• "Psycho"
    30%
  • Kender ikke hans film
    20%
  • "Fuglene"
    18%
  • "Menneskejagt"
    9%
  • "Vertigo - En kvinde skygges"
    9%
  • "Skjulte øjne"
    7%
  • "Strangers on a Train - Farligt møde "
    3%
  • Anden film
    2%
  • "Manden, der vidste for meget"
    1%
  • "Telefonen ringer kl. 23"
    0%
  • "Berygtet"
    0%
  • "I tvivlens skygge"
    0%

Stemmer i alt: 1192

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 dyg 17 år siden

Jeg har desværre set alt for få Hitchcock-klassikere, men af dem jeg har set må min stemme utvivlsomt gå til den mesterlige Rear Window.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#42 filmz-Bruce 17 år siden

#41 Igen mesterligt spillet af James Stewart.

[url= tribut viser glimt af hans fine karriere (og Claude Rains er igen med i en fin birolle i det første klip)[/url]. Han kunne spille roller, som var så sukkersøde og moralske pæne, at klassikere bevægede sig på grænsen til det tilladelige. Men man stillede egentlig aldrig spørgsmål derved, for James Stewarts integritet virkede som en selvfølge og derfor slugte man præmisser, som var dømt til at falde på gulvet, havde andre mennesker været i hans sko.

Har man hørt fortællinger om hans privatliv, som ægtemand, officer og familiefar, vil man være glad for at høre, at dette ikke var en illusion på nogle områder. Han var en bemærkelsesværdig hæderligheden selv og Hitchcock fangede dette bedre end nogen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#43 duuk74 17 år siden

Rear Window er for mig topmålet af psykologisk gys, så det blev den.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#44 filmz-sjqlund 17 år siden

Stemte "Kender ikke hans film" da jeg ikke synes jeg har set nok af hans film til at kunne sige hvilken der er den bedste.
Gravatar

#45 deathlikesilence 17 år siden

Sry.. skrivebøf af mig. Meningen der skulle stå...

"Sjovt at folk altid stemmer på Psycho og Fuglene... da det er nogle af hans kedeligste film (betyder ikke at jeg synes de er dårlige... bare kedelige sammenlignet med mange andre af de film hans lavede.)"

Mener bestemt ikke Psycho er dårlig. Personligt kan jeg bare sagtens finde 10-15 Hitchcock film som er bedre.

North by Northwest
Rear Window
Notorious
Rope
The Man Who Knew Too Much
Vertigo
Dial M for Murder
Strangers on a Train
Torn Curtain
Frenzy
39 Steps
The Lady Vanishes
Spellbound
Topaz
The Trouble with Harry
In The Shadow of Doubt

Lige dem jeg lige kunne finde frem til pt. Men helt ærligt kan ikke huske at jeg har set en Hitchcock film som jeg enten synes var dårlig eller kedelig. Så beklager mit ordvalg... for A.H. er kongen.

P.S.
Rebecca er ikke på listen da jeg ikke har set den. Og er ret sikker på at jeg bør skamme mig over det.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#46 MadMartigan 17 år siden

Det blev sgu til: Rear Window

Tæt forfulgt, af North By Northwest og Vertigo
I'm your huckleberry...
Gravatar

#47 filmz-DocDoom 17 år siden

Ikke overraskende at Psycho fører. Det er ikke den bedste (som selvfølgelig er Vertigo), men alle dem, der ikke kender hans film, og alligevel ikke ønsker at stemme "kender ikke", sætter hak ved Psycho, for den har de hørt om.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#48 filmz-DocDoom 17 år siden

Noget af det bedre Hitchcock var "Alfred Hitchcock presents" tv-episoderne, særligt den der vist hed "Open Window":

En gammel og en ung sygeplejerske passer en invalid i et stort hus. Der huserer en morder i byen, der myrder sygeplejersker, og de to hører løbende advarslerne om det i radioen. De går gentagne gange hele huset igennem for at sikre sig, at alle vinduer er haspet og alle døre er låst. Men kameraet klipper fra tid til anden til det lille, åbne vindue i kælderen, som står og klaprer. De har overset det!

Som intentionen naturligvis er, var også jeg (da jeg så den som barn) helt sikker på, at morderen ville komme ind den vej og angribe de to. Men horror-øjeblikket er, da den gamle sygeplejerske til sidst trækker en paryk af og taler til den unge "kollega" med sin sande, dybe mandsstemme. Da går det op for en, at morderen har været i huset hele tiden. Der var kun én rigtig sygeplejerske i huset. Og til sidst er der nul.

Som altid tonede Mesteren selv frem under efterteksterne og kom med en tør kommentar.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#49 x marks the spot 17 år siden

CHOKERENDE!! at 2. pladsen er folk, der ikke kender hans film!!!!!!! Køb hele stakken på dvd, siger jeg bare. Man kan ikke gå galt med Hichchock's film!!!
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#50 jessup 17 år siden

#49 det er pjat - selvfølgelig er der ikke 104 der ikke kender til hans film. Hvis man ikke kender til en så essentiel instruktør interessere man sig ikke for film og vil næppe gide at bruge Filmz.
This is just until June

Skriv ny kommentar: