-
"Manden uden navn - The Bourne Identity"33%
-
"The Bourne Ultimatum"32%
-
Har ikke set nogen af dem.17%
-
"Bourne duellen"12%
-
Foretrækker tv-serien med Richard Chamberlain5%
Stemmer i alt: 1267
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 filmz-Whitetrash 17 år siden
Greengrass kan et eller andet med dogme-stilen, som meget få mestrer. Supremacy, efterfulgt af Ultimatum.
Alle tre er vældig gode. Ikke overraskende, at 1'eren fører; mange står nok af på Greengrass. Det er love eller hate. Heller ikke overraskende, at Ultimatum ligger nummer to. Den har folk i frisk erindring fra det store lærred. Jeg synes Supremacy er aldeles fantastisk. Karl Urban er så mean, også uden sit lange Rohirim-garn :-)
#12 aknot 17 år siden
Nu har jeg ikke set den men jeg tror ikke "Ultimatum" kan slå den.
#13 filmz-Is 17 år siden
Det ka' den
#14 icetea 17 år siden
#15 filmz-Kadann 17 år siden
Titlerne er sikkert taget fra de oprindelige oversættelser af bøgerne.
#16 elwood 17 år siden
Men Richard Chamberlain's udgave må heller ikke overses, det er en hel anden stil, men han klare nu altså også den rolle godt, hans forviring og frustration over hvem han er, er lidt stærke i hans udgave.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#17 Verbal 17 år siden
#18 NightHawk 17 år siden
Det hele føles, imo, under Doug Limans ledelse knap så hektisk, på grænsen til det anstrengte, som det gjorde i store dele af Bourne Supremacy og i særdeleshed i den nærmest tro kopi Bourne Ultimatum, der klart udtillede at Paul Greengras bestemt har talent for at skabe et højt tempo og masser af intensitet, men så heller ikke mere end det.
"Supremacy" og "Ultimatum" er egentlig ikke mere, groft set, end én lang jagt, der starter efter
En interessant/fed detalje som dog tæller til 3'eren plusser og som gør den seværdig trods en kraftig følelse af deja vu', er de referencer Greengrass laver til de forrig film ved bla. at lave en gentagelse af den forvandling/forklædning som Bournes to kvinder, der udgør den romantiske side, går igennem.
Så den rækkefølge filmene er lavet i, svarer til hvordan jeg prioterer dem.
1. Identity
2. Supremacy
3. Ultimatum
Den gamle tv-serie med Richard Chamberlain har jeg set, men det er nok 10 år siden mindst, så jeg kan ikke huske nok fra den til at lave en fair sammenligning.
#19 filmz-michaell 17 år siden
#20 Hal60 17 år siden