Et godt filmcitat fra en god film har den egenskab, at den fanger selve filmen i den ene sætning, og står som filmens ”varetegn” herefter. Desuden ”tænder” den vores indre biograf, og man ser straks scenen for sig – ja faktisk hele filmen. Og de følelser man sad med da man så den første gang vender pludselig tilbage.
På helt privat basis har jeg lavet en plakat med nogle af de bedste filmcitater gennem de sidste 70 år. Hovedvægten er dog lagt på film fra 50´erne og frem. Plakaten var tænkt som en privat udsmykning, men resultatet er blevet så godt, at jeg nu vil tilbyde den til en lidt større kreds.
Den trykkes på silkemat kraftigt plakatpapir (200g) i formatet 70 x 100cm i hvid skrift på sort baggrund.
Den indeholder 125 citater fra nogle af de bedste/populære film fra både USA, England, Frankrig og Danmark. Citaterne spreder sig fra Olsen Banden over Wuthering Heights, Midnight Cowboy til Matrix, Jurassic Park, Lord of the Rings, Die Hard og The Dark Knight Hvert citat er mærket med original filmtitlel, produktionsselskab og år samt hvilken skuespiller der fremsagde citatet.
De fleste af citaterne er trykt med den originale font fra den pågældende film.
Prisen pr. plakat vil være kr. 150,00 incl. moms + kr. 36,00 til dækning af pakning og forsendelse.
Vedlagt er et nedfotograferet print af plakaten for således at give et billede af hvordan den fremstår. Printet er således på ingen måde et udtryk for plakatens endelige kvalitet.
Skulle du ønske et eller flere eksemplarer af plakaten, så send mig en mail. Betaling kan ske via bankoverførsel, PayPal eller pr. efterkrav og der medsendes faktura/kvittering for varen.
Med venlig hilsen
Jan H. Matthiesen Brændeskovvej 15, Strib 5500 Middelfart
Er den ikke magen til den, der er blevet solgt herinde for evigheder siden? :)
Jeg ved ikke, om det måske også er det, jeg tænker på, men da jeg læste posten her var jeg straks inde og google, for jeg synes, at det lød voldsom bekendt.. Kunne dog ikke finde, hvad det var jeg syntes at kunne huske :D
Hvorom alting er, så synes jeg at det er en skide god idé og også lækkert udført!
Kunne klart godt være interesseret - bare ikke lige nu, hvor økonomien desværre ikke tillader flere uplanlagte køb :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Efter jeg fik solgt mit, beskedne, oplag, har jeg haft mange forespørgsler på den. Så jeg besluttede for nyligt at lave et genoptryk, dog med lidt opdateringer, rettelser mv.
@Doc Doom. Jeg kan godt følge dig. Martin Lawrence er ofte god for et godt citat. Martin´s problem er blot at de film han medvirker i, nok ikke helt når den øverste 10-del (Bad Boys kunne være undtagelsen).
Mit problem er/var begrænset plads.
Der er mindst 20 citater mere, jeg gerne ville have haft med. Da jeg skulle erstatte nogle stykker med citater fra nye film var det virkeligt svært at pille nogle ud..
Men "Pirates", Inception og The Dark Knight SKULLE have en plads :-)
#1 JanMatthiesen 12 år siden
På helt privat basis har jeg lavet en plakat med nogle af de bedste filmcitater gennem de sidste 70 år. Hovedvægten er dog lagt på film fra 50´erne og frem.
Plakaten var tænkt som en privat udsmykning, men resultatet er blevet så godt, at jeg nu vil tilbyde den til en lidt større kreds.
Den trykkes på silkemat kraftigt plakatpapir (200g) i formatet 70 x 100cm i hvid skrift på sort baggrund.
Den indeholder 125 citater fra nogle af de bedste/populære film fra både USA, England, Frankrig og Danmark.
Citaterne spreder sig fra Olsen Banden over Wuthering Heights, Midnight Cowboy til Matrix, Jurassic Park, Lord of the Rings, Die Hard og The Dark Knight
Hvert citat er mærket med original filmtitlel, produktionsselskab og år samt hvilken skuespiller der fremsagde citatet.
De fleste af citaterne er trykt med den originale font fra den pågældende film.
Prisen pr. plakat vil være kr. 150,00 incl. moms + kr. 36,00 til dækning af pakning og forsendelse.
Vedlagt er et nedfotograferet print af plakaten for således at give et billede af hvordan den fremstår. Printet er således på ingen måde et udtryk for plakatens endelige kvalitet.
Skulle du ønske et eller flere eksemplarer af plakaten, så
send mig en mail.
Betaling kan ske via bankoverførsel, PayPal eller pr. efterkrav og der medsendes faktura/kvittering for varen.
Med venlig hilsen
Jan H. Matthiesen
Brændeskovvej 15, Strib
5500 Middelfart
Telefon: 8657 1554 Mobil: 2249 1795
E-mail: [email protected]
Se eksempel her : http://www.indianajones.dk/sort.jpg
Se udsnit med fuld detaljeringsgrad 1:1 her : http://www.indianajones.dk/udsnit.jpg
#2 Slettet Bruger [3950111008] 12 år siden
#3 HonoDelLoce 12 år siden
Jeg ved ikke, om det måske også er det, jeg tænker på, men da jeg læste posten her var jeg straks inde og google, for jeg synes, at det lød voldsom bekendt.. Kunne dog ikke finde, hvad det var jeg syntes at kunne huske :D
Hvorom alting er, så synes jeg at det er en skide god idé og også lækkert udført!
Kunne klart godt være interesseret - bare ikke lige nu, hvor økonomien desværre ikke tillader flere uplanlagte køb :)
#4 JanMatthiesen 12 år siden
Efter jeg fik solgt mit, beskedne, oplag, har jeg haft mange forespørgsler på den.
Så jeg besluttede for nyligt at lave et genoptryk, dog med lidt opdateringer, rettelser mv.
Se evt her: http://plakat.indianajones.dk/#0.0
#5 frankdrebin 12 år siden
Der hænger en udgave ude i klovborg kino..
Så jeg er da interesseret i en ny opdateret udgave. Kontakter dig snarest..
#6 Ericmase 12 år siden
#7 Åkepool 12 år siden
#8 elwood 12 år siden
It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a packet of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses.
Hit it.
Men fedt arbejde er det, hvertfald.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#9 doom WAD 12 år siden
#10 JanMatthiesen 12 år siden
Jeg kan godt følge dig. Martin Lawrence er ofte god for et godt citat.
Martin´s problem er blot at de film han medvirker i, nok ikke helt når den øverste 10-del (Bad Boys kunne være undtagelsen).
Mit problem er/var begrænset plads.
Der er mindst 20 citater mere, jeg gerne ville have haft med.
Da jeg skulle erstatte nogle stykker med citater fra nye film var det virkeligt svært
at pille nogle ud..
Men "Pirates", Inception og The Dark Knight SKULLE have en plads :-)