-
Eye of the Tiger (Rocky III)33%
-
Ghostbusters (Ghostbusters)21%
-
The Power of Love (Back to the Future)12%
-
Don't You Forget About Me (The Breakfast Club)9%
-
Take My Breath Away (Top Gun)8%
-
I've Had the Time of My Life (Dirty Dancing)7%
-
A View to a Kill (A View to a Kill)3%
-
Anden filmsang3%
-
Up Where We Belong (Officer og Gentleman)2%
-
I Just Called To Say I Love You (The Woman in Red)1%
Stemmer i alt: 1987
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 NightHawk 15 år siden
Er enig i stort set alle de bands du har nævnt. Det er uden tvivl fremragende musik.
Men jeg er så slet ikke enig i, at 80'er musikken, (og musikken op til den periode), frem for både 90'erne og 00'erne sku' overgå de to årtier på sådan en måde, at de mange gode bands fra de to sidstnævnte perioder nærmest er ligegyldige. Det virker en kende arrogant på mig bare sån uden videre at nedvurdere 90'erne og 00'erne.
Jeg er helt enig med Jonasgr, når han skriver at 00'erne er et af de stærkeste årtier. Tager man et kig rundt i stort set alle genrer lige nu, ja så blomstrer opfindsomheden og kreativiteten da på højeste blus.
#52 filmz-Bruce 15 år siden
#53 filmz-Dane 15 år siden
"Take my breath away" og "Dont you forget about me" er osse gode numre, ren nostalgi.
#54 Buzz 15 år siden
#55 BN 15 år siden
Jeg vil i høj grad tilslutte mig dine betragtninger - der er meget længere mellem de gode bands og virkelige gode musiknumre idag end der var i 1980'erne. Og jeg kan også godt lide en del bands, der er eller har været store i 1990'erne og senere ... men antalsmæssigt blegner de i forhold til det væld af musikkunstnere, der kom frem i 1970'erne og '80erne, og som ikke blot dominerede disse to årtier, men også har haft betydning for musikken idag og som for manges vedkommende stadig bidrager med nyt.
Det mest trættende ved 1990'erne og 0'erne er og bliver dog de mange sorte (og hvide) synkron-dansende, hvinende R&B-sangere og sangerinder (hvor et sexet image og evige kostumeskift á la "næh, se! Jeg er også lækker i det her tøj!" vist prøver at få os til at aflede vores opmærksomhed fra den tynde, fantasiløse samlebåndsmusik), samt hiphop-musikkens repræsentanter, der vist selv tror, de er Guds gave til musikverdenen, såsom når de låner samples fra gamle hits og snakker/rapper oveni, som om dét ikke bare får én til at savne at høre originalen
Hold fast hvor er jeg træt af hiphop og de der karlsmarte "yo man"-manerer! Bortset fra at jeg aldrig har brudt mig om genren, så er der altså heller ikke noget nyt ved den. Nu har vi set og hørt på det i mere end 20 år, og der er jo ingen udvikling indenfor genren. ... Men okay, genren er jo velegnet til folk der ikke kan synge eller finde på noget selv. Bvadr!
#56 rockysds 15 år siden
#57 Åkepool 15 år siden
#58 filmz-Utyske 15 år siden
Smag er selvfølgelig en kæmpestor faktor og den store del af mainstreammusikken i 80'erne og starten af 90'erne var noget frygteligt bras i mine øjne (og ører), hvilket inkluderer langt de fleste af de sange her på listen. Heldigvis kom der også noget af det bedste metal nogensinde lavet i 80'erne, sammen med noget af det værste, f.eks. hele hairmetal-genren. Desværre kommer jeg jævnligt steder i byen, hvor hairmetal og hele den der synth-thingy med Depeche Mode og whatnot bliver spillet og I guder, hvor er det musik dog kedeligt og det har desværre fået en kæmpe renæssance blandt bl.a. goth-folket, men man kan jo heldigvis drikke sig ud af at lytte til det. :)
Selv "Don't You Forget About Me", som jeg selv stemte på, er kun god i mine øjne, fordi jeg forbinder den med en god film og er ikke en sang jeg kunne finde på at lytte til ellers.
#55 -
Selvom jeg ikke er den største fan af rap og hip-hop, så er det da noget frygteligt vrøvl du fyrer af. Dels har genren eksisteret i over 30 år og hvis man ikke kan kan høre forskel på [url= og sig så igen at genren ikke har udviklet sig.
Der er endda masser af gode eksempler på at rap og rock/metal er gået sammen og har lavet noget meget anderledes, se Aerosmith og Run DMC, Anthrax og Public Enemy, ja, der blev endda lavet et helt soundtrack til filmen "Judgement Night", hvor man blandede hård rock med rap, en cd der blev mere populær end filmen.
Dertil kommer at ovenstående fussion har skabt en ny genre: nu metal, med navne som Korn, Limp Bizkit, Slipknot, der har taget rap, brug af DJ og andre elementer fra rap/hip-hop og brugt det sammen med metal.
Og udenfor nu metal ligger der bands som Biohazard, der ellers betragtes som at ligge mere i retning af hardcore, benytter sig også af rap i deres musik og har i over 20 år ligget i tæt samarbejde med folk fra rappens verden, bl.a Cypress Hill og Sticky Fingaz, der tidligere var i Onyx.
På samme måde har andre genrer påvirket rap, bl.a. reggae, hvilket man jo kan se på Natasjas stil og metal har også haft sin påvirkning på rap, hvilket man klart kan se på både Cypress Hill og Onyx, samt Ice-T, der jo lavede sit eget metalband, Body Count.
Ingen udvikling.. jeg fristes til at sige: Nigga, Please! :)
#59 filmz-jonasgr 15 år siden
Ja der bliver produceret mange dårlige albums, men der bliver generelt produceret mere musik end tidligere og mainstream får (desværre) den største opmærksomhed ikke mindst pga. markedsføring og derfor er det ofte det som folk forholder sig til.
Men blandt de alternative bands, indie eller hvad man ellers ønsker at kalde dem (ikke alle er så indie som hvis man skal tage begrebets fulde betydning i brug) bliver der produceret musik som aldrig før og der dukker hele tiden nye bands op, som har nemmere ved at promovere sig selv, blandt andet pga. Myspace etc.
Det er så den musik jeg godt kan lide (men jeg har forståelse for at alle ikke synes det er så fantastisk :)), hvilket også kan skyldes at mange at kunstnerne er på min alder og man derfor på nogle områder har den samme smag og tilgang til musik og ikke mindste forhold til musik, da det er de samme bands man er vokset op samme med. Og talentmæssigt er der i den genre folk som er ligeså store talenter som nogle af foregangsmændene i 60/70/80erne var.
'Cause I'm evil"
#60 BN 15 år siden
Tjah, men "i over 30 år" er vel også "over 20 år". ;-)
Ja, det er muligt, der er noget galt med mine ører: Det skurrer nemlig frygteligt i dem, når de hører hiphop-musik. ... Nå, spøg til side. The Sugarhill Hill bruger i det pågældende nummer funky disco-musik til deres rap. Men hverken funk eller disco er hiphop-musikkens opfindelse. For mig lyder det bare som god musik, som der snakkes oveni .... og senere har forskellige rappere så bare brugt mere techno-agtig musik at rappe oveni, eller de har som MC Einar brugt en blanding af funk og soul á la James Brown. Og ja, så er det nyeste med f.eks. DJ's der kan levere allerede indspillet musik hvor de lægge andre rytmer oveni eller scratche og hvad ved jeg og få det til at passe til en eller anden "nigga" der kværner løs med sin rap.
Jeg kan kort sagt ikke se, at hiphop er en selvstændig musikgenre. Der eksisterer derimod en masse andre genrer, herunder miksede/blandede genrer, og her putter man bare snak (læs: rap) oveni, og vupti! har man et stykke nyt musik ... mener NOGLE, men JEG gør ikke. :-)
Jo, der findes enkelte numre med rap, jeg synes er OK. TV2's 'Popmusikerens vise' er et af dem, og jeg har heller ikke noget imod rap-indslaget i Caroline Henderson's 'Made in Europe'. Men jeg bliver aldrig en af dem der synes, at rapperne har noget af særlig, endsige nævneværdig betydning at bidrage med til musikbranchen, eller at et rap-indslag i et ellers "almindeligt" pop- eller rocknummer udgør nogen form for musikalsk højdepunkt.
Nej, jeg tager oftest mig selv i at tænke "årh, hold dog kæft!", når jeg hører de der åh så seje, pågående/aggressive rappere og ser deres åndssvage bagvendte kasketter og fingertegn og øvrige gesti.