• "Scarface"
    33%
  • "De uovervindelige"
    30%
  • "Mission: Impossible"
    19%
  • "Snake Eyes"
    5%
  • "Mission to Mars"
    4%
  • "De kaldte os helte"
    3%
  • "Carrie"
    2%
  • Anden film
    2%
  • "Carlito's Way - Fanget af fortiden"
    2%
  • "Klædt på til mord"
    0%

Stemmer i alt: 1188

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 zombieman 18 år siden

#30 helt klart men har også hørt den brugt i mange andre serier.
Og så dårlig synes jeg egentlig ikke Godfather III er så dårlig som den tit bliver gjort til den er bestemt ikke på højde med de andre to men meget bedre end meget af det lort der bliver lavet i dag
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#32 BN 18 år siden

Jeg har stemt på "Mission Impossible" pga. dens 60'eragtige stil, dens Hitchcock-inspirerede togsekvens, plus det forhold at den har al den elegance og veloplagthed, som Pierce Brosnans først Bondfilm BURDE have haft, men ikke havde skyggen af.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#33 rubkick 18 år siden

Sagde Tarantino ikke engang, at De Palmas Blow Out var en af verdens 3 bedste film? Sjovt den ikke er med her.
Jeg ville dog vælge Dressed To Kill som nr 1, Blow Out som nr. 2 og Obsession som nr. 3 (heller ikke med her). Jeg synes hans nyere film er lidt tamme.
Gravatar

#34 zombieman 18 år siden

#33 Sisters er også en fantastisk film kan helt klart anbefale Criterion udgaven filmen minder mig faktisk lidt om en blanding mellem Hitchcock og Argento
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#35 mr gaijin 18 år siden

#33 "Blow Out" er bestemt en af de mere interessante film, han har lavet. Jeg har ikke set alle hans film, men den og "Scarface" er nok de mest mindeværdige. Selv om de to film nok ikke bør sammenlignes, så foretrækker jeg Antonionis "Blowup", der filmisk er meget mere interessant og nyskabende.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#36 JannikAnd 18 år siden

Foruden navnet hvad har Blow Out og Blowup så til fælles? Synes personligt rigtig godt om Blowup, men jeg har ikke set Blow Out...
Gravatar

#37 filmz-incubus 18 år siden

Har ikke set så mange De Palma film, men stemte i hvertfald "The Untouchables". Virkelig god film!
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#38 NightHawk 18 år siden

# 36 -

Så vidt jeg husker er "Blow Out", en form for remake, eller kraftigt inspireret af "Blowup". Det er godt nok lang tid siden jeg har set dem, men fælles temaet for de to film er, at i "Blow up", tar en fotograf et billede i en park, som ved nærmere undersøgelse/forstørring "måske" viser sig at være et bevis på mord.

I "Blow Out", er det John Travolta, der tilfældigvis filmer en bil-ulykke med en præsident kandidat. Han undrer sig dog over "uheldet" og via sit job som lydtekniker lytter han sig frem til, at der højst sansynligt er noget helt galt.

Så altså i "Blow Up" er det billedet = "måske" mord og i "Blow Out" er det lyden på filmen = "uheld"/mord.

Eller så ligger de stilmæssigt langt fra hinanden, så vidt jeg husker :)

Stemte på "Carlitos Way". Syntes Al Pacino, som Calito og Sean Penn i en meget uvant rolle og make-up, som advokaten, leverer et par mandfolke-præstationer. Jeg holder meget af den type historier, hvor hovedpersonen konstant må kæmpe imod diverse forhindringer for at finde lykken. Første gang jeg så "Carlitos Way", sad jeg helt ude på kanten af sofaen i et jerngreb af spænding og uhvished om hvorvidt og hvordan Carlito nu fik snoet sig udenom modstanden og reddede livet. Bedste scener i filmen er fangeflugten på båden og slutscenen/jagten på banegården, som er særdeles nervepirrende og godt filmet. "Carlitos Way", er et lille mesteværk fra De Palma og super er det, at den sidste år blev udgivet i en lækker Ultimate Edition.

Man skulle jo vælge en, men i princippet ville jeg gerne gi' alle hans film, borset fra "Mission To Mars", (flot men kedeligt forsøg på en form for ny "Rumrejsen år 2001"), en stemme. Selvom De Palma jo tydeligt låner fra Hitchcock, kan jeg ikke andet end at holde af hans film. Ganske enkelt fordi det, trods "inspirationen" fra den gamle mester, er knald dygtigt håndværk.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#39 mr gaijin 18 år siden

#36+#38

Lige præcis. "Blow Out" låner hovedpersonens besættelse af et mord, der måske har fundet sted. Men stilmæssigt er filmene vidt forskellige. "Blow Out" er mere en konventionel thriller med nogle symbolske lag hist og her (for eksempel er filmen opdelt i tre farver: Blå, hvid og rød), mens "Blowup" er mindre bundet fast til plottet, selv om den bedste og vigtigste scene finder sted, da hovedpersonen forstørrer sit billede og bliver besat af ideen om et mord.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#40 akerman 18 år siden

Ik mange der har set carlitos way?

Skriv ny kommentar: