Gravatar

#11 davenport 13 år siden

Jeg er helt vild med Voyager, som jeg har set 5 gange (ihf fra ses 3 og frem)
Modsat Insider synes jeg den har et væld af fede karaktere, og jeg holder især af "Doctor/Seven"-afsnit.
Men TNG er jo klassisk. Den skulle man hjem og se fra rollespilsklubben hver søndag kl. 17 på tv2.
DS9 har heller aldrig rigtigt kunne fange mig, da jeg synes den er for statisk.
Enterprise er en fed serie, og det er synd de aldrig lavede 7 ses. af den. (Især sonic shower scenerne med T´pol og en bøtte creme, skulle bringe lokumsrullen frem ved enhver rask dreng!)
Men jeg er helt enig i, at det på ingen måde er nødvendig at købe det hele på en gang. Der er materiale nok til rigtig lang tid. Det er nok også en god idé at se om du bryder dig om det i det hele taget, før du fyrer flere tusinde kroner efter franchisen.

Og Insider: Selvom du ikke kan lide den, så mangler der stadig de sidste anmeldelser af Voyager!!! ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 Slettet Bruger [1121123489] 13 år siden

davenport (11) skrev:
(Især sonic shower scenerne med T´pol og en bøtte creme, skulle bringe lokumsrullen frem ved enhver rask dreng!)

True, true..!
Gravatar

#13 The Insider 13 år siden

#11, Og Insider: Selvom du ikke kan lide den, så mangler der stadig de sidste anmeldelser af Voyager!!! ;)

Hehe, tak for at skubbe til min dårlige samvittighed, mens jeg er på ferie! ;-) Men yes, jeg må få taget hul på dem snart, så det utilgivelige hul i Filmz' anmeldelsesarkiv kan blive lappet! Og jeg glæder mig da også lidt til et gensyn med Voyager, da jeg ikke har set et afsnit i årevis. "Scorpion" er dog et af de absolut bedste Star Trek-afsnit overhovedet.

Og de sidste to sæsoner af Enterprise er guld. De første to not so much - altså, ud over den fremragende scene, som ovenstående funderer over, naturligvis!
War. War never changes.
Gravatar

#14 davenport 13 år siden

He he - ja, så kan du jo glæde dig til at gense Endgame, samt en del Barclay-afsnit :)
(God fortsat ferie - beklager din samvittighed blev ramt, men en nørd er en nørd 24/7 ;D)
Gravatar

#15 Geekalot 13 år siden

finder nu Tng og Voyager de beste ud af de 3 serier Ds9 blir keeeeeeedelig de sidste 2-3 seasons, men er smag og behag :) heldigvis.
Gravatar

#16 davenport 13 år siden

Jeg sluttede Voyager ses 7 i aftes. Har min "Lars-tid" i hjemmebio efter kl. 9. ;)
Så også alt ekstramatt. og da jeg så ikke havde mere, begyndte jeg på TNG ses 6.
(Der går ikke mange dage, hvor man ikke ser Trek!)
Gravatar

#17 Geekalot 13 år siden

davenport (16) skrev:
(Der går ikke mange dage, hvor man ikke ser Trek!)

Nej :)
Gravatar

#18 Nicki52 13 år siden

Jeg har lige købe Star Trek TNG Sæson 3. Nu vil jeg se om det interessere om. Kan den samligner med andre serier end Star Trek?

Off Topic: Hvad synes I om Babylon 5? Sheldon i "The Big Bang Theory" hader den, så derfor er jeg nysgerrig.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#19 Slettet Bruger [1121123489] 13 år siden

Jeg er ikke blevet færdig med Babylon 5 endnu, men jeg kan godt lide den.

Den har lidt følelsen af, at man ikke har haft voldsomt mange penge at arbejde med altid, men der er virkelig et stærkt persongalleri i og er man heldig, kan man købe en boks med hele serien, pilotafsnittet, en spin-off-serie og en håndfuld tv-film for nærmest ingen penge fra Amazon.

Region 1-udgaven skulle være langt bedre på billedsiden (der findes en lang og kompliceret forklaring bag) og køber man region 2-udgaven, kan man være ude for at få en boks, hvor der er forkerte skiver i.

Jeg var dog heldig med min boks, der var ingen fejl og den kostede mig under 500 kr. for helt vildt mange timers underholdning.
Gravatar

#20 The Insider 13 år siden

#18, spændende! :-) TNG er lidt en opdateret udgave af TOS (The Original Series - den gamle serie fra 60'erne), men den har også en del tilfælles med resten af serierne - den følger så at sige den klassiske Trek-formular, hvor rumskibets og dets besætning hver uge drager mod nye planeter og eventyr. Kun DS9 afviger en del fra den opskrift.

De bedste afsnit fra sæson 3 (som du eventuelt kan starte med): The Ensigns of Command, The Defector, Deja Q, Yesterday's Enterprise (!!), Sins of the Father, Allegiance, The Most Toys og The Best of Both Worlds Part 1 (!!).

- Derudover er Babylon 5 FANTASTISK. Jeg husker tydeligt, hvordan jeg købte de første to sæsoner samlet, og et par afsnit inde i første sæson tænkte jeg "Hvad dælen er det for noget bras, jeg har brugt penge på? Og nu har jeg endda købt TO sæsoner af det!!", men cirka halvvejs igennem den første, middelmådige sæson begynder serien for alvor at få momentum. Sæson 2, 3 og 4 af serien er noget af det bedste TV, jeg nogensinde har set. De tidlige CGI-effekter halter lidt, men damn, hvor er det epic story-telling. Og selv en enorm Mass Effect-fan som jeg må indrømme, at Mass Effect på mange måder er et stort rip-off af B5 :-)

Sæson 5 halter også lidt, idet seriens skaber, J. Michael Straczynski, fik at vide under 4. sæson, at serien ville blive cancelled, når året var slut, så han skyndte sig at runde mange af handingsforløbene af hurtigere end ventet (derfor er sæson 4 også PACKED med spændende begivenheder), og det halter sæson 5 under, da en anden tv-station sprang til i sidste øjeblik for at give Straczynski og Co. en sidste sæson. Nogle af de faste skuespillere dukkede heller ikke op igen.

Jeg havde ikke nogen problemer med mine dvd'er, og min tre første sæsoner var fra England. Dog er de europæiske etuier langt mindre holdbare end de amerikanske - i hvert fald de oprindelige udgivelser af sæsonerne (har ikke haft fingre i de komplette, store bokse i modsætning til Bruno/utyske), så jeg måtte FIRE gange få den 3. sæson tilsendt, fordi hver gang var flere skiver blevet løsrevet og sindssygt ridsede. Tak GUD for Amazons fantastiske service!

Og ja, CGI'en ser lidt bedre ud på de amerikanske udgivelser, men uanset om du køber serien i Europa eller USA, ser det ikke alt for godt ud... Problemet er, at serien blev skudt i Widescreen (16:9), men oprindeligt blev transmitteret i 4:3, hvorfor alle sekvenserne med computereffekter OGSÅ blev lavet i 4:3. På dvd får vi så Widescreen-udgaverne af snittene, og det er jo fedt, men det betyder også, at alle CGI-sekvenserne er blevet "blæst op" 33% (man har zoomet ind i billedet, så at sige), og derfor er de scener meget mere slørede, og det kan især være distraherende, hvis man går fra et knivskarpt billede i en scene og pludseligt hopper videre til et sløret skud, fordi en eller anden gut skyder med en computerskabt laserstråle.

Men yeah, stadigvæk værd at bruge tid og penge på - absolut! :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: