Jeg har aldrig købt ved amazon selv, så svar ang det vil jeg lade andre om :) Men ved i hvert fald der er risiko for told fra USA, så du kan bruge denne 'lommeregner' til at beregne den endelige pris: http://www.cyberzed.dk/told.html
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Der kommer næsten altid told på fra USA, samt det gebyr Post Danmark tager for at udregne beløbet.
Hvis du bestille fra .uk betaler du tolden med det samme, da UK er i EU (Amazon betaler derefter den danske stat). Jeg har aldrig helt forstået, hvordan de regner beløbet ud, men jeg mener det er på 18 - 22 %. Du kan dog se den samlede pris, inden du bekræfter din bestilling.
Og velkommen til :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Hvis det bliver sendt fra UK (fastlandet og ikke nogen af kanal øerne) så bliver der ikke tillagt noget ekstra. Vær dog opmærksom på at amazon.co.uk opkræver dansk moms. Dette betyder at du først kan se den endelige pris lige før du godkender bestillingen.
Ting sendt fra områder uden for EU vil blive pålagt dansk moms hvis forsendelsensværdi er over 80kr. Hvis den er over 22 euro vil der også komme told på. I begge tilfælde vil postdanmark opkræve et gebyr på 75kr. (mener jeg det er)
Forsendelser med en værdi under 80kr. vil ikke blive opkrævet noget.
For at give et fingerpeg om hvad du skal af med, kan du bruge "toldlommeregneren" Husk dog på at den kun gælder for ting med samme toldsats som dvd'er.
www.play.com (minimal toldrisiko, ok priser - husk at vælge euro-flaget ude i venstre side, ellers får du at vide, at du ikke kan købe varen).
www.dvdpacific.com (sender fra USA - minimal toldrisiko, hvis du bestiller to-tre titler pr. forsendelse; lidt langsom levering)
Sig lige til, hvis du ikke kender alle de gode netbutikker, der bare ligger og venter på dig derude, så er jeg sikker på, at der kommer et væld af forslag i løbet af nul komma niks :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 filmz-trey 17 år siden
Jeg overvejer at bestille nogle DVD film fra amazon.co.uk.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan det ser ud med told, moms osv.
Hvad kommer der oven i prisen hvis den bliver sendt fra uk?
Hvad kommer der oven i prisen hvis den bliver sendt fra USA?
Er det rigtigt forstået at der ikke kommer noget oven i prisen fra uk, men at der kommer noget på det fra USA?
Har aldrig bestilt noget uden for Danmark, så hvis der ellers er andet jeg skal være opmærksom på, må i gerne skrive det :)
(Er ny her på siden, så I må undskylde hvis jeg har overset noget ang. det her emne, men jeg kunne ikke finde noget via. søgefunktionen)
#2 lagoni 17 år siden
#3 chandler75 17 år siden
Hvis du bestille fra .uk betaler du tolden med det samme, da UK er i EU (Amazon betaler derefter den danske stat). Jeg har aldrig helt forstået, hvordan de regner beløbet ud, men jeg mener det er på 18 - 22 %. Du kan dog se den samlede pris, inden du bekræfter din bestilling.
Og velkommen til :)
#4 Scherlund 17 år siden
Ting sendt fra områder uden for EU vil blive pålagt dansk moms hvis forsendelsensværdi er over 80kr. Hvis den er over 22 euro vil der også komme told på. I begge tilfælde vil postdanmark opkræve et gebyr på 75kr. (mener jeg det er)
Forsendelser med en værdi under 80kr. vil ikke blive opkrævet noget.
For at give et fingerpeg om hvad du skal af med, kan du bruge "toldlommeregneren" Husk dog på at den kun gælder for ting med samme toldsats som dvd'er.
---edit-----
Alt for langsomt af mig.
#5 filmz-yoshimura 17 år siden
Du har naturligvis tjekket hos www.axelmusic.dk og .com (yes?)
Ellers er der:
www.play.com (minimal toldrisiko, ok priser - husk at vælge euro-flaget ude i venstre side, ellers får du at vide, at du ikke kan købe varen).
www.dvdpacific.com (sender fra USA - minimal toldrisiko, hvis du bestiller to-tre titler pr. forsendelse; lidt langsom levering)
Sig lige til, hvis du ikke kender alle de gode netbutikker, der bare ligger og venter på dig derude, så er jeg sikker på, at der kommer et væld af forslag i løbet af nul komma niks :o)
#6 dyg 17 år siden