• "Kunsten at græde i kor"
    26%
  • Anden dansk film
    20%
  • "De fortabte sjæles ø"
    15%
  • "Vikaren"
    10%
  • "AFR"
    6%
  • "Rich Kids"
    6%
  • "Kærlighed på film"
    5%
  • "Fighter"
    5%
  • "Ekko"
    3%
  • "Cecilie"
    2%
  • "Hvid nat"
    1%
  • "Daisy Diamond"
    0%

Stemmer i alt: 1126

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 MikkelHJ 16 år siden

Jeg stemte på Anden dansk film. Jeg var meget benovet over De Unge År, da jeg så den til en test screening for et stykke tid siden, så den har fået min stemme. Det er den bedste, nyere danske film, jeg har set. Det siger måske mere om mig end om filmen.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#42 fatcat 16 år siden

Måtte i mangel af bedre stemme "De fortabte sjæles ø" som er den eneste jeg har set - den var da også nogenlunde - set som en børne/ungdomsfilm.

Men generelt ser jeg ikke danske film. De er simpelthen for ringe/gennemskuelige/kopier.

Når en af de nyere danske film er på TV - så er man altid i tvivl om hvilken det er - for det er altid de samme skuespillere.

Sidst jeg var i biffen og se en dansk film var det vist "Pusher" som var glimerende...

Men ellers synes jeg der er listet mange gode af de ældre danske film op. Jeg har dog personligt alle Olsenbandens film på min top 10 liste over danske film (lige undtaget den sidste som var en fejltagelse)

Og så har jeg et svagt punkt for Dirch Passer film... specielt dem han lavede sammen med Preben Kaas og/eller Jørgen Ryg.

"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#43 Åkepool 16 år siden

#42 - Det er godt nok en lang top 10 du holder dig, hvis alle Olsen banden film, pånær en er på. Der er vist ca. 14 af dem og du udelukker den sidste, så det vil sige, at du har 13 Olsen banden film på din top 10 over danske film? Det er sgu godt gået ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#44 fatcat 16 år siden

#43 jeg anser de første 13 Olsen-banden film som en helhed og derfor er de kun en ud af de ti.
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#45 Åkepool 16 år siden

#44 - Hmm, det er jeg ikke helt sikker på, er lovligt ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#46 Zabriskie 16 år siden

Jeg synes det er forbandet snæversynet blankt at afvise kvaliteten af de film et lille land som Danmark har fået produceret gennem tiden.

Selvfølgelig er det ikke Hollywood, men man kan sgu heller ikke forvente noget der bare lugter af Hollywood. Til gengæld synes jeg visse danske film har været utrolig nyskabende og originale.

Derudover er "Kunsten at græde i kor" en utrolig charmerende lille film, som endnu engang bekræfter at Danmark stadig kan producere film af meget høj kvalitet.
Le temps détruit tout
Gravatar

#47 Musse93 16 år siden

har ikke set nogle a de film :s ser ikke særlig mange danske film, men den bedste danske film jeg har set må være Drømmen :) den er bare kanon god, så den i biffen fordi jeg kom gratis ind hi hi :D ellers ville jeg ikke se en dansk film.

6/6
Why So Serious?
Gravatar

#48 jessup 16 år siden

Jeg har kun set AFR og Daisy Diamond - det blev en stemme til den første.
This is just until June
Gravatar

#49 BN 16 år siden

#46 - lolmanden:

Jeg synes det er forbandet snæversynet blankt at afvise kvaliteten af de film et lille land som Danmark har fået produceret gennem tiden.

Selvfølgelig findes der danske film der har visse kvaliteter, men jeg for mit vedkommende må bare indrømme, at jeg simpelthen ikke synes, at nogen af dem er så gode, at jeg har lyst til at eje dem eller gå i biografen for at se dem. ... Derfor ser jeg dog alligevel sommetider em dansk film på leje-dvd. Den seneste var "Efter Brylluppet", som da var seværdig, men heller ikke mere end det.

At en film laves i Hollywood er for mig at se ikke noget garanti-stempel, for der kommer sandelig også meget skidt og møg fra den kant! ... Men et kig i mit dvd-skab vil ikke desto mindre hurtigt afsløre en mangfoldighed af amerikanske, britiske og (til dels) australske film. Så det er hvad jeg foretrækker.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#50 filmz-bullettooth 16 år siden

Jeg melder mig ind i klubben for dem som ikke har set nogen af de listede film...... og jeg har heller ikke trang.....
--------- for rent ---------

Skriv ny kommentar: