• Michael Keaton ("Batman", "Batman vender tilbage")
    83%
  • Christian Bale ("Batman Begins")
    15%
  • Adam West ("Batman - tv-serien")
    1%
  • George Clooney ("Batman & Robin")
    1%
  • Val Kilmer ("Batman Forever")
    1%
  • Kevin Conroy ("Batman: The Animated Series")
    0%
  • Clark Bartram ("Batman Dead End")
    0%

Stemmer i alt: 6308

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 filmz-rephax 17 år siden

grev_michael.

Nu er det ikke ment som noget personligt. Men var lige inde og kigge på din profil, og hvordan kan en person, med en ellers så fremragende filmsmag være så totalt off-track her. Keaton er fair nok, men det der Clooney over Bale og jo bare sygt.

Igen, intet personligt. Men kunne godt tænke mig (i debattens ånd) at høre hvordan du kan vælge Clooney over Bale.

Min personlige stemme gik, suprise, til Christian Bale, selvom Keaton også gjorde et godt stykke arbejde.
Gravatar

#32 filmz-grev_michal 17 år siden

Flere årsager, jeg leger ikke bare rasmus modsat er jo i de fleste tilfælde nogenlunde enige med flertallet herinde men det her ikke af dem.

Første film jeg så med ham var den dårlige remake af American Psyco fra 2000, så havde han ligesom lagt standarden for hans evner.

Et par år efter så jeg Shaft på dvd - dog ikke pga af Bale, men igen kunne jeg ikke undgå at lægge mærke til hans ret stive og upolerede skuespil.

Det skal siges jeg ikke har set Equilibrium - netop pga Bale er med i den, så den kan jeg kommentere omkring.

Så er der Batman Begins som jeg synes er på højde med Batman og Robin. Tildels pga af filmen og Nolan også er der jo Bale.

Bale er simpelthen ikke troværdig som Wayne, der er alt for meget Hollywood/smart drengerøv over ham. Han tilføjer slet ikke rollen den dybde som man kender fra de første Batman film. Hans skuespil er ensidigt og trist. Hvad angår Clooney så havde han også en del mangler i sin rolle men han havde i det mindste noget karisma.

Batman Begins som film bryder jeg mig heller ikke om overhovedet - hele myten omkring Gotham City og Bruce har mistet sin glans. Det er fest og farver og special fx. Den formår ikke at skabe det dystre univers som vi kender fra striberne og de første film.

Jeg har så mødt Nolan irl, og af grunde jeg ikke vil uddybe nærmere bryder jeg mig slet ikke om hans person. Så jeg må nok indrømme jeg ikke har gået indtil filmen særlig objektivt.

Jeg har ikke tænkt mig at nedgøre jer fordi i kan lide den film - det er jo op til den enkelte hvad man har interesse i hvad angår film - der er heldigvis nok at vælge imellem. Hver sin smag :-)
Gravatar

#33 filmz-Kadann 17 år siden

#32 -

Som jeg ser det, så er Burtons og Nolans univers forskelligt på mange måder. For eksempel foregår "Batman" og "Batman Begins" på forskellige tidspunkter i Waynes liv, så det er jo helt naturligt at de skal spilles på forskellige måde.

I Nolans udgave, er Batman lige startet op og Wayne har endnu ikke fået en fuldstændig idé af hvad det vil sige at leve to liv. Desuden er Batman stadig ikke den dominerende personlighed, som det tit lægger op til i tegneserierne, at den bliver senere hen.

I Burtons udgave, er Batman veletableret, han har været aktiv i noget tid, ifølge alt det materiale som Knox har samlet sammen, altså skal han spilles helt anderledes, da han sikkert har fået smag for hvad det vil sige og man kan se at Batman så småt er ved at være den dominerende personlighed.

Jeg er så slet ikke enig med dig i at Nolans univers ikke er dystert og om det passer til tegneserierne. Ud fra mit kendskab til tegneserierne igennem en del år efterhånden, så ligger det realistiske univers fra Nolan mere op ad tegneserierne, end Burtons "teaterkulisser" og meget gotiske Gotham.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#34 HonoDelLoce 17 år siden

At du ligefrem nærer et personligt "had" til instruktøren er selvfølgelig altid et pretty big bump in the road :)

Men jeg kan slet ikke se, hvordan du kan retfærdiggøre en udtalelse om, at BB mangler "det dystre univers som vi kender fra striberne", da jeg ellers synes, at det er en af de forcer, de fleste vælger at fremhæve.. Altså, at den lige nøjagtig er mere dyster og rå end de tidligere film og rammer plet med de populære bind af tegneserien. Uden jeg selv har læst tegneserien, selvfølgelig, så må her forlade mig til at tro på andres udtalelser (især herinde ;) )

At du så heller ikke kan lide Bale som skuespiller, det gør det jo slet ikke nemmere :D Og jeg skal da heller ikke sidde her og prøve at omvende dig ;) Som sagt - hver sin smag :) Men jeg synes personligt at Bale har ufatteligt meget karisma og er en utrolig stærk skuespiller - ikke mindst i BB og The Prestige. Sandt at sige, at han har lidt et fløde-look over sig (det kan også bare være efter-veer fra American Psycho der stadig hænger i mit sind? :) ), men.. Jeg vil foreslå dig på det groveste at se filmen The Machinist, hvis ikke du har. Om ikke andet, så er det unægteligt MEGET sværere at påstå, at Bale er en dårlig skuespiller efter den præstation ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#35 Munchkim 17 år siden

Jeg må sige Bale herfra. Han ramte virkelig den intimiderende tone på pletten i Begins og jeg glæder mig utroligt meget til at se hvilken retning det ender med at bære hen i Dark Knight.

Keaton var okay. det var bare ærgeligt at det kostume han skulle have på, var for stort til ham og gjorde at han ikke rigtigt kunne bevæge sig frit. Endnu et stort minus var også alle de fejl som var med i Batman og Batman Returns, men det er nu ikke så meget hans skyld, men mere Burton som sked på det originale manus.

Kilmer gjorde det også rigtigt godt. Det var bare ærgeligt at de rigtigt gode scener, hvor man ser hvor splittet han er, blev klippet ud af biografversionen. Flot præstation, men i bund og grund en skuffende film med for meget neon og brystvorter.

Clooney... Puha... Manden har selv sagt at han spillede Batman som en bøsse. Han burde vist havde læst mere på personen inden han valgte at pisse på karakteren... og desuden er der stadig for meget neon...

Conroy har en rigtig god stemme til karakteren. I hvert fald i nogle episoder af serien, men hans stemme bliver dog en kende for blød.

Bertram gjorde en fantastisk præstation i Dead End. Jeg kan specielt godt lide detaljen med hans hvide øjne og kappen som ændre længde alt efter hvilken situation han befinder sig i. Ærgeligt at de ikke må lave de film mere.

Adam West vil altid holde en speciel plads i mit Batman elskende hjerte. Jeg mindes serien med en blanding af gru og latter og nyder da også fra tid til anden at se en episode eller to for at minde mig selv om, hvor meget Batman karakteren har ændret sig igennem årene.
Gravatar

#36 Andcasso 17 år siden

Bøsse Batman? Det er vist så meget sagt det om Clooney. Han siger på ekstramaterialet til B&R, at han ikke syntes, det ville være troværdigt, at en 35 årig milliardær playboy, som ellers har et skønt liv, går rundt og er depresiv, fordi han mistede sine forældre som otte årig. Derfor valgte han, at spille en mere afslappet og glad Batman.
Gravatar

#37 Æsop9000 17 år siden

Ligyldig hvilken batman der er bedst, så er dette den sejeste intro:
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#38 Yoda 17 år siden

Derfor valgte han, at spille en mere afslappet og glad Batman.

Hvilket jo faldt til jorden med et kæmpe brag.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#39 elwood 17 år siden

Ahh gode gamle Adam West

Tjek i øvrigt #102 Her

Han er da ikke rigtig klog 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#40 Munchkim 17 år siden

#36 - Clooney har selv sagt det.
On Barbara Walter's Oscar TV special, Academy Award nominated George Clooney was asked if he would ever consider playing a gay role.

Clooney replies, "I already have, in 'Batman and Robin' (1997).

"Think about it," he explains. "I was in a rubber suit. I had rubber nipples. I could have played him straight but I didn't. I made him gay."

Skriv ny kommentar: