Hej, jeg har lige set "Fang tyven" som Alfred Hitchcock oscarvinder. Den er med Cary Grant og Grace Kelly (som led en AL FOR TIDLIG DØD) i hovedrollen. Jeg tænkte på om der er nogle steder, nok kun på nettet, man kan finde billige Hitchcock film. De må gerne koste meget, hvis de billige udgaver ikke er gode. Leder også efter "Fang tyven". Tror ikke der er så mange butikker i Odense. Kunne ikke engang finde Wes Cravens gamle film i Stereo Studio. Spildte en time der.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Blockbuster har nogle stykker til en 50'er - af netbutikker ved jeg ikke, bruger stort set kun Amazon.co.uk men det er jo ofte på engelsk uden dk tekster.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
For at hijacke den her tråd, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår der kommer flere Hitchcock film på blu-ray. Indtil videre er kun Psycho og North By Northwest ude...
#3 - Der er en britisk BD-udgivelse af "The 39 Steps", der ikke ligefrem er den stærkeste blu-ray-udgivelsen i verden, men ikke ser ud til at være DNR'et. Se evt. DVD Beaver.
Universal har en "The Birds"-blu-ray på vej, og Warner har planer om "Dial M for Murder", der formentlig begge rammer i løbet af sensommeren/efteråret.
Criterion udgiver formentlig før eller siden et upgrade af deres "The Lady Vanishes", da den falder ind under deres typiske blu-upgrade parameter af film, der tidligere er blevet genudgivet på dvd.
BFI har et projekt i gang for at restaurere Hitchcocks 9 overlevende stumfilm, man kan donere til, så dem kommer der nok til at gå nogle år, før vi ser, men så kommer der formentlig også væsentlig bedre udgivelser i spil.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Det synes jeg ikke, da jeg så den med 16 appelsiner og et ur eller noget i den retnig. Faldt jeg i søvn. Fandt den møgkedelig. Jeg tror ikke jeg kan lide Kubricks film. Men jeg har også kun set 1½. Hvis Kubrick kun har lavet meget mærkelige film, skal jeg ikke se flere.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
16 Appelsiner og et ur?? mener du "a clockwork orange", den er jo et mesterværk, jeg er stor fan af både kubrick og Hitch, synes ikke man skal udelukke det ene fordi man kan lide det andet ;-)
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!" Dr. Strangelove, Or:... (1964)
#1 Nicki52 13 år siden
#2 wimmie 13 år siden
#3 MMB 13 år siden
#4 rockysds 13 år siden
Universal har en "The Birds"-blu-ray på vej, og Warner har planer om "Dial M for Murder", der formentlig begge rammer i løbet af sensommeren/efteråret.
Criterion udgiver formentlig før eller siden et upgrade af deres "The Lady Vanishes", da den falder ind under deres typiske blu-upgrade parameter af film, der tidligere er blevet genudgivet på dvd.
BFI har et projekt i gang for at restaurere Hitchcocks 9 overlevende stumfilm, man kan donere til, så dem kommer der nok til at gå nogle år, før vi ser, men så kommer der formentlig også væsentlig bedre udgivelser i spil.
#5 MMB 13 år siden
Mange tak for gennemgangen! :)
Ved du noget om Vertigo, Rear Window og Strangers on a Train?
#6 rockysds 13 år siden
#7 MMB 13 år siden
Det må man da håbe. Jeg synes også, det er ret mærkeligt, at der kun er 2 Hitchcock titler udgivet, når f.eks. næsten alle Kubricks film er udgivet.
#8 Wangsgaard 13 år siden
#9 Nicki52 13 år siden
#10 Stanleys_Odyssey 13 år siden
Dr. Strangelove, Or:... (1964)