Gravatar

#1 Nicki52 13 år siden

Jeg har lyst til at købe hele samlingen af Star Trek. Alle serien, alle tegnefilmene og alle de film. Er der en stor Star Trek box? Jeg vil gerne se hele serien, men jeg ved bare ikke hvordan og hvor jeg skal begynde. Hvis ikke der en box, kan I så linke til en side hvor jeg kan få det billigt med danske undertekster. Alle gamle sci-fi serier og- film skal være med danske undertekster, ellers forstår jeg ikke en brik.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2 Geekalot 13 år siden

http://store.startrek.com/categories/14781-the-tv-... her kan du se hvad der er udgivet, går ud fra der hvor du normalt bestiller dvder hjem fra også kan skaffe dem her, eller kan man nok også købe gennem dem her.
Overvejede også at købe alle startrek undtagen Tos og tegnefilms serien, men da jeg så hvad de vilde ha pr season droppede jeg det igen, det du er ude i ER DYRT hehe
Gravatar

#3 Slettet Bruger [1121123489] 13 år siden

Det kommer lidt an på hvor du vil starte, jeg har fået samlet alt, bortset fra en enkelt film, jeg ikke kan lide.

The Original Series er ubetinget den dyreste af dem pr. sæson, men er kun på tre sæsoner. Jeg kan se at CDON kører tilbud på de første to sæsoner i øjeblikket:

http://cdon.dk/film/star_trek%3a_the_original_seri...

http://cdon.dk/film/star_trek%3a_the_original_seri...

Det er faktisk en rigtig god pris, men spørgsmålet er hvor "ægte" det skal være, fordi de udgaver der er remastered, altså man har lavet nye baggrunde bl.a., rettet fejl hist og her, lavet ny lyd o.s.v. - nogle vil mene at det ikke er den ægte vare p.g.a. dette, men jeg er ikke så stor trek-fan, at jeg synes det er et problem. Spørg en af de lokale trekkies her på filmz, The Insider, så vil han sige det samme, hvis jeg ikke husker galt.

Resten af serierne er faktisk forholdsvis billige og køber du dem fra Amazon.co.uk, hvor der vistnok er danske undertekster på, kan du finde dem helt ned til 100 kr. pr. sæson.

Jo, du kan finde bokse med serierne, men umiddelbart er den billigste løsning at købe dem enkeltvis.

Filmene findes i forskellige bokse - vil du købe på dvd, er der bl.a. denne frække boks:

http://www.dvdoo.dk/dvd-film/star-trek-1-10-movie-...

Dog er jeg ret sikker på at du kan finde filmene billigere enkeltvis, igen, på dvd. Taler vi blu-ray er det en helt anden sag.
Gravatar

#4 Geekalot 13 år siden

er de da faldet siden jeg kiggede sidst (nogle år siden) der kostede de da 900kr pr season af eks TNG
Gravatar

#5 Slettet Bruger [1121123489] 13 år siden

Ja, for nogle år siden kunne man kun få serierne i dedér ekstra festlige plastik-covers med ekstra ost, men de begyndte at lave de såkaldte slim-udgaver, der bestemt ikke er ligeså flotte, men indeholder præcis det samme (og er mere handy at have stående).

TOS er stadig i nogle lækre covers, noget tin-boks der ser godt ud på hylderne og ikke fylder alverden.
Gravatar

#6 HelmerJ 13 år siden

Nicki52 (1) skrev:
Jeg vil gerne se hele serien, men jeg ved bare ikke hvordan og hvor jeg skal begynde.

Nå jeg bliver stor vil jeg gerne være trekkie!

Du skriver ikke hvor meget du er inde i universet, personligt så jeg dem i rækkefølgen Voyager->TNG->Entrprise->DS9 (den fangede mig slet ikke som de andre, så gik død i 3 sæson, har aldrig set den færdig). Den original serie har jeg ikke set i sin helhed endnu.

Tag og køb det et par sæsoner af gangen, hvis du ikke er særligt inde i det.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg har købt første sæson af den originale serie på blu-ray, som ser glimrende ud og er pisseunderholdende. Tag den med ro i starten, for der er sateme meget Star Trek derude, og man ser ikke "bare" det hele... det vil tage dig flere år, på nær hvis du er vanvittigt opsat på det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 The Insider 13 år siden

Hvis man aldrig har givet sig i kast med Star Trek, vil jeg altid anbefale folk at starte med Star Trek: The Next Generation. Den er både underholdende og enormt lettilgængelig (mere end nogen af de andre serier), og jeg har desværre fornemmelsen af, at de fleste yngre tilskuere har for svært ved at se gennem fingre med den gamle series papmache og forældede makeup - synd og skam, for den har nogle fuldstændig mageløse afsnit og flere af de bedste science fiction-historier, jeg mindes at være blevet fortalt (dog primært under de første to sæsoner).

Der er netop udkommet samlede bokse med alle afsnittene fra de forskellige serier. I den forbindelse kommer der også snart en Filmz TV-temaudsendelse om Star Trek, der både kigger nærmere på franchisens historie og prøver at skabe et overskueligt billede af tidslinjen, så newbies ved, hvor de skal begynde - for jeg kan sagtens forstå, hvorfor det virker fuldstændig overrumplende.

Men, igen, jeg ville starte med Star Trek: The Next Generation. De første to sæsoner er bob-bob, så invester eventuelt i sæson 3, hvor den virkelig kommer op i omdrejninger. Det gør ikke noget, at du ikke har set de to første sæsoner - serien er meget "episodisk" alligevel. Hvis den 3. sæson falder i din smag, så fortsæt eventuelt, til du når til den syvende og sidste sæson. Læs eventuelt kort op på karaktererne og de første to sæsoners begivenheder på Wiki eller StarTrek.com.

Når TNG så er blevet fordøjet, kan du med fordel gå videre til filmene - der er fire af slagsen med besætningen fra Star Trek: The Next Generation: Star Trek Generations, Star Trek First Contact, Star Trek Insurrection og Star Trek Nemesis. Hold dig fra de sidste to, som er ganske forfærdelige, og nøjes umiddelbart med de første to - de kan købes hver for sig både på dvd og Blu-ray (og især First Contact imponerer på BD).

Hvis du stadigvæk er med på vognen (og det er selvfølgelig vigtigt at pointere, at med så mange serier, film og afsnit i repertoiret, kan der ikke undgå at være nogle rådne æbler i bundtet - dvs. også mindre mindeværdige afsnit af TNG mellem sæson 3 og 7), så vil jeg umiddelbart anbefale at prøve med Star Trek: Deep Space Nine, som personligt er min foretrukne Star Trek-serie, uden sammenligning - især fordi den er mindre kontroversiel, mindre forudsigelig og mere karakterdrevet og sammenhængende end alle de andre serier. Den foregår også umiddelbart efter TNG, så overgangen mellem serierne bør være gnidningsfri.

Jeg kan personligt ikke døje Star Trek: Voyager - jeg synes, at den kører alt for meget i selvsving, og karaktererne udvikler sig praktisk talt ikke gennem syv hele sæsoner, men den er måske endnu mere "brugervenlig" end TNG, så den kan også være en udmærket introduktion til universet, som den var for Helmer - den foregår også omtrent samtidigt med TNG og DS9.

Jeg tror som sagt desværre, at den gamle 60'er-serie vil være hård at komme igennem for mange yngre tilskuere, men du kan eventuelt nøjes med at købe den første sæson - seriens klart bedste, og én af de absolut bedste Star Trek-sæsoner nogensinde. 2'eren har også masser af fremragende afsnit, men den 3. er godt nok en blandet landhandel.

Derefter kan du gå videre til de gamle film - bare start direkte med 2'eren (du behøver ikke at have set 1'eren) og gå videre til 2, 3, 4 og så 6. Hvis du efterhånden er blevet virkelig hooked, kan du selvfølgelig også give dig i kast med nogle af de film og sæsoner, som jeg har foreslået, at du springer over. Det kan også være en idé at starte med filmene før serierne - de fungerer også fint som både underholdning og introduktion til universet (når filmene skulle i biffen, skulle filmmagerne jo sikre sig, at de uindviede også kunne følge med), og hvis du har set J.J. Abrams' Star Trek kender du allerede lidt til karaktererne, og så bør det være lettere at overskue.
War. War never changes.
Gravatar

#9 Nicki52 13 år siden

Tak for guiden. Jeg har begyndt at se sci-fi serie, men ikke Star Trek. Det var Battlestar Gallactica. Jeg synes den forvirre lidt rigeligt. Altså alle de karaktere man skal holde styr på, man ved ikke om personen er ond eller ej. De forskellige storylines. Der er en som har en affære med Grace Park, men der en anden som har en affære med Grace Park på en fremmed planet. Det drama de starter er fuldstændig håbløst. Først var der miniserien på disken som et afsnit. Fuck, der sker meget på tre timer. Men nu har jeg set første sæson. Det er rigtig spændende, men serien gøør mig lidt sløv. De står og snakker, eller er de i luftskib i krig mod cyloner. Må prøve endnu en sæson.

Foreløbig vil jeg TNG, de film der og så DSN Det må fange mig.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#10 MOVIE1000 13 år siden

STARGATE FOREVER!!!
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: