• Ringenes herre: Kongen vender tilbage - 2004
    33%
  • Gladiator - 2001
    21%
  • American Beauty - 2000
    11%
  • The Departed - 2007
    9%
  • No Country for Old Men - 2008
    8%
  • Slumdog Millionaire - 2009
    5%
  • Million Dollar Baby - 2005
    4%
  • Et smukt sind - 2002
    4%
  • The Hurt Locker - 2010
    3%
  • Crash - 2006
    2%
  • Chicago - 2003
    0%

Stemmer i alt: 3211

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 BN 13 år siden

Antlion (40) skrev:
Ingen er filmene er mere end 3/6 værd i min bog ...


Det må jeg ellers nok sige! ... Jeg tror efterhånden, at din filmsmag er den, der ligger fjernest fra min egen. Det virker som om alle de kendte og populære film er middelmådige i dine øjne eller ihvertfald nogle, der kun liiiige kan gå an. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#42 MMB 13 år siden

Antlion (40) skrev:
Ingen er filmene er mere end 3/6 værd i min bog, men stemmen faldt på "No Country for Old Men".


Altså OMFG. Hvad nu hvis Million Dollar Baby var instrueret af en polsk instruktør, og titlen var Za wszelka cene i stedet for Million Dollar Baby? Det må da mindst trække 2 karakterer op? ;)
Gravatar

#43 filmz-Myrepip 13 år siden

Jeg mener det er Milionów Dolarów Chanie. Mon ikke blot Antlion ser efter andre kvaliteter i film end flertallet? Det er vel blot lidt som at være til Bach og Haydn og ikke populærmusik.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#44 MMB 13 år siden

#43

Million Dollar Baby hedder faktisk Za wszelka cene på polsk ifølge IMDB. Og med hensyn til min kommentar er den tydeligvis ironisk, hvilket jeg også er overbevist om, at Antlion ved. :)
Gravatar

#45 filmz-Myrepip 13 år siden

#44 Jeg tog den direkte Google oversættelse :) Jo jeg har godt nok hørt om begrebet ironi :) Jeg var blot en smule sarkastisk.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#46 BN 13 år siden

Myrepip (43) skrev:
Mon ikke blot Antlion ser efter andre kvaliteter i film end flertallet? Det er vel blot lidt som at være til Bach og Haydn og ikke populærmusik.


At der findes et "flertal" der kan lide en film, er og bliver verdens mest ligegyldige faktor ifht. din og min oplevelse af den pågældende film - sommetider forkaster jeg selv flertallets yndlingsfilm, andre gange deler jeg flertallets begejstring for bestemte film. Og andre gange giver jeg ikke en pind for flertallets nedsabling af en film (Star Wars 1-3).

Jeg synes bare, det er helt enormt sjældent, at Antlion deler flertallets begejstring for nogen som helst film - omend det da nok forekommer.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#47 filmz-Myrepip 13 år siden

Vi kan desværre kun se hans 15 sidste på top 150'eren, men det ser da ikke helt flertals forladt ud :)
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#48 BN 13 år siden

#47:

Hvorom alting er, så kan jeg ihvertfald kun tilslutte mig Antlion's udgangspunkt, som han giver udtryk for i #1 i sin Top 150-tråd:

"Vurdering af film, og alt andet kunst for den sags skyld, kan og skal ikke blot foretages ud fra eksperternes kriterier: Teknisk innovation, æstetisk originalitet, historisk og genremæssig betydning m.v., nej, men på noget så simpelt eller kompleks som det at have en kunstnerisk oplevelse."
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#49 myshkin 13 år siden

Er for mig et valg mellem følgende:

American Beauty
Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage
Million Dollar Baby
No Country for Old Men

No Country vinder.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#50 Antlion 13 år siden

BN (46) skrev:
Jeg synes bare, det er helt enormt sjældent, at Antlion deler flertallets begejstring for nogen som helst film - omend det da nok forekommer.


Vi konkluderede forleden, at jeg fandt 40 % af filmene på IMDb's Top 250, majoritetens popularitetsliste, middelmådige. Denne procent bekræfter vel næppe, at det er helt enormt sjældent, at jeg deler flertallets begejstring for nogen som helst film?

Når alt kommer til alt, bør jeg ikke være forpligtet til at forsvare min filmsmag, om den er populær eller obskur. Faktum er blot, at mange Hollywood film ikke fungerer som filmiske kunstværker hos mig - det har intet at gøre om med hvor de lavet, hvem der har lavet dem eller hvor populære de er. Nej, blot om jeg finder dem gode eller ej...

Skriv ny kommentar: