• Attack of the Clones
    33%
  • The Empire Strikes Back
    24%
  • Star Wars
    19%
  • Return of the Jedi
    18%
  • The Phantom Menace
    6%

Stemmer i alt: 463

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 filmz-Bwana 22 år siden

Overhovedet ingen tvivl. Den originale Star Wars IV - A New Hope er helt klart den bedste..

Use the force Luke...
Gravatar

#2 filmz-Yasw 22 år siden

Har ikke set Attack of the Clones, men jeg tvivler på den slår The Empire Strikes Back. Desuden syns jeg at Star Wars som helhed er bedre, end de enkelte film for sig. Hele universet er jo det fedeste, og derfor svært at sætte det på en bestemt film.
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Nu kender jeg Yasw, og han kan være lidt tåget, men han har ret i at AOTC ikke slår The Empire Strikes Back. Jeg er ikke Star Wars fan, men syntes alligevel at Empire er den mest fuldkomne hvad angår karakter udviklng og historie.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 Benway 22 år siden

3#

Helt enig. "Empire" er virkelig fremragende: Ford og Fishers spirende romance, Luke´s oplæring osv.. Filmen har en meget unik og dyster følelse. Da Luke f.eks. skal konfrontere Vader er der virkeligt bygget op til en meget grum udgang (hvilket der som bekendt også kommer). Der er også i denne film at Harrison Ford virkeligt kommer på banen. Man kan ane Indiana Jones titte frem.

Og så har den jo chok replikken over dem alle: "I am your father!!!"
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5 chandler75 22 år siden

"The Empire Strikes Back" er simpelthen den mest heltstøbte af filmene. Der er blevet råd til bedre skuespillere og bedre effekter end i "New Hope". Derudover er Star Wars eventyret her iblandet en alvor man nok ikke får at se igen før episode tre, og man er endnu ikke bukket under for start-firsernes Muppet-syndrom, som afspejles i nuttefilm som "E.T." og ikke mindst i Ewokerne i "Return of the Jedi".
Og som Benway er inde på: Det er her Han Solo figuren virkelig udfolder sig. Og som kommer i sit rette element som skeptikeren der sætter hele Jedi - og derved Star Wars mytologien på hovedet. Marc Hamill har selv - med rette - udtalt at "Phantom Menace" manglede en figur der som en slags repræsentant for hele det publikum som ikke var SF-fans kunne sætte spørgsmålstegn ved ting som "The Force" - noget som Han Solo gør igen og igen. Og specielt i "Empire".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 filmz-nexus-6 22 år siden

Syntes virkelig at det er svært at sige hvilken der er bedst. Selvfølgelig er der noget nostalagi over den første trilogi, og som sagt var Han Solo et kæmpe plus.
Men en ting jeg virkelig godt kan lide med de ny film, er den mængde af skabninger, væsner, byer, planeter osv.. vi får at se. Hvor den første trilogi er meget fokuseret på de enkelte personer og steder.
Gravatar

#7 Lyhne 22 år siden

Jeg ville egentlig ikke svare på poll'n - for man kan ikke sætte de 5 film op mod hinanden! Jeg tror helt klart at grunden til at de gamle film er mest vellidt, er pga. de nostalgiske og kultagtige eventyr som de formåede at skabe i sin tid - og da stadigvæk skaber!
Skuespillerne var mere eller mindre ukendte alle sammen, og det var jo den første trilogi der satte skub i Sci-fi verdenen!
Med de nye film vil han jo gøre historien komplet og fortælle den som den er! Han laver jo ikke filmene for at overgå de andre, men der er jo altid en tendens til at sammenligne!

anyways, så syns jeg sq at den nye film er KANON! 'Empire' er stadig bedst!
Gravatar

#8 Kram 22 år siden

The Empire Strikes Back er en virkelig kanon film :)

Men jeg kan nu især godt lide 'Attack of the Clones' - for de visuelle effekter er virkelig så utrolige, at det er helt vildt :) - Og så er jeg en stor fan af action, så derfor faldt klon krigen i god jord her, plus jeg hænder mest til Emperiet (den mørke side af kraften) end rebellerne (the republic).

Jeg er ikke decideret star-wars fan på nogen måde, selvom universet og det hele klart facinerer mig :)

Glæder mig vildt til Episode 3, hvor Anakin bliver til Darth Vader, og hvor republikken bliver Emperiet :) - Og jeg kan ikke vente til at Episode 2 kommer på DVD, så jeg kan se den en masse gange :D
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#9 Lowkey 22 år siden

RANDAL
Which did you like better: Jedi or
The Empire Strikes Back.

DANTE
exasperated)
Empire.

RANDAL
Blasphemy.

DANTE
Empire had the better ending: Luke
gets his hand cut off, and finds
out Vader's his father; Han gets
frozen and taken away by Boba Fett.
It ends on such a down note. And
that's life-a series of down
endings. All Jedi had was a bunch
of Muppets.
Daisy, Daisy...
Gravatar

#10 filmz-helstrup 22 år siden

Jeg synes at den nye Star Wars har fået stemningen tilbage. Jeg syntes ikke rigtig at Episode 1 havde den rigtige stemning, som de gamle film altså havde.
Alt den stemning, som man følte i de gamle SW, er kommet tilbage i Episode 2...

Mit hjerte blev helt løftet, da jeg var inde og se Episode 2...00.02 natten mellem Onsdag og Torsdag!!!

May the Force be with you all...Screw Star Trek

Skriv ny kommentar: