-
Eye of the Tiger (Rocky III)33%
-
Ghostbusters (Ghostbusters)21%
-
The Power of Love (Back to the Future)12%
-
Don't You Forget About Me (The Breakfast Club)9%
-
Take My Breath Away (Top Gun)8%
-
I've Had the Time of My Life (Dirty Dancing)7%
-
A View to a Kill (A View to a Kill)3%
-
Anden filmsang3%
-
Up Where We Belong (Officer og Gentleman)2%
-
I Just Called To Say I Love You (The Woman in Red)1%
Stemmer i alt: 1987
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 BN 15 år siden
Der er jo ikke tale om, at hverken bruce eller jeg afskriver et helt årti. Vi siger bare, at der er længere mellem snapsene, som man siger. Personligt eftersøger og skraber jeg skam alt det gode nye musik til mig, jeg kan komme i nærheden af. Og indimellem finder jeg musiknumre, der er de rene perler. ...... Næh, det jeg siger, er bare, at det var betydeligt nemmere og hurtigere at finde det dengang i 1980'erne. Der var mere af det. Og at der er mindre af det idag, skyldes jo netop den faktor, du selv er inde på: at musikken i højere grad er blevet en industri, hvor det f.eks. ofte er masseproducerede samlebånds-produkter der forsøges gjort til "det nye og hotte". Pladeselskaberne bærer en stor del af skylden, idet de i mange tilfælde kun går efter det kommercielt sikre, det som de mener, publikum vil høre .... hvilket vel er derfor vi lever i en "Talent 2009"- og "X Factor"-tid, hvor producere står klar med både et forud designet image og et hold sangskrivere til nye talenter, der så kan proppes ind i deres form.
#62 filmz-Bruce 15 år siden
Grateful Dead, Deep Purple, Led Zeppelin, Hendrix er så langt jeg kan trække det på rock fløjen. Mens jeg da erkender, at der har været et par stykker, bl.a. Coolio, som har kunnet skære en god rap sang. Sjovt nok mener jeg, at verdens bedste rap og tilhørende tekst er Mel Brooks' Hitler Rap.
#63 filmz-Utyske 15 år siden
Jeg tror heller ikke der er nogen der har vovet påstanden og hvad du siger om rap som selvstændig musikgenrer - stort set alle genrer har rødder i andre genrer.
Men du vrøvler stadig, når du sætter dine egne, ret snævre, definitioner op for genren - techno-agtig musik..? Igen: http://content.ytmnd.com/content/6/4/2/642c471c970...
Ikke at du sikkert har opdaget det, men der er stor forskel på gangsterrap, som sikkert er det du brokker dig over og så andre former for rap - men, det lader til at du ikke har lyst til at blive oplyst om dine åbenlyse fejlantagelser omkring denne genre, så vi lader den bare ligge her.
#64 moulder666 15 år siden
Metalgenren f.eks. har aldrig været mere levende end nu, og os der holder af viking metal og lignende har ALDRIG fået serveret så meget god musik som de seneste 10 år! Fintroll, Ensiferum, Equilibrium, Korpiklaani, Lumsk, Svartsot, Turisas, Týr, Heidevolk, Fejd og Eluveite er bare enkelte eksempler på geniale bands der er dukket op eller er begyndt virkelig at træde igennem de sidste 10 år!
#65 filmz-Utyske 15 år siden
Ja, kreativiteten er bestemt i top, når man kigger udenfor mainstream, men det har nok også noget at gøre med, at industrien mange gange satser på det sikre, som boybands, folk som Britney o.s.v. Det er sjældent de store revolutioner der kommer ud af sådanne satsninger, men p.g.a. situationen de sidste 10 års tid med Napster og lign., er det nødvendigt for unge kunstnere at tale til folk på en anden måde. Heldigvis er der masser af dygtige folk derude, der er mere interesseret i at folk lytter til deres musik, end bare at tjene penge på det, præcis ligesom det var tilfældet med tidligere tiders rockstjerner. :)
#64 -
Sandt, der er så meget gang i metal-genren, at det nærmest er umuligt at følge med efterhånden. :)
#66 BN 15 år siden
Læs det igen og du vil se, at jeg blot har nævnt techno som et ud af flere eksempler på musik, som rap og hiphop bruger som fundament. Er det virkelig nødvendigt at jeg remser alle muligheder op rub og stub for ikke at blive påduttet, at det er 'egne, ret snævre, definitioner'?
Jamen, jeg ved da godt, at rap og hiphop-musikere har brugt alt lige fra klassisk til hard rock og også spillet sammen med musikere fra disse genrer. Men stadig har jeg det som beskrevet i mit indlæg - jeg vil hellere lytte til musikken uden at have en snakkende kværnemaskine oveni lydbilledet.
Øhh, hvad? Jeg kunne da nikke genkendende til alle dine eksempler og har også kommenteret forskellen. At jeg ikke kan lide nogen af variationerne svarer blot til, at alt øl for mig også smager ens, selvom min fætter gennem årene har ladet mig smage alverdens variationer. Det har ikke noget med fejltagelser at gøre - det har noget med smag at gøre.
#67 Lord Beef Jerky 15 år siden
#68 HonoDelLoce 15 år siden
The Righteous Brotheres - Unchained Melodies ville være mit valg..
#69 Dyggeren 15 år siden
#70 filmz-Utyske 15 år siden
Just præcis. :)