeg kan nu især godt lide 'Attack of the Clones' - for de visuelle effekter er virkelig så utrolige, at det er helt vildt :) - Og så er jeg en stor fan af action, så derfor faldt klon krigen i god jord her, plus jeg hænder mest til Emperiet (den mørke side af kraften) end rebellerne (the republic).
Jeg er ikke decideret star-wars fan på nogen måde, selvom universet og det hele klart facinerer mig :)
Glæder mig vildt til Episode 3, hvor Anakin bliver til Darth Vader, og hvor republikken bliver Emperiet :) - Og jeg kan ikke vente til at Episode 2 kommer på DVD, så jeg kan se den en masse gange :D
If winning isn't everything, why do they keep score?
#9 Lowkey 22 år siden
Which did you like better: Jedi or
The Empire Strikes Back.
DANTE
exasperated)
Empire.
RANDAL
Blasphemy.
DANTE
Empire had the better ending: Luke
gets his hand cut off, and finds
out Vader's his father; Han gets
frozen and taken away by Boba Fett.
It ends on such a down note. And
that's life-a series of down
endings. All Jedi had was a bunch
of Muppets.
#10 filmz-helstrup 22 år siden
Alt den stemning, som man følte i de gamle SW, er kommet tilbage i Episode 2...
Mit hjerte blev helt løftet, da jeg var inde og se Episode 2...00.02 natten mellem Onsdag og Torsdag!!!
May the Force be with you all...Screw Star Trek