Jeg er fra den årgang der kan huske dengang DR i 80'erne, sendte en dansk version af Kenneth Grahams elskede klasiker "Vinden i piletræerne".
Det var i fjernsyn for dig, og jeg husker så tydeligt nogle af de gode danske skuespillere, der var med til at give denne serie liv. Anne Marie helger var den selvglade tudse, torben hunddal den vise grævling, mens Jesper Christensen leverede den helt rigtige fortællerstemme.
Denne serie er nu udgivet på dvd af firmaet Midget intertainment, men desværre har man lavet fuldkommen nyt dub, med blandt andre sebastian klein som fortæller.
I min verden holder det simpelthen ikke. Jeg vil se serien som jeg husker den ffra dengang. derfor denne mail.
Mon der er nogen af jer, der ligger inde med gamle afsnit på vhs?
Det er virkeligt sørgeligt, at vi ikke kan få lov til at opleve vores barndomsserier med de gamle stemmer. Samme problem gør sig gældende med Lucky Luke tegneserien. Jeg købte dvd-boksen i den tro, at det ville være med en superb Ove Sprogøe i rollen som Luke, men ak nej.
Jeg har desværre ikke brugbar information om Vinden i Piletræerne, måtte bare udtrykke min sympati-harme :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Sådan går det jo med meget materiale. Jeg har gennem et helt liv været vant til at høre en bestemt oversættelse af Pinnochio og en bestemt stemme i DR's Disney-juleshow. Da jeg fik DVD'en gjorde det derfor slemt ondt i ørerne at høre den danske dubbing. Jeg kan kun holde ud at høre den engelske original, som jeg jo ikke kendte på forhånd, og det er jo ærgerligt, når man har en datter, der (snart) er stor nok til at se den på dansk.
- Men dette input er dig selvsagt ej heller til nogen hjælp :-(
Er helt og aldeles enig! Mht. lucky luke, så kan afsnitene med Sprogøe (de aller fleste), da heldigvis stadig findes til en billig penge på VHS. Har heldigvis stadig mine stående! Leder dog stadig efter et par episoder, førend samlingen er komplet.
Ærgerligt at ingen har nogen information om piletræerne pt, men jeg håber, at der måske vil være andre der læser dette, og som kan hjælpe!
#1 filmz-mallanikkelsen 16 år siden
Jeg er fra den årgang der kan huske dengang DR i 80'erne, sendte en dansk version af Kenneth Grahams elskede klasiker "Vinden i piletræerne".
Det var i fjernsyn for dig, og jeg husker så tydeligt nogle af de gode danske skuespillere, der var med til at give denne serie liv. Anne Marie helger var den selvglade tudse, torben hunddal den vise grævling, mens Jesper Christensen leverede den helt rigtige fortællerstemme.
Denne serie er nu udgivet på dvd af firmaet Midget intertainment, men desværre har man lavet fuldkommen nyt dub, med blandt andre sebastian klein som fortæller.
I min verden holder det simpelthen ikke. Jeg vil se serien som jeg husker den ffra dengang. derfor denne mail.
Mon der er nogen af jer, der ligger inde med gamle afsnit på vhs?
Hvis ja, hører jeg meget gerne fra jer.
De bedste hilsner fra allan
#2 dyg 16 år siden
Jeg har desværre ikke brugbar information om Vinden i Piletræerne, måtte bare udtrykke min sympati-harme :)
#3 filmz-DocDoom 16 år siden
- Men dette input er dig selvsagt ej heller til nogen hjælp :-(
#4 filmz-mallanikkelsen 16 år siden
Er helt og aldeles enig! Mht. lucky luke, så kan afsnitene med Sprogøe (de aller fleste), da heldigvis stadig findes til en billig penge på VHS. Har heldigvis stadig mine stående!
Leder dog stadig efter et par episoder, førend samlingen er komplet.
Ærgerligt at ingen har nogen information om piletræerne pt, men jeg håber, at der måske vil være andre der læser dette, og som kan hjælpe!
de bedste hilsner fra Allan