• Psycho
    31%
  • Jeg kender ikke hans film
    21%
  • Fuglene (The Birds)
    16%
  • Menneskejagt (North by Northwest)
    11%
  • En kvinde skygges (Vertigo)
    8%
  • Skjulte øjne (Rear Window)
    7%
  • Farligt møde (Strangers on a Train)
    2%
  • Anden film
    1%
  • Rebecca
    1%
  • Rebet (Rope)
    1%
  • De 39 trin (The 39 Steps)
    1%
  • Berygtet (Notorious)
    1%
  • Fang tyven (To Catch a Thief)
    0%
  • I tvivlens skygge (Shadow of a Doubt)
    0%

Stemmer i alt: 2007

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 wiseguy 11 år siden

Damn! den er svær - den ska jeg lige tygge lidt på....
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#52 Yellow-TV 11 år siden

#51, giv dig god tid.
Gravatar

#53 wiseguy 11 år siden

Valget står for mit vedkommende mellem Psycho, The Birds og Rear Window.
Der er nu noget helt specielt forbundet med The Birds - noget barndoms nostalgi og en reel frygt efterfølgende.
Så det bli'r The Birds.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#54 MadMartigan 11 år siden

Nord by Nordvest, se det er en konge film, og fik min stemme.

Vertigo, er dog lige efter, med Rear Window lige i hælene, skarpt forfulgt af Psycho, næsten oppe på siden af den er Dial M for Murder, lidt længere nede kommer Notorious, som er lige foran To catch a theif, og til sidst kommer The man who knew too much.

Det er de af hans film jeg har set, og glæder mig til at se flere. Så Psycho for første gang i går, så måske den kommer længere op med tiden, men North by Northwest, Vertigo, og Rear Window, de er stadig i en klasse for sig selv. Måske fordi jeg har set dem alt for mange mange gange. Dial M for murder, mener jeg er hans mest intelligente, men desværre ikke den mest underholdene. (Af dem jeg har set, vel at mærke)
I'm your huckleberry...
Gravatar

#55 Yellow-TV 11 år siden

madmartigan1978 (54) skrev:
Rear Window lige i hælene, skarpt forfulgt af Psycho, næsten oppe på siden af den er Dial M for Murder, lidt længere nede kommer Notorious, som er lige foran To catch a theif, og til sidst kommer The man who knew too much
1934 eller 1956?
Gravatar

#56 MadMartigan 11 år siden

1956 Que Sera, Sera Whatever Will Be, Will Be!
I'm your huckleberry...
Gravatar

#57 Yellow-TV 11 år siden

30 procent på Psycho. En film instruktøren hadet så meget er elsket af så mange....
Gravatar

#58 IK 11 år siden

Jeg har en svaghed for Dial M for Murder. Den er ikke blandt hans mest roste eller anerkendte værker, men det er sgu den Hitchcock film, jeg har de bedste og mest positive tanker om.
Gravatar

#59 Stilund 11 år siden

Rear Window er for mit vedkommende en klart anden plads, selvfølgelig er Psycho nummer 1. Fedt twist, fedt tema og ikke mindst fed slutning! "He couldnt even hurt a fly" ... Uuuuhhh... så cool!
Gravatar

#60 Yellow-TV 11 år siden

Jeg tror nok jeg skal se Hitchcock i biografen, og jeg ser meget frem til den. Faktisk tror jeg at den vil komme i min liste over bedste film Yellow-TV har set. Så det er spændende at se hvordan det vil gå.

Skriv ny kommentar: