-
"Rip, Rap & Rup på eventyr"24%
-
"Darkwing Duck"22%
-
"Luftens helte"14%
-
"Aladdin"9%
-
"Nøddepatruljen"9%
-
"Bubbi-bjørnene"8%
-
"Peter Plys"7%
-
Anden serie7%
-
"Den lille havfrue"1%
Stemmer i alt: 1172
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 elwood 18 år siden
http://www.filmz.dk/forum/item/14196/#
lidt cut'n paste
Det er Lars Thiesgaard, der lægger stemme til Sorteper, Grisling, Pumbaa, Byggemand Bob, ham den rødnumsede fyr med de mange aliaser fra Ko & Kylling og Jeg er Væsel, hvor han også spiller væsel, og så tror jeg også, det er ham, der lægger stemme til Dexter fra Dexters Laboratorium, Albert fra Duck Tales og Gizmo And, hvis alter ego, ifølge et tidligere indlæg her på filmz.dk, hedder Plimmer.
Han var med i Klovn i episoden Godfather of Drugs, hvor han spillede en kokainsniffende læge, der gør Frank en tjeneste af frygt for at blive afsløret. Jeg var glad for endelig at få sat et ansigt på stemmen. Nå ja, og så er han med i en reklame, hvor han spiller en tandlæge, der ringer til sit teleselskab, mens han har en patient i stolen.
Darkwing Ducks danske stemme er den talentfulde Peter Zhelder, der også har lagt stemme til fortælleren i Herkules-serien, Zazu fra Løvernes Konge, computeren i Frygtløs - Den Frygtsomme Hund og den talende Pokémon Meowth. Nå ja, og hvis han lægger stemme til en person i Scooby Doo, så er der stor sandsynlighed for, at det er vedkommende, der er den maskeklædte misdæder. Han lagde for øvrigt også stemme til Scoobys storskrydende nevø, Scrappy Doo, men jo mindre sagt om ham, jo bedre.
Amalie Dollerup lægger stemme til Gåselyn.
John Hahn-Petersen, der nok er bedst kendt som Verner fra Taxa eller Hr. Stein fra Matador, lægger dansk stemme til Peter Plys, Onkel Joakim og Dr. Jumba fra Lilo & Stitch.
Torben Zeller lægger stemme til Tigerdyret og Jago.
Timm Mehrens, som nogen vil huske fra TV2's impro-serieJo værre, jo bedre, lægger stemme til Megavolt fra Darkwing Duck, Stubbe fra Scooby Doo, Mandark fra Dexters Laboratorie, hvor han også spiller Dexters far, Ko & Kylling, hvor han også spiller far, Bavian fra Jeg er Væsel, Master Splinter fra Teenage Mutant Ninja Turtles, og så er det ham, der i Kvickly reklamen siger: "Det må vi da lave om på!" Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om det er ham, der lægger stemme til Fedtmule.
Amin Jensen lægger stemme til Stitch og den voksne Tantor fra Tarzan.
Andersines officielle danske stemme er Anntte Heick.
Dick Kaysø er Anders Ands officielle danske stemme, men jeg har ham også stærkt mistænkt for at lægge stemme til Egon Halm fra Frygtløs - Den Frygtsomme Hund.
Tro det, eller lad være, men Mickey Mouses officelle danske stemme er Anders Bircow.
Henrik Koefoed, som mange sikkert vil huske som Yassirfir Dosirfem fra Ørkenens Sønner, lægger stemme til Timon fra Løvernes Konge og Timon & Pumbaa, Genie fra Aladdin-serien, og så mener jeg også, at han har prøvet kræfter med rollen som Stubbe i Scooby Doo. Som et kuriosum kan jeg nævne, at Henrik Koefoed lagde stemme til Lars Bom i filmatiseringen af Leif Panduros De Uanstændige.
Vibeke Dueholm har også været med i en hel del efterhånden. Hun lægger blandt andet stemme til Susan fra Scooby Doo, Pip og Bedste fra Pip & Sylvester, Edd fra Ed, Edd & Eddy, Rebekka Clausen fra Luftens Helte, og så lægger hun stemme til Rip, Rap og Rup i Mickey Fejrer Jul Med Alle Sine Venner. Det er muligvis også hende, der lægger stemme til Vinnie og Grab i Byggemand Bob og Wednesday i Familien Addams. Tjek hendes hjemmeside.
Dagens store overraskelse kommer her: Ifølge Den danske filmdatabase lægger Jens Zacho Boye, som de fleste vil huske som Prins Valentin i Jul På Slottet, stemme til Ninka Ninus.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#42 HonoDelLoce 18 år siden
Hvis han hedder Plimmer, hvem er det så liiiige, der har et alter ego, der hedder Fætter Andrik?
Er det TV-serien ? for jeg er da noget der ligner 90% sikker på at det var Preben Kristensen?
#43 Lady Arwen 18 år siden
Men som den store fan jeg er af Luftens Helte må det blive den der får min stemme, jeg havde som barn alle action figurerne (og flyene) undtagen Kim(til min store sorg) og tro mig jeg har ledt efter den på alle loppe/kræmmer markeder jeg har været på og indtil et par år siden havde jeg intet held med at finde ham men så ENDELIG fandt jeg Kim liggende på et bord sammen med en masse andre figurer(såsom kinder æg osv.) SÅ YES!!! :)
Elsker den ;)
#44 Riqon 18 år siden
Completely changes the world as we know it... ;)
#45 Ikari 18 år siden
"Skvaldrende ordskvalder"
Plimmer er navnet på den lille Daffy-wannabe i Tiny Toons.
#46 filmz-nicolai20 18 år siden
Det er rigtigt at Preben Kristensen er Genie i Aladding filmene men ikke i serien.
#47 filmz-Aras 18 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#48 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#49 HonoDelLoce 18 år siden
#50 filmz-Business Monkey 18 år siden
http://www.zentropa.dk/videohilsen/