-
"Kunsten at græde i kor"26%
-
Anden dansk film20%
-
"De fortabte sjæles ø"15%
-
"Vikaren"10%
-
"AFR"6%
-
"Rich Kids"6%
-
"Kærlighed på film"5%
-
"Fighter"5%
-
"Ekko"3%
-
"Cecilie"2%
-
"Hvid nat"1%
-
"Daisy Diamond"0%
Stemmer i alt: 1126
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 mr gaijin 16 år siden
#12 BN 16 år siden
Nå ja, hvordan kunne jeg glemme dem? ;-D
Jeg ejer kun én eneste dansk filmproduktion, og det er tv-serien "Matador", som jeg købte til min kone.
Jeg voksede ellers op i en familie, hvor det hed sig, at amerikanerne ikke kan finde ud af at lave film, og at de eneste film der er værd at se, er de danske.
Hmm, min kulturelle opdragelse må have fejlet groft, for jeg synes snarere, det forholder sig omvendt! ;-) ... Og jeg HAR vitterlig prøvet at give både ældre og nye danske film en chance.
#13 filmz-DocDoom 16 år siden
Faktisk var de første par film i "I Kina Spiser De Hunde"-genren da også ganske nyskabende, en slags danske Tarantino-produktioner (omend ikke langtidsholdbare). Men som altid gik der profit i den, og de seneste år har budt på hårrejsende copycats, hvoraf de værste (af dem jeg har været så uheldig at se) må være Inkasso med Iben Piben Gejle og Den Gode Strømer med Rene Dip fra Akvaaaaaaaaa.
Jeg kan derimod ikke falde på halen over Per Flys trilogi. Specielt Arven og Bænken er præget af en god første halvdel, hvorefter det løber lidt ud i sandet. Speciet Bænken, hvor man partout har skulle flette et lille action-drama ind til sidst med en flugt fra politiet; da stod jeg helt af. Det virker bare så desperat, at man ikke blot har kunnet være den være en fin lille film om samfundet på bunden men partout skal have nogle blå sirener. (Hmm jeg ser lige, at den trilogi faktisk ER i min mappe med danske film. Hvordan skete det mon? Konen?)
#14 filmz-Narniabæver 16 år siden
#15 filmz-DocDoom 16 år siden
#16 Collateral 16 år siden
#17 jensen123 16 år siden
#18 dolphinfriendly 16 år siden
#19 filmz-Aras 16 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#20 BN 16 år siden
Pyha, så er jeg alligevel ikke helt alene! ;-D