Gravatar

#1 rubberdub 15 år siden

Hey jeg står og skal bruge et camra, nogle der ved hvor jeg kan købe et. Gider jo ikke betale overpris. Eller er der nogle der ligger inde med et, har kikket lidt på et 5D på DBA, men synes det ser lidt hærget ud...
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#2 rubberdub 15 år siden

Er os ret varm på et Canon 50D
Gravatar

#3 Bony 15 år siden

#1 - 5D er et fullframe kamera og er dyrt, men et super kamera. Men gør op med dig selv om det er noget du har brug for. Hav f.eks. i tankerne at det, som nævnt tidligere er fullframe og så er der f.eks. heller ikke indbygget blitz for bare at nævne et par ting. Du skal altså have et lysstærkt objektiv for at kunne bruge det fornuftigt, f.eks. indendørs.

Hvad søger du ved et kamera? Størrelse på huset, skal censoren være fullframe eller almindelig CMOS, er antallet af megapixel vigtigt, hvilke(n) objektiv(er) er du interesseret i at bruge sammen med kameraet, er det kun DSLR der kan bruges, er du kun interesseret i Canon..? :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4 rubberdub 15 år siden

Jamen jeg skal bruge et der er mere eller mindre pro. da jeg er fotografelev og snart starter på skole (bare ikke kassen til et konge-cam). Vil godt have et 40D eller 50D, noget i den stil, og det må meget gerne være Canon. jeg har mulighed for at låne flash (hader flash, de gør alt grimt! retouchen på et billede med flash er et helvede) osv. men vil stadig gerne have mit eget objektiv, det skal være sådan lidt til at starte op på. Men skal samtidig os være noget der kan sparke lidt fra!
Gravatar

#5 Bony 15 år siden

#4 - Du er fotograf-elev men starter først på skole senere? Er du startet i mesterlære eller hvad?

Hvis du vil have et "kongecam", men ikke har pengene, skal du overveje at kigge på brugtmarkedet. Men det nævner du selvfølgelig også i første post. Der ville jeg dog kigge. Eventuelt på fotosteder, hvor der findes ligesindede, idet de tit har passet ekstra godt på tingene. Udover det, så synes jeg tit at brugere på f.eks. den blå avis eller gul og gratis, har lidt svært ved at tildele prisskilte til sine salgs annoncer. De er tit helt hen i vejret og alt for højt sat. Men der må ens sunde fornuft gå ind. :)

Jeg ville nok gå efter et brugt 5D, måske endda spare lidt ekstra op til 5D Mk. II'eren. Eller spare lidt mere op til et brugt 1ds Mk. II. Men så er prisskiltet selvfølgelig også deroppe i det røde felt, hvor en studerende måske ikke kan følge med.

Jeg er selv på udkig efter et nyt primær, som kan afløse mit XTi. Der kigger jeg dog efter et 30D, som kan findes brugt til et par tusind med lidt udstyr til, hvilket er fint til mit behov med tanke på det udstyr jeg har i forvejen. Det skulle jeg også mene var udmærket til en fotograf-elev det første stykke tid, men det kan du kun selv bedømme da jeg jo ikke kender dit niveau, engagement og foto-grundviden. :)
40D og 50D er selvfølgelig det dyrere, men begge to er samtidig alle pengene værd. Gode, stabile kameraer og så er de bygget solidt. Udover det, så tager de selvfølgelig begge to super gode billeder.

Som noget helt andet, så er jeg uenig hvad angår flash. Hvis man forstår brugen af den, kan man sagtens vinde meget i sine billeder ved det - også hvad angår den indbyggede flash. Kan heller ikke rigtigt se hvorfor retoucheringen skulle bliver vanskeligere, hvis der er brugt flash? :)
Gravatar

#6 rubberdub 15 år siden

Synes meget tit Falsen brænder billederne, og gør det svært at hente tegningerne tilbage, plus at den direkte flash tit kaster store flash skygger. Ved godt det er meget popular for tiden, men kommer sgu aldrig til at bryde mig om det. Men det kommer jo self. os an på hvem der skyder billederne, er desværre tit ude for at det er nogle top tosser fra whatever der har skudt billederne med en sutsko.

Jeg er i en form for mesterlære, ja. Det er lidt kompliceret pt. men jeg bliver forsøgskanin på en ny udd. som kombinere billedebehandling og foto. Hvilket jo i sig er et problem at en ikke eksistere, da alt nu om dage er efterbehandlet. Så kan en fotograf der ikke har lært PS CS3 eller linene, jo rive og flå nok så meget i deres billeder, og på den måde totalt smadre dem. Omvendt kan en billedbehandler unde forståelse for perspektiv, lys og fokus smadre et billede på samme måde. Nå nok om det.

Var nede og snakke med en utrolig flink mand igår i bingo foto, som fortalte mig at 40d er udgået, og det var ellers den jeg havde brændt mig lidt varm på. Men at han havde en 500d i ca. samme pris klasse, har virkelig ike kapital til mere og får det heller ikke foreløbig.
Har kikket lidt rundt på DBA og Guld og Gratis, men syne ikke rigtig der er noget, til ordentlig pris som du os skriver. Ville virkelig gerne have et 40D eller et 50D, men gider heller ikke rigtig gå og vente på en deal der passer mig.

Har du nogle erfaring med 500Deren?
Gravatar

#7 Bony 15 år siden

#6 - Nej, jeg kender ikke noget til 500D. Men mener at Vassago, en tidligere bruger herinde, købte det (eller havde planer om det). Men det hjælper jo ikke meget nu han er smuttet. :)

Lyder ellers meget spændende med uddannelsen. Kommer det til at foregå i Kbh. og er uddannelsen åben for enhver? :)
Gravatar

#8 gi-jones 15 år siden

Gør dig selv en tjeneste og slå kameraerne op på edbpriser.dk Den slags kan godt betale sig at købe online.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 dyg 15 år siden

Anbefalelsesværdige sider til køb af udstyr kunne være: Dustinhome.dk og Kamerahuset.dk.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#10 rubberdub 15 år siden

Fandt et 40d til 6 kilo + en 17 - 85mm Canon IS... halvt år gammelt... Kanon deal!

Jeg bliver den første på den Udd. så nej den er endnu ikke fri for alle... Men hivs alt går som det skal bliver den oprettet ASAP... Men nu skal vi jo først have prøvet den af, glæder mig totalt meget...

Skriv ny kommentar: