• Jeg kender ikke hans film
    30%
  • Mississippi Burning
    28%
  • Pink Floyd The Wall
    13%
  • The Commitments
    6%
  • Bugsy Malone
    6%
  • Midnight Express
    6%
  • The Life of David Gale
    5%
  • Angel Heart
    2%
  • Fame
    1%
  • Evita
    1%
  • Birdy
    1%
  • Anden film
    0%

Stemmer i alt: 1156

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Petrescu 15 år siden

En ikke helt nem afstemning, manden har jo en del fantastiske film på sit cv, men det blev et toss up mellem Mississippi Burning og Midnight Express, hvor sidstnævnte vandt pga. det uudslettelige udtryk den film har gjort på mig.
Gravatar

#2 tiany 15 år siden

Der kan kun være et valg for mig og det skyldes nok i ligeså høj grad min storebror:
Valar morghulis
Gravatar

#3 filmz-Bruce 15 år siden

Midnight Express
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 fatcat 15 år siden

Var ret tæt på at stemme Bugsy Malone - en fremragende film med en ung ung Jodie Foster i flødeskumskagekampe - men det endte dog med Mississippi Burning...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#5 Benway 15 år siden

Min favorit må være "Angel Heart", der har et par fremragende præstationer af Mickey Rourke og Robert De Niro og en formidabel mørk noir-atmosfære.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 chandler75 15 år siden

"Midnight Express" efterfulgt af "Bugsy Malone" (som måske holde lidt bedre, når man er yngre) og "Mississippi Burning".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 Kruse 15 år siden

Jeg stemte blankt da jeg kun har set tre af hans film. "Midnight Express", Mississippi Burning" og "The Commitments". Og det er også i den rækkefølge som jeg rangerer dem.

Jeg har dog i lang tid gerne ville se Angel Heart :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8 Jaxie1000 15 år siden

Commitments har altid haft en særlig plads i mit filmelskende hjerte :)
Gravatar

#9 rockysds 15 år siden

Benyttede lige afstemningen som lejlighed til at få set "The Commitments" her i formiddag, og den er jo en særdeles herlig oplevelse og kunne måske have snuppet stemmen, hvis ikke jeg var så glad for både Pink Floyd og "The Wall"-filmen.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#10 duuk74 15 år siden

Midnight Express. Skræmmende skræmmende film, der gjorde et stort indtryk på mig.
Flere fremragende film på listen, den var svær :)
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: