• Eye of the Tiger (Rocky III)
    33%
  • Ghostbusters (Ghostbusters)
    21%
  • The Power of Love (Back to the Future)
    12%
  • Don't You Forget About Me (The Breakfast Club)
    9%
  • Take My Breath Away (Top Gun)
    8%
  • I've Had the Time of My Life (Dirty Dancing)
    7%
  • A View to a Kill (A View to a Kill)
    3%
  • Anden filmsang
    3%
  • Up Where We Belong (Officer og Gentleman)
    2%
  • I Just Called To Say I Love You (The Woman in Red)
    1%

Stemmer i alt: 1987

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 PredatorX 15 år siden

Dyggeren (69) skrev:
Temasangen fra The Goonies - ikke Cyndi Laupers sang, men temamusikken. Genial!

Enig :-D

Men Cyndi Laupers sang er også hyggelig! "Goonies are good enough, good enough for me... ya ya ya" Eller hvad hun nu synger...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#72 PredatorX 15 år siden

Lord Beef Jerky (67) skrev:
Nu findes der jo også masser af instrumentalt hip hop derude, så der behøves slet ikke tilsættes rap for at gøre hip hop til hip hop.

F.eks de geniale Blue Sky Black Death :-)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#73 filmz-jonasgr 15 år siden

#60 Det var nu egentlig heller ikke møntet på dig eller Bruce som sådan. Jeg kan fint forstå at man bedre kan lide noget musik fra en periode frem for en anden. Det der egentlig blot er min kæphest er at der i 80erne også blev produceret rigtig meget mainstream musik og dårligt musik, ligesom der bliver gjort det i dag. Ligesom der i 70erne og 60erne også blev produceret rigtig meget dårligt musik. At man så synes at der blev produceret rigtig meget godt musik i disse perioder i forhold til nu, er så en anden ting :)

Hvad angår rap/hip-hop er jeg heller ikke den store fan, men jeg fik da en lidt anden opfattelse af det efter at have hørt nogle betragtninger fra en veninde som skriver om "Gangsta Rap" i sit speciale.

Når jeg læser dine indlæg om rap/hip-hop musik Bn (og ikke noget ondt ment om din holdninger) så kommer jeg til at tænke på en underviser jeg havde nede i München (omend dine ord er slet ikke ligeså hårde). Kort fortalt mente hun at det var det værste lort og kvindeundertrykkende og at hendes børn aldrig nogensinde vil få lov til at lytte til sådan noget skod musik. Det var ret så sjovt når hende min veninde og underviser diskuterede hip-hop musik :) Men nu var hun (underviser) så også feminist :) og havde nogle ret så stålfaste holdninger.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#74 Michael Andersen 15 år siden

#69 og #71 Bortset fra at det ikke er en sang ;P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#75 BN 15 år siden

jonasgr (73) skrev:
Kort fortalt mente hun at det var det værste lort og kvindeundertrykkende og at hendes børn aldrig nogensinde vil få lov til at lytte til sådan noget skod musik. Det var ret så sjovt når hende min veninde og underviser diskuterede hip-hop musik :) Men nu var hun (underviser) så også feminist :) og havde nogle ret så stålfaste holdninger.

Haha, så har hun vist ikke hørt nok rap-tekster så! Jeg tror, det er de færreste der indeholder kvindeundertrykkende budskaber. Mna behøver blot tænke på alle de tekster hvor der opfordres til fred og til at gå imod racisme og uretærdighed. Jovist findes der mange rap-tekster, som jeg ikke bryder mig om, men min hovedanke går PRIMÆRT på det musikalske, som jeg kun i 1 ud 1000 tilfælde synes er i orden, og sekundært på den udbredte tendens til de der allermest gængse hiphop- og "yo yo"-manerer. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#76 Buzz 15 år siden

blues brothers filmen der er da også sang og så er der footloose og moonwalker med MJ. osv

Skriv ny kommentar: