• Ringenes herre: Kongen vender tilbage - 2004
    33%
  • Gladiator - 2001
    21%
  • American Beauty - 2000
    11%
  • The Departed - 2007
    9%
  • No Country for Old Men - 2008
    8%
  • Slumdog Millionaire - 2009
    5%
  • Million Dollar Baby - 2005
    4%
  • Et smukt sind - 2002
    4%
  • The Hurt Locker - 2010
    3%
  • Crash - 2006
    2%
  • Chicago - 2003
    0%

Stemmer i alt: 3211

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#171 jessup 13 år siden

Jeg har nosset idet. Det skulle følge Oscar året men jeg har aligevel spillet på to heste men nok om det - mon ikke årtier ville give mere interessante afstemninger.
This is just until June
Gravatar

#172 evermind 13 år siden

Wow, har først læst denne tråd nu ... Fandeme titanernes kamp right there! :O

Jeg synes, det var okay med en advarsel, da ab fortsætte, efter Myrepip havde spurgt, om det var en trussel. De var begge to med til at optrappe situationen, men jeg læste det umiddelbart, som om han begyndte at trække sig nogle indlæg inden, han smuttede. Hans indlæg var korte for hovedet og ikke så fremme i skoene, som de sædvanligvis er, når han diskuterer. Det kan selvfølgelig være uforståeligt for ab, at Myrepip så hurtigt slår om, specielt fordi tonen i deres diskussioner længe har haft en vis kant. Men stillet et direkte spørgsmål om, hvorvidt der er tale om en voldstrussel, synes jeg det er et meget uheldigt træk at fortsætte sine tvetydigheder.

Jeg synes tit, ab har haft en lidt skarp tone i diskussioner, og det er selvfølgelig en smagssag, om man kan se det sjove i det eller ej, men at tro, at man kan fortsætte med at støde folk på manchetterne, så længe man smider smileys nok på, synes jeg er en fejlvurdering.

Det er nemt at fyre en masse grovheder af, måske sætte et smil på og så bagefter, når folk reagerer negativt, bedyre, at det bare var for sjov. Jeg har f.eks. nogle rigtig syrlige familiemedlemmer, som jeg ikke er i tvivl om er ude på at genere mig, men som altid helgarderer sig med "det var bare for sjov!", når jeg konfronterer dem. Eller for nu at komme med et mere grelt eksempel: På min tidligere arbejdsplads blev jeg engang, på vej ned i kælderen, overfaldet af en af de større elever, en dreng, der ville vise sig over for de to venner, han havde med. Jeg er ikke specielt stor eller stærk, så det overrumplede ham noget, da jeg tog til genmæle og fik krammet på ham. Så lå han og skreg "det var for sjov, det var for sjov!" - dette på trods af, at han faktisk ikke rigtig kendte mig, men i øvrigt var en ret skidt type, som flere af de andre personaler havde problemer med. Der var jeg f.eks. ret sikker på, at det ikke havde været for sjov, hvis han og de to kammerater havde fået overtaget.

Dermed ikke ment, at jeg tror, abs indlæg var ment i alvor, for jeg hælder faktisk til den overbevisning, at det var et fejlslagent, humoristisk indspark fra hans side. Problemet er, at hverken Myrepip eller andre kan vide det med sikkerhed. Havde der været tale om en person, der rent faktisk truede og så bare trak i land, og Law & Order-afdelingen derfor ignorerede det, kunne det gå hen og betyde en kedelig udvikling for forummet. Nu er der sendt et klart signal, og det er selvfølgelig ærgerlígt, at det er på bekostning af en bruger (som dog selv valgte at gå!), men det er efter min mening stadig bedre, end hvis folk fremover får en opfattelse af, at man kan slippe af sted med at skrive hvad som helst, så længe man holder på, at det bare er sjov.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#173 weebs 13 år siden

evermind (172) skrev:
...det er selvfølgelig ærgerlígt, at det er på bekostning af en bruger (som dog selv valgte at gå!)...

To brugere - både Myrepip og ab har også smidt håndklædet.
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#174 evermind 13 år siden

#173 Det ved jeg, men ab er jo den eneste af de to, der forlader Filmz som følge af advarslen - hvilket er, hvad jeg udtrykker mig om:

evermind (172) skrev:
Nu er der sendt et klart signal, og det er selvfølgelig ærgerlígt, at det er på bekostning af en bruger (som dog selv valgte at gå!), men det er efter min mening stadig bedre, end hvis folk fremover får en opfattelse af, at man kan slippe af sted med at skrive hvad som helst, så længe man holder på, at det bare er sjov.

Konteksten i mit indslag peger jo netop på, at dette klare signal fra Filmz' side (om, at det er uacceptabel udtryksform) er på bekostning af én bruger - altså ab, der af den grund vælger at smutte. Jeg lufter såmænd blot den holdning, at det ærgerligt, det skal koste Filmz en bruger at håndhæve dette, men bedre end andre brugere forsvinder pga. tonen/ytringerne herinde - i sidstnævnte tilfælde Myrepip.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#175 weebs 13 år siden

#174 Gotcha :)
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#176 wimmie 13 år siden

Jeg synes måske man burde være mand nok til at tage imod advarslen og sige, "ok, jeg gik over stregen, den tager jeg på mig".
En advarsel er jo kun hvad der ligger i ordet; en simpel advarsel om at man lige skal vare sit sprog en anden gang - det er hverken en bøde, en fængselsdom eller andet med direkte konsekvens...

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#177 Thomsen 13 år siden

#172 - Jeg kunne ikke være mere enig.

#176 - Ditto. Det er hverken den første eller den sidste advarsel, der er uddelt herinde - og så burde den heller ikke være længere. Jeg kan i hvert fald ikke se nogen nogen grund til at blive fornærmet og smække med døren på grund af en løftet pegefinger.

Det eneste, jeg synes, har været en smule upassende, er, at advarslen blev offentliggjort i detaljer af en udenforstående. Det burde i mine øjne have været en privat sag udelukkende mellem modtager og giver.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#178 chandler75 13 år siden

Thomsen (177) skrev:
Det burde i mine øjne have været en privat sag udelukkende mellem modtager og giver.

Giveren er jo sådan set Filmz (eller Law & Order-udvalget, der er udpeget af Filmz) og ikke en enkeltperson som sådan.

Det er vores vurdering, at det er bedst at offentliggøre advarslerne, så de øvrige brugere (ikke mindst de "forulempede") kan se, at Filmz tager retningslinjnerne for forummet seriøst.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#179 elwood 13 år siden

evermind (172) skrev:
men det er efter min mening stadig bedre, end hvis folk fremover får en opfattelse af, at man kan slippe af sted med at skrive hvad som helst, så længe man holder på, at det bare er sjov.

Jeg synes at Pearl Harbor er en mega fed film, nøjj jeg er vild med hele romancen i den, og skuespillet, det emner bare af ren Oscar...

Ahh det var bare for sjov 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#180 BN 13 år siden

elwood (179) skrev:
Jeg synes at Pearl Harbor er en mega fed film, nøjj jeg er vild med hele romancen i den, og skuespillet, det emner bare af ren Oscar...

Som følge af din dårlige filmsmag ('Pearl Harbor'??!!!) og min egen mangel på indsigt i begrebet ironi, er jeg herefter nødt til at opstøve din adresse, save arm og ben af dig og sænke dig i den nærmeste havn iført i kilovis af sprængstof. Og når piratfiskene har gnasket stumperne af dig, vil jeg pine dig med en halv times ophold en blød lænestol (venligst udlånt af den spanske inkvisition), hvorpå jeg vil sømme dine fødder fast til cementen ude på den nærmeste motorvej kl. 04:00 om natten og afvente den førstkommende polske lastbilchauffør, der ikke kan læse det skilt, jeg har placeret 100 meter foran dig og på hvilket der står: 'Pas på! Pearl Harbor-fan på vejbanen!'

Med venlig hilsen

Tom Vold, formand for Dansk Forening for Fred og Samarbejde
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: