Gravatar

#1 filmz-ayham 16 år siden

Jeg skal til at skrive opgave i gymnasiet om denne film, men biblioteketet vil kun låne mig den i 8 dage.

Har hårdt brug for en udgave af denne film , helst dansk/engelsk.

Desuden leder jeg efter en bog "Vi" af den russiske forfatter Zamjatin. Jeg har selv været ud i et større detektivarbejde for at finde den, men uden held. På antikvariat.net og på bogbasen.dk har jeg søgt forgæves. Har dog lavet opslag på begge hjemmesider.

Bogen er udgivet i 1959 på C.A. Reitzels forlag. Dem har jeg endda ringet til, men igen uden held.

Vil give en rigtig god pris for snushanen der kan opspore den.

- "Insert cool quote"
Gravatar

#2 Benway 16 år siden

Play har den restaurerede udgave til en overkommelig pris:

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/531062/Metropolis/P...
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 Skeloboy 16 år siden

Hehe, det er nu lidt dyrt, IMO:)

Men jeg fik den jo også i boks med:
The Phantom of the Opera, Nosferatu, The General, The Hunchback of Notre Dame, The Cabinet of Dr. Caligari, Battleship Potemkin, The Birth of a Nation, Metropolis for 240 kr med en lille plakat til hver film:)

Anyway, on-topic:
Følgende biblioteker har din bog på dansk:
Holbæk Bibliotek
Roskilde Bibliotek
Frederikssund Bibliotek
Helsingør Kommunes Biblioteker, Hovedbiblioteket
Stadsbiblioteket i Lyngby
Brøndbyøster Bibliotek
Frederiksberg Kommunes Biblioteker, Hovedbiblioteket
Dansk Centralbibliotek for Sydslesvig, Flensborg e.V.
Gentofte Bibliotekerne, Hovedbiblioteket
Hovedbiblioteket, Krystalgade
Nykøbing Falster Bibliotek
Bornholms Biblioteker, Bornholms Centralbibliote
Odense Centralbibliotek
Otterup Bibliotek
Esbjerg Hovedbibliotek
Herning Bibliotekerne
Holstebro Bibliotek
Århus Kommunes Biblioteker, Hovedbiblioteket
Viborg Centralbibliotek
Folkebibliotekernes Depotbibliotek
Gravatar

#4 filmz-ayham 16 år siden

Nåforsøren, hvordan fandt du ud af det? Og hvordan fik du skaffet den boks?

Mange tak for hjælpen. WOW
- "Insert cool quote"
Gravatar

#5 tiany 16 år siden

Du kan finde bogen via bibliotek.dk - tror også det er det #3 har gjort.

Så kan du bestille den hjem til et bibliotek i nærheden af dig
Valar morghulis
Gravatar

#6 Benway 16 år siden

#3 Dyrt! Vi taler om et af filmhistoriens højdepunkter! ;)

Ej det er rigtigt den er ikke helt billig. Filmen kan også anskaffes meget billigt på region 1 her, men kvaliteten er sikkert ikke for god.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 filmz-ayham 16 år siden

Opdatering på detektivarbejdet:

Jeg har nu anskaffet mig en piratkopi af Metropolis via en ven som ved et lykketræf havde den liggende. Versionen er på tysk og der mangler selvfølgelig 1/4 af det oprindelige materiale som alle andre versioner jo også gør.

Jeg har forsøgt at bestille filmen fra play.com men da den betales i pund kan den ikke fragtes uden for UK, pisse irreterende efter at have indtastet 17.000 oplysninger. Den lyder ellers rigtig lækker. Desuden indeholder den en dokumentar om restorations processen, som jeg forhåbentlig kan bruge i min AT-eksamensopgave.

Vil nu bestille den fra amazon.com

Men kan ikke helt finde ud af om det er den samme version som den fra play.com?

Angående bogen, så har jeg nørdet lidt rundt på www.bibliotek.dk og fundet en hel del eksemplarer af den, men kun tre af dem på fyn. De to er udlånt til d. 6/4 og den anden er bortkommen (jeg hader Otterup Bibliotek).

Jeg har nogle venner i Århus og KBH som måske ville være i stand til at låne bøgerne fra bibliotekerne der, men alle de større biblioteker har den udlånt.

Hvis nogen falder over bogen eller kender nogen som ved hvor den kan skaffes så er i supervelkomne til at skrive i tråden.
- "Insert cool quote"
Gravatar

#8 Benway 16 år siden

#7 Mht. Play skal du bare skifte valutaen til Euro, så vil de godt sende den til DK.
Gravatar

#9 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#7 - Det smarte ved bibliotek.dk er jo, at du bare kan sætte dit eget bibliotek som afhentningssted. Så sendes det først ledige eksemplar til dit bibliotek, og du får en mail om, at den er kommet hjem til dig. Der er altså ingen grund til at sende vennerne i byen for dig. :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#10 filmz-cybercow 16 år siden

Jeg ejer en region 1 udgave af Metropolis spilletid 115 min. den kan jeg godt sende til dig hvis du mangler den.
To gange halv hjerne er lig med en kvart !

Skriv ny kommentar: