-
"Kunsten at græde i kor"26%
-
Anden dansk film20%
-
"De fortabte sjæles ø"15%
-
"Vikaren"10%
-
"AFR"6%
-
"Rich Kids"6%
-
"Kærlighed på film"5%
-
"Fighter"5%
-
"Ekko"3%
-
"Cecilie"2%
-
"Hvid nat"1%
-
"Daisy Diamond"0%
Stemmer i alt: 1126
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 MikkelHJ 16 år siden
#42 fatcat 16 år siden
Men generelt ser jeg ikke danske film. De er simpelthen for ringe/gennemskuelige/kopier.
Når en af de nyere danske film er på TV - så er man altid i tvivl om hvilken det er - for det er altid de samme skuespillere.
Sidst jeg var i biffen og se en dansk film var det vist "Pusher" som var glimerende...
Men ellers synes jeg der er listet mange gode af de ældre danske film op. Jeg har dog personligt alle Olsenbandens film på min top 10 liste over danske film (lige undtaget den sidste som var en fejltagelse)
Og så har jeg et svagt punkt for Dirch Passer film... specielt dem han lavede sammen med Preben Kaas og/eller Jørgen Ryg.
#43 Åkepool 16 år siden
#44 fatcat 16 år siden
#45 Åkepool 16 år siden
#46 Zabriskie 16 år siden
Selvfølgelig er det ikke Hollywood, men man kan sgu heller ikke forvente noget der bare lugter af Hollywood. Til gengæld synes jeg visse danske film har været utrolig nyskabende og originale.
Derudover er "Kunsten at græde i kor" en utrolig charmerende lille film, som endnu engang bekræfter at Danmark stadig kan producere film af meget høj kvalitet.
#47 Musse93 16 år siden
6/6
#48 jessup 16 år siden
#49 BN 16 år siden
Selvfølgelig findes der danske film der har visse kvaliteter, men jeg for mit vedkommende må bare indrømme, at jeg simpelthen ikke synes, at nogen af dem er så gode, at jeg har lyst til at eje dem eller gå i biografen for at se dem. ... Derfor ser jeg dog alligevel sommetider em dansk film på leje-dvd. Den seneste var "Efter Brylluppet", som da var seværdig, men heller ikke mere end det.
At en film laves i Hollywood er for mig at se ikke noget garanti-stempel, for der kommer sandelig også meget skidt og møg fra den kant! ... Men et kig i mit dvd-skab vil ikke desto mindre hurtigt afsløre en mangfoldighed af amerikanske, britiske og (til dels) australske film. Så det er hvad jeg foretrækker.
#50 filmz-bullettooth 16 år siden