• The Dark Knight
    33%
  • Ringenes herre: Kongen vender tilbage
    22%
  • Blade Runner - The Final Cut
    9%
  • Once Upon a Time in the West
    7%
  • Sin City
    6%
  • Memento
    6%
  • Wall•E
    6%
  • Pans labyrint
    4%
  • City of God
    3%
  • The Nightmare Before Christmas 3-D
    2%
  • Jeg kan ikke lide nogen af de film
    1%

Stemmer i alt: 2504

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#111 MOVIE1000 14 år siden

jeg synes det er lidt en skam at Wall-E ligger så langt nede
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#112 Balrog-of-doom 14 år siden

106# Netop derfor siger jeg det er "sygt nok" du gider bruge din tid på at formode min top 20 når du på ingen måde ved hvad jeg så mener.. Det kunne da godt være jeg burde ha formuleret mig på en anden måde, men det gjorde jeg så ikke..

Men okay lad mig så vælge at genargumentere for hvorfor jeg mener det er den bedste film..

For det første.. Så valgte jeg ingenes Herre fordi det er min ynglingsfilm af de ovennævnte i afstemningen.. Personligt også den film jeg mest holder af..

For det andet så kan vi jo så snakke i procenter.. For så holder din Top 20" ikke.. Ringenes Herre vandt 11 oscars.. Det højeste sammen med titanic og Ben Hur.. Ringenes herre vandt 11 og var nomineret til 11 = 100 % .. Ben hur vandt 11/12 = 91,7 % .. Sidst men ikke mindst vandt titanic 11/14 = 78,6 % .. Så taget i den betragtning, hvilket jeg dog ikke mener man bør gøre, for en film der har vundet en masse oscars betyder dog ikke det er den bedste film, så er Ringenes Herre den bedste film.. Lige så meget personligt mener jeg det er den bedste film.. Tilfreds nu ? :)
"Why So serious??"
Gravatar

#113 filmz-Bruce 14 år siden

#112 Mit indlæg har intet med tilfreds eller behovet for tilfreds at gøre. Det var blot en liste, der var komponeret ud fra en formulering som jeg personligt fandt var ganske klar i spyttet og således opfattede jeg ikke mig selv som, "på bar bund" omkring hvad du måtte mene. Ellers havde jeg ikke været så utvetydig (og ironisk) med min liste.

Men en ganske morsom procentsats udregning. Personligt ville jeg mene at 14 nomineringer var bedre end 11, eftersom en film således må have haft flere områder, den havde gjort sig bemærket i. En film som er nomineret i én kategori og vinder den, har jo også 100%. Men er da helt enig med dig i, at antallet af Oscars intet har at gøre med om den er bedre end andre Oscar film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#114 rockysds 14 år siden

#112

"Så taget i den betragtning, hvilket jeg dog ikke mener man bør gøre, for en film der har vundet en masse oscars betyder dog ikke det er den bedste film, så er Ringenes Herre den bedste film."

- Det slår mig godt nok som en selvmodsigende konklusion at drage, men tror nu nok, jeg forstår, hvad du mener. Men hvad er så begrundelsen for at trække Oscar-akademiet ind i samtalen i første omgang?
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#115 Balrog-of-doom 14 år siden

Årh I er da os alle sammen på nakken af mig :) heh

113# Ja det er klart 1 nominering og en oscar gir 100 % men du ved hvad jeg mener :)
Men for at tage dig ordret betyder det altså at du mener at en film som Benjamin Buttons Forunderlige liv med sine 13 nomineringer er bedre end film som Ringenes Herre, Ben Hur, Gangs of New York, Slumdog, En verden udenfor osv osv da de hver især har mindre antal nomineringer ??

114# Hvis du havde læst tidligere i tråden så var det nu bare for at komme med et "bevis for egen argumentation" at jeg sagde den havde vundet 11 oscars osv osv..
"Why So serious??"
Gravatar

#116 rockysds 14 år siden

#115
Jeg har læst tråden. Jeg er med på, at du har din egen mening, og at oscars er sekundært i relation dertil. Men hvad værdi tillægger du så uddelte Oscars? Gør det din personlig vurdering mere "sikker"?

Og så håber jeg ikke, du føler, jeg er på nakken af dig. Jeg er oprigtigt nysgerrig efter, hvad du mener.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#117 Balrog-of-doom 14 år siden

116# Nej nej det var bare gas :)

Nej min personlige mening om en film har jeg aldrig ladet påvirke af andres meninger.. Så længe jeg mener jeg kan argumentere hvorfor den lige præcis tiltaler mig på en go måde..
Hvis en film jeg er vild med vinder en oscar.. eller flere, så betyder det bare at der er andre "højerestående filmfolk" der deler samme begejstring som jeg selv.. Hvilket jo så bare er super fedt og en extra bonus oveni hatten at den så også får credit for det..

Desuden så hader jeg, oprigtig talt hader jeg hvis folk nedsabler en film uden at ha set den, eller bruger som argumentation at den film er kedelig eller andre ligegyldige negativt ladede tillægsord.. så synes jeg det kan være skægt at pointere at en film altså har vundet x antal oscars, så der nok er mange der er uenige med pågældende..
"Why So serious??"
Gravatar

#118 filmz-Bruce 14 år siden

Balrog-of-doom (115) skrev:
Men for at tage dig ordret betyder det altså at du mener at en film som Benjamin Buttons Forunderlige liv med sine 13 nomineringer er bedre end film som Ringenes Herre, Ben Hur, Gangs of New York, Slumdog, En verden udenfor osv osv da de hver især har mindre antal nomineringer ??


Nej, jeg mente indenfor Oscar nomineringer: "Personligt ville jeg mene at 14 nomineringer var bedre end 11", men som jeg afsluttede af med "... at antallet af Oscars intet har at gøre med om den er bedre end andre Oscar film.". Jeg har set masser af film uden en Oscar nominering, som er bedre end film der har vundet 11 Oscars.

Men derudover så mener jeg så absolut, at Benjamin Button er en bedre film end Gangs of New York og Slumdog Millionaire.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: