-
The Dark Knight33%
-
Ringenes herre: Kongen vender tilbage22%
-
Blade Runner - The Final Cut9%
-
Once Upon a Time in the West7%
-
Sin City6%
-
Memento6%
-
Wall•E6%
-
Pans labyrint4%
-
City of God3%
-
The Nightmare Before Christmas 3-D2%
-
Jeg kan ikke lide nogen af de film1%
Stemmer i alt: 2504
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#101 sluppermand 14 år siden
#102 Riqon 14 år siden
Okay? Interessant attitude at ha' på et offentligt debatforum, hvor det vel for de fleste netop drejer sig om at kommunikere.
Det kan være, det er en grov antagelse, men jeg tror altså, at 99,9% af alle mennesker opfatter stjerner som et mål for hvor god en film er, og ikke noget andet. Når der derfor bliver spurgt efter bedste film, så er det jo helt selvfølgeligt, at den film man vælger også er den film, man ville give flest stjerner. Hele formålet med at give stjerner (eller hatte eller kameraer eller hjerter) er netop at have et grundlag for sammenligning og for at kommunikere ens vurdering på en slags skala. Derfor holder de fleste aviser sig til en skala på 1-6 (det samme gør Filmz), fordi det fortæller folk noget generelt om deres anmelders mening om den pågældende film.
Selvfølgelig er alle ikke enige om, hvor meget hver film skal have - men det er nu også sagen uvedkommende - men der er bred enighed blandt stort set alle om, at bedste film bør få flest stjerner og dårlige film bør få mindst. Hvis man piller ved dette, så bliver stjernerne jo komplet meningsløse og, ja, temmelig forvirrende for dem, man (måske) havde til hensigt at kommunikere med.
#103 natterjack 14 år siden
#104 Balrog-of-doom 14 år siden
Men ja, sygt nok du gider bruge tid på at "modsige mig" når du ikk har læst eller forstået mit indlæg korrekt :)
#105 Baby Strong 14 år siden
Ja, man bruger stjernerne til at "umiddelbart" sige hvor god film er, men som jeg prøver at forklare, så stiller jeg ikke film op ved siden af hinanden, så man kan sige at den og den er bedre end den anden. For film hendvender sig forskelligt til folk, og er kan yde sit i hver sin kategori. Taken (5/6) er god action-nobrainer, som gør godt inden for dens genre. Braveheart (4/6) er et ok eventyr, hvor man også kan få lidt gang i tænketanken.
Som tidligere skrevet, så kan man ikke sige at den og den film er lige gode, bare fordi de har samme antal stjerner. Jeg synes heller ikke Inglourious Basterds og Reservoir Dogs er lige store mesterværker, fordi jeg giver begge 6 - de gør det rigtigt godt, men på hver deres måde.
Ja, det er et debatforum hvor man også kan tage bedømmelser fra hver vores vinkel.
#103 - hvis du synes det er en krypteret måde jeg gør det på, er vel bare sådan. Men hvorfor er din måde den rigtige ?!?!
#106 filmz-Bruce 14 år siden
#107 Riqon 14 år siden
Den pointe er jeg sådan set enig med dig i, da man kan argumentere for, at 6-talsskalaen ikke er specifik nok... Men nu gav du ikke to film den samme karakter, du gav den én film en højere karakter, men valgte alligevel den anden. Det forstår jeg stadigvæk ikke.
Det er dog heller ikke noget vi behøver diskutere yderligere :)
#108 Baby Strong 14 år siden
#109 filmz-Fairytale 14 år siden
# The Nightmare Before Christmas 3-D 6/6
# The Dark Knight 5/6
# Memento 6/6
# Blade Runner - The Final Cut 5/6
# Sin City 6/6
# Ringenes herre: Kongen vender tilbage 5/6
# Pans labyrint 5/6
# Wall•E 6/6
# City of God 6/6
Puha.. Sin City fik min stemme
#110 natterjack 14 år siden
Hvis din måde er kryptisk? Du giver en film en dårligere karakter end en anden film, men foretrækker alligevel den første. Det er da åbenlyst kryptisk. Hvis du ikke sammenligner med andre film (eller med beskrivelser som "God", "Bedre", "Bedst"), når du giver karakter, hvad baserer du så karakteren på? Hvis man ikke kan bruge en karakterskala til at sammenligne film, er den da ubrugelig. Jeg er enig i, at man vil stå med film, som har fået samme karakter, men hvor man foretrækker den ene. Det er dog irrelevant i denne diskussion, da du prøver at argumentere for det samme, hvor du ikke har givet filmene samme karakter.