Det er vel blot fordi du lægger noget negativt i begrebet, hvilket det jo ikke var oprindeligt, men er blevet til, fordi folk enten ikke benytter det rigtigt, eller at det har skiftet betydning med tiden.
Givet, der er sikkert flere dårlige film blandt lowbudget-filmene, men det kan jo ligeså godt være en kunstfilm, som det kan være en monsterfilm med Bela Lugosi.
Mange i dag tror netop at begrebet b-film er noget negativt...jeg bruger det som regel når jeg kan se at det er en "billigt" produceret film - måske med halv-dårlige effekter og skuespiller der ikke ligefrem signalerer A-film ;)
Jeg har mange favoritter blandt B-film; for mig er det ikke ensbetydende med at jeg synes filmen er dårlig.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Ville kunne producere en meter lang liste over B-film jeg heller ville se frem for andre film, kikker i hollywood-maskinens retning. B-film changren har godt nok bidrage med meget god i gennem 80erne, hvor den vel entlig havde sin storheds tid. Tag bare en film som "el mariachi", hvis den aldrig var blevet lave, havde vi ikke haf "desperado".
der vel da også b-TV Series så en som stargate sg-1 er den ikke lidt b. Men så hvis man ser smallville der kun 4 år i mellem,og nu ha jeg ha ikke set Stargate: Atlantis som er fra 2004 er den lige så b-Series som sg-1? Men jeg vil sige at jeg er wild med sg-1 .
Når man klassificerer en film i den dyre ende som "B" fordi man ikke kan lide den, er det vel blot fordi man føler et B-films præg over den. En lavt budgeteret film kan ikke tage nær så mange takes som en større film. Der er ikke råd til dyre (og måske bedre) skuespillere, effekter, utallige re-writes af manus osv... En B film kan virke hurtigt klasket sammen, og det kan dårligt udførte A film også. En film som Van Helsing er alt for dyr til at være en rigtig B film, men den er så elendig at de fleste B film, med et langt lavere budget, kan få den til at virke sådan.
I sidste ende kommer det an på instruktøren. En god instruktør kan få en god film ud af en lille historie (man må så vurdere hvor mange effekter der skal til for at fortælle sin historie), hvor alverdens effekter ikke kan få en dårlig instruktør til at fortælle en god historie. Ligemeget hvor stor og episk den måtte være. Nok jo større jo værre. Man kan vel sige, at en god instruktør kender sine begrænsninger.
#11 filmz-Kadann 16 år siden
Det er vel blot fordi du lægger noget negativt i begrebet, hvilket det jo ikke var oprindeligt, men er blevet til, fordi folk enten ikke benytter det rigtigt, eller at det har skiftet betydning med tiden.
Givet, der er sikkert flere dårlige film blandt lowbudget-filmene, men det kan jo ligeså godt være en kunstfilm, som det kan være en monsterfilm med Bela Lugosi.
#12 wimmie 16 år siden
Mange i dag tror netop at begrebet b-film er noget negativt...jeg bruger det som regel når jeg kan se at det er en "billigt" produceret film - måske med halv-dårlige effekter og skuespiller der ikke ligefrem signalerer A-film ;)
Jeg har mange favoritter blandt B-film; for mig er det ikke ensbetydende med at jeg synes filmen er dårlig.
#13 rubberdub 16 år siden
B-film changren har godt nok bidrage med meget god i gennem 80erne, hvor den vel entlig havde sin storheds tid.
Tag bare en film som "el mariachi", hvis den aldrig var blevet lave, havde vi ikke haf "desperado".
#14 Buzz 16 år siden
#15 mvejen 16 år siden
Men lidt b i smallville så ikke wildt atlantis bedre end smallville. Så S1-G bedre med smallville blanding atlantis?
#16 Buzz 16 år siden
#17 Blacksanta 16 år siden
#18 rubberdub 16 år siden
Dear Sara srsly, fuck you.
Dear fuck you, srsly Sara.
#19 PredatorX 16 år siden
I sidste ende kommer det an på instruktøren. En god instruktør kan få en god film ud af en lille historie (man må så vurdere hvor mange effekter der skal til for at fortælle sin historie), hvor alverdens effekter ikke kan få en dårlig instruktør til at fortælle en god historie. Ligemeget hvor stor og episk den måtte være. Nok jo større jo værre. Man kan vel sige, at en god instruktør kender sine begrænsninger.
#20 duuk74 16 år siden
Conan er f.eks en af mine favorit film.