-
Ringenes herre: Kongen vender tilbage - 200433%
-
Gladiator - 200121%
-
American Beauty - 200011%
-
The Departed - 20079%
-
No Country for Old Men - 20088%
-
Slumdog Millionaire - 20095%
-
Million Dollar Baby - 20054%
-
Et smukt sind - 20024%
-
The Hurt Locker - 20103%
-
Crash - 20062%
-
Chicago - 20030%
Stemmer i alt: 3211
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 filmz-ab 13 år siden
#52 filmz-ab 13 år siden
Men skal filmene nødvendigvis kun ses og opleves som kunstværker hos dig, før de befinder sig over middel? "kunstværker" kommer vel sjældent. Kan man ikke blote læne sig tilbage og nyde film, som de nogle gange er tiltænkt? Blot indimellem, ellers bliver det squ langt mellem snapsene, hvis man tit kun får 3 stjerner?
#53 Antlion 13 år siden
Jeg forstår ikke hvad du mener? Jeg læner mig altid tilbage og nyder filmen, men jeg behøver ikke at rationalisere dårlige film til gode, blot fordi de er "tiltænkt" et bestemt formål.
#54 filmz-ab 13 år siden
Altså, det jeg mener er, hvis du læner dig tilbage og sætter Die Hard på, jamen så ved man da lidt, hvad balladen går ud på. Den finder du sikkert også middelmådig? I så fald, hvordan skulle den ellers ha' været og set ud for DIG, før du kom op over de 3 stjerner? Ligesådan gælder de øvrige film på listen.. Hvad er der f.eks i vejen med American Beauty, LOTR eller Gladiator? Hvad burde de ha' gjort bedre, ifølge dig - så du kunne give en højere dom?
#55 Sweetiebellefan 13 år siden
#56 BN 13 år siden
Aha. Interessant. Så er der med andre ord 60 % af filmene du giver en karakter over middel, altså fra 4/6 og opefter. Har jeg ret?
Jeg for mit vedkommende kan lide 33,6 % af filmene på IMDB's Top 250 - resten, d.v.s. de 66,4 %, finder jeg middelmådige eller direkte dårlige.
Læs #48. ;-)
Min betragtning gjaldt DIN smag kontra MIN, og jeg fremsatte den bare, fordi jeg i den senere tid synes jeg har set dig give den ene populære film efter den anden 3/6 eller højst 4/6. .... Men jeg kan jo se, at du faktisk kan lide flere af de populære film fra IMDB's Top 250 end JEG kan, så nu undrer jeg mig i stedet over, at det er så sjældent, at JEG deler flertallets begejstring for film! ;-)
#57 Broomie 13 år siden
Ringenes herre: Kongen vender tilbage - 10/10
Gladiator - 9/10
No Country for Old Men - 8/10
The Departed - 8/10
The Hurt Locker - 6/10
Slumdog Millionaire - 7/10
Million Dollar Baby - 5/10
Et smukt sind 7/10
Crash - 7/10
American Beauty og Chicago har jeg ikke set.
#58 Antlion 13 år siden
Der er forskel for mig i at blive let underholdt og have en kunstnerisk oplevelse, som jeg reflekterer over i længere tid. Nogle film formår begge, andre gør ikke.
"American Beauty" er den titel, jeg bryder mig mindst af de pågældende film, så lad mig kort redegøre for min kritik af den.
En banal historie om krakeleringen af den amerikanske drøm, hvor Kevin Spaceys selviscenesættende voiceover følger os filmen igennem som en dominerende bekræftelse af vores uvidenhed. Sam Mendes forsøger at behandle kantiansk æstetik og filosofi, uden reelt at redegøre for dens problemstillinger. En af de få scener, hvor denne æstetik og filosofi fungerer som filmisk medie, er scenen med plastikposen: Her kan vi som mennesker reflektere over materialismens unødvendighed, selvom Mendes ødelægger det transcendentale med (falsk) snak. Desuden er denne scenes essentielle idé direkte kopieret fra Kurosawas "Dodes'ka-den", hvilket på sin vis vil være fint, hvis det bare ikke var filmens eneste højdepunkt.
"American Beauty" er en overfladisk behandling af kompleks æstetik og filosofi.
#56:
Du er hermed optaget i Filmz' uofficielle Caffè Latte klub - din tilstedeværelse er middelmådig. Benway ritualiserer dig via obligatoriske Buñuel-film, hvorefter du tilbringer 168 stumme timer med rockysds, således du til sidst er parat til at gå i eksil på stepperne i Mongoliet med Skeloboy, hvor du tilbringer resten af dine dage med 8mm film omhandlende transvestitiske murmeldyr.
#59 filmz-Myrepip 13 år siden
#60 BN 13 år siden
*LOL*
Så kan jeg lære det!