-
"Psycho"30%
-
Kender ikke hans film20%
-
"Fuglene"18%
-
"Menneskejagt"9%
-
"Vertigo - En kvinde skygges"9%
-
"Skjulte øjne"7%
-
"Strangers on a Train - Farligt møde "3%
-
Anden film2%
-
"Manden, der vidste for meget"1%
-
"Telefonen ringer kl. 23"0%
-
"Berygtet"0%
-
"I tvivlens skygge"0%
Stemmer i alt: 1192
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 dyg 17 år siden
#42 filmz-Bruce 17 år siden
[url= tribut viser glimt af hans fine karriere (og Claude Rains er igen med i en fin birolle i det første klip)[/url]. Han kunne spille roller, som var så sukkersøde og moralske pæne, at klassikere bevægede sig på grænsen til det tilladelige. Men man stillede egentlig aldrig spørgsmål derved, for James Stewarts integritet virkede som en selvfølge og derfor slugte man præmisser, som var dømt til at falde på gulvet, havde andre mennesker været i hans sko.
Har man hørt fortællinger om hans privatliv, som ægtemand, officer og familiefar, vil man være glad for at høre, at dette ikke var en illusion på nogle områder. Han var en bemærkelsesværdig hæderligheden selv og Hitchcock fangede dette bedre end nogen.
#43 duuk74 17 år siden
#44 filmz-sjqlund 17 år siden
#45 deathlikesilence 17 år siden
Sry.. skrivebøf af mig. Meningen der skulle stå...
"Sjovt at folk altid stemmer på Psycho og Fuglene... da det er nogle af hans kedeligste film (betyder ikke at jeg synes de er dårlige... bare kedelige sammenlignet med mange andre af de film hans lavede.)"
Mener bestemt ikke Psycho er dårlig. Personligt kan jeg bare sagtens finde 10-15 Hitchcock film som er bedre.
North by Northwest
Rear Window
Notorious
Rope
The Man Who Knew Too Much
Vertigo
Dial M for Murder
Strangers on a Train
Torn Curtain
Frenzy
39 Steps
The Lady Vanishes
Spellbound
Topaz
The Trouble with Harry
In The Shadow of Doubt
Lige dem jeg lige kunne finde frem til pt. Men helt ærligt kan ikke huske at jeg har set en Hitchcock film som jeg enten synes var dårlig eller kedelig. Så beklager mit ordvalg... for A.H. er kongen.
P.S.
Rebecca er ikke på listen da jeg ikke har set den. Og er ret sikker på at jeg bør skamme mig over det.
#46 MadMartigan 17 år siden
Tæt forfulgt, af North By Northwest og Vertigo
#47 filmz-DocDoom 17 år siden
#48 filmz-DocDoom 17 år siden
En gammel og en ung sygeplejerske passer en invalid i et stort hus. Der huserer en morder i byen, der myrder sygeplejersker, og de to hører løbende advarslerne om det i radioen. De går gentagne gange hele huset igennem for at sikre sig, at alle vinduer er haspet og alle døre er låst. Men kameraet klipper fra tid til anden til det lille, åbne vindue i kælderen, som står og klaprer. De har overset det!
Som altid tonede Mesteren selv frem under efterteksterne og kom med en tør kommentar.
#49 x marks the spot 17 år siden
#50 jessup 17 år siden