Det er en B-film når du ser den og tænker: "gad vide hvad der er i tv lige nu". Eller hvis den er directed af: Uwe boll.
Du kan ikke se det nogen steder, B-film titlen er relativ. Den variere fra person til person. Men der er dog ofte et sammenhæng i hvilke film der får titlen.
Det er vel egl. budgettet der afgør det...det var det i hvert fald engang. I dag bliver begrebet B-film smidt omkring om film folk synes er "dårlige" (ikke nødvendigvis at de ikke kan lide den men lige så meget at folkene bag filmen er gået efter at få den til at se cheesy ud).
Tror ikke Van Helsing er en B-film - den har sikkert været dyr nok, men om den har været billig i forhold til andre store blockbusters ved jeg så ikke.
Film som Evil Dead og Bad Taste må i hvert fald betegnes som B-film - og selv Clerks blev jo filmen for et minimalt budget :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
B-film er egl. bare en betegnelse for Low budget movie. A-film er film som Titanic, Lord of the Rings osv. - C-film er vist kommet til senere for at betegne virkelig virkelig lavt budgetterede film :)
Selvom B-film egenlig står for lowbudget, ja så plejer jeg aldrig at bruge det i den sammenhæng. Jeg bruger det derimod kun på film, som jeg synes er dårlige.
Så i princippet er Van Helsing ikke en B-film pga. dens budget, men er det så alligevel fordi den samtidig er så hamrende elendigt instrueret, skrevet og spillet.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Jep, det var det dér med at begrebet B-film lidt har mistet sin oprindelige betydning...mange bruger det om film de synes er dårligt..."den film er bare så B!" ;P
Det er måske også lidt uretfærdigt at klassificere en film som værende "B" eller antyde at den er inferiør - bare fordi den har et mindre budget end en film som f.eks Van Helsing, der er helt igennem forfærdelig.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#1 Buzz 16 år siden
Jeg læset at Van Helsing er en B-film er det sandt?
og hvor kan man se det?
#2 Norrah 16 år siden
Eller hvis den er directed af: Uwe boll.
Du kan ikke se det nogen steder, B-film titlen er relativ. Den variere fra person til person. Men der er dog ofte et sammenhæng i hvilke film der får titlen.
#3 Spanner 16 år siden
Du kan læse om begrebets oprindelse her:
http://en.wikipedia.org/wiki/B_movie
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#4 wimmie 16 år siden
Tror ikke Van Helsing er en B-film - den har sikkert været dyr nok, men om den har været billig i forhold til andre store blockbusters ved jeg så ikke.
Film som Evil Dead og Bad Taste må i hvert fald betegnes som B-film - og selv Clerks blev jo filmen for et minimalt budget :)
#5 Buzz 16 år siden
The C movie is the grade of motion picture at the low end of the B movie,
#6 wimmie 16 år siden
#7 NightHawk 16 år siden
Så i princippet er Van Helsing ikke en B-film pga. dens budget, men er det så alligevel fordi den samtidig er så hamrende elendigt instrueret, skrevet og spillet.
#8 wimmie 16 år siden
#9 rubberdub 16 år siden
Er utrolig enig med dig...
#10 Spanner 16 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem