Har lige været inde at læse om filmene på IMDB. Umiddelbart giver de da ikke ret meget mening. Man kan da lige så godt bare downloade de klip der ligger på nettet, med halshugninger af amerikanere i Irak hvis man synes Guinea Pig er fedt...
#21 - Meget kan man sige om Guinea Pig filmene, og personligt ser jeg dem ikke som værende gode film, mere som en interessant kuriøsitet i japansk film. Bortset fra det, så er nogle af dem ekstremt godt lavet, rent effektmæssigt, faktisk så godt at bl.a. Martin Sheen prøvede at hive instruktøren af den første film i retten, da han troede at det drejede sig om en snuff film, indeholdende rigtige mord. Personligt kunne jeg aldrig finde på at se klippene af halshugninger på nettet. Den slags er jeg kun interesseret i at se på hvis det drejer sig om special effects i en fiktionsfilm.
Hmm hvad er det i godt kan lide ved Guinea Pig? For mig lyder det da ret absurd, at nogle synes det er fedt at se en pige blive tortureret. Eller er det bare realismen i finder interrasant?
#23 - Jeg interesserer mig meget for japansk film og kultur generelt, og Guinea Pig filmene er i mine øjne interessante, bl.a. set ud fra, at det et eller andet sted kun er i Japan, man ville kunne finde på at lave sådanne film. Det skal også lige siges at ikke alle Guinea Pig filmene er modbydelige voldsfilm, nogle af dem er langt ude over-the-top lallekomedier :)
#25 - Hvis du tænker på voldsfilm generelt, så ved jeg godt at italienerne også, måske især i 70'erne, lavede mange grænseoverskridende film med volden som hovedtema.
Når jeg mener at Guinea Pig er meget "japansk" er det også set ud fra en betragtning om japansk underholdningsindustri generelt, hvor bl.a. ydmygelse og "bodily harm" tit er hovedtemaer. Tænk blot på nogle af de vanvittige japanske gameshows, hvor deltagerne nogle gange vitterligt kommer slemt til skade, alt imens publikum griner og hepper o.s.v.
For øvrigt tror jeg nok at Guinea Pig filmene er TV film, ment som mere eller mindre normal TV-serie underholdning. Meget bizart :)
#21 filmz-propagandapanda 21 år siden
Har lige været inde at læse om filmene på IMDB. Umiddelbart giver de da ikke ret meget mening. Man kan da lige så godt bare downloade de klip der ligger på nettet, med halshugninger af amerikanere i Irak hvis man synes Guinea Pig er fedt...
#22 filmz-bokaJ 21 år siden
Personligt kunne jeg aldrig finde på at se klippene af halshugninger på nettet. Den slags er jeg kun interesseret i at se på hvis det drejer sig om special effects i en fiktionsfilm.
M.h.t. min advarsel, så fangede El Vez den :)
#23 filmz-Zitter 21 år siden
For mig lyder det da ret absurd, at nogle synes det er fedt at se en pige blive tortureret.
Eller er det bare realismen i finder interrasant?
#24 filmz-bokaJ 21 år siden
Det skal også lige siges at ikke alle Guinea Pig filmene er modbydelige voldsfilm, nogle af dem er langt ude over-the-top lallekomedier :)
#25 filmz-vassago 21 år siden
#26 filmz-bokaJ 21 år siden
Når jeg mener at Guinea Pig er meget "japansk" er det også set ud fra en betragtning om japansk underholdningsindustri generelt, hvor bl.a. ydmygelse og "bodily harm" tit er hovedtemaer. Tænk blot på nogle af de vanvittige japanske gameshows, hvor deltagerne nogle gange vitterligt kommer slemt til skade, alt imens publikum griner og hepper o.s.v.
For øvrigt tror jeg nok at Guinea Pig filmene er TV film, ment som mere eller mindre normal TV-serie underholdning.
Meget bizart :)