• "Evil Dead"
    31%
  • "Morderisk mareridt" ("A Nightmare on Elm Street")
    25%
  • "Fredag den 13."
    16%
  • "Poltergeist"
    14%
  • "Motorsavsmassakren"
    9%
  • Anden serie
    5%
  • "House"
    1%

Stemmer i alt: 1605

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 dyg 17 år siden

Texas Chain Saw Massacre 1 er uden tvivl den bedste film af alle i denne poll, men dens elendige efterfølgere trækker hårdt ned. Og da det jo er "gyser-serie" der spørges om, så må mit kryds gå til Evil Dead.

Dog er jeg stor fan af House serien også.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#12 PredatorX 17 år siden

Jeg ville også have stemt Hellraiser. De tre første er ihvertfald af ok høj standard. Men nu blev det så til Evil Dead, da den som andre påpejer, er eneste "filmserie" hvor alle filmene er gode.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#13 dh-ad 17 år siden

At kalde Evil Dead en gyser-serie er da vist ret søgt. Skulle filmene i det mindste ikke prøve på at være uhyggelige? Sådan husker jeg i hvert fald ikke Evil Dead...

Jeg stemte Poltergeist, men jeg var ellers ret vild med Hellraiser.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#14 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#10 - Ja, men det gjorde "Motorsavsmassakren" også - og den er jo med.

#13 - Jeg ved ikke, om det ligefrem er "søgt". Det er jo sådan set splatterfilm, og splatter er per definition en undergenre af gyseren. Gyseren arbejder jo ikke kun med uhygge (stemning) og chok (overraskelse), men også med væmmelse som element. Og for de mere sarte er "Evil Dead" garanteret hård kost.

Man kan naturligvis sagtens kalde dem for komedier også, hvilket Raimi og co.'s egen genrebetegnelse "splatstick" jo understreger. Men etteren er som jeg husker den nu mere gys end sjov.

Hvis jeg skulle have valgt ud fra en enkelt film, så ville valget klart falde på "Motorsavsmassakren", der i mine øjne er en af de bedste gysere nogensinde. Men det skulle jeg så ikke, så valget falder på Evil Dead (bare for at være original).
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#15 fatcat 17 år siden

Jeg valgte at stemme på den serie jeg syntes bedst om tilbage i 80'erne - og det var "Poltergeist".

Skulle jeg vælge i dag blev det klart Ash & Co....
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#16 keitel 17 år siden

#13 etteren er en af de uhyggeligste film der findes, nummer 2 og 3 er mere sjove end uhyggelige, men det gør dem ikke mindre gode. Men hvis man ikke kan kalde Evil Dead for en gyser serie så er A Nightmare On Elmstreet det i værd fald heller ikke.
Gravatar

#17 rammy 17 år siden

"Motorsavsmassakren" - helt sikkert. Klart den mest nyskabende og rystende dengang den kom ud. Derudover blev den lavet for stort set intet budget og selv den dag i dag er det en IMO meget uhyggelig og disturbing film. Filmen emer af ond stemning og er superflot filmet.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#18 Bates 17 år siden

Security Guard 1: Don't make us put some pain on you!
Pinhead: Pain? How dare you use that word?
Security Guard 2: He's got... pins in his head.
Pinhead: What you think of as pain is a shadow. Pain has a face. Allow me to show it to you. Gentlemen, I... Am... Pain

Haha han er så sej :D
ærgeligt at hellraiser ikke er med.
Gravatar

#19 MOVIE1000 17 år siden

ville ha stemt på Anden men kom til at stemme på morderisk mareridt men den anden film serie ville ha værer Halloween som jeg ville ha stemt på og jeg kender ikke Evil Dead beklager har set mange men ikke den serie
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#20 filmz-Scarface 17 år siden

Den fedeste slasher/horror-film der nogensinde er lavet, er og bli'r Motorsavsmassakren. Den er simpelthen genial. Lige til Grindhuset.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008

Skriv ny kommentar: