• "Klovn"
    49%
  • "Matador"
    19%
  • "Dolph & Wulff med venner"
    11%
  • "Krøniken"
    8%
  • Anden dansk serie
    6%
  • "Anna Pihl"
    4%
  • "Teatret ved Ringvejen"
    2%
  • "Nynne"
    1%

Stemmer i alt: 1576

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Andcasso 17 år siden

Jeg så meget gerne, at Frank Hvam fik taget og gjort noget ved sin dyrelægeeksamen, så vi kunne få fjernet den talentløse parodi på en komiker fra den danske sendeflade.

Det er så ikke kun Frank Hvam der et talentløst hul i jorden. Hvordan fan..n har Mia F..king Lyhne fået sin eksamen. Hun er nok Danmarks mindst talentfulde skuespiller. Eller er det Therese Glahn.
Gravatar

#12 dyg 17 år siden

#11 - Ja, for Casper Christensen er jo verdens bedste skuespiller...
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13 m 17 år siden

ENESTE gode serie fra DK er Matador, derefter gik det til bunds med et brag
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#14 evermind 17 år siden

Jeg stemte "Anden dansk serie" - og den hedder P.I.S.! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#15 filmz-bobafettich 17 år siden

Jeg holder på "Duksedrengen" og "Sonny Soufflé Chok Show"....Bedre bliver det ikke...
Gravatar

#16 filmz-icE-MaN 17 år siden

Hmm hvor er ørnen henne?
Gravatar

#17 Bates 17 år siden

Det blev "Klovn".

Anna Pihl...tsk tsk
Gravatar

#18 Zabriskie 17 år siden

Må sige det ærger mig en smule Matador ikke er numero uno eftersom den serie er en sand genistreg

Klovn er dog heller ikke dårligt
Le temps détruit tout
Gravatar

#19 chandler75 17 år siden

# 15 De er vist ikke blevet vist i 2006, som poll'en går ud på...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 MikkelHJ 17 år siden

Der er ingen tvivl om, at Matador ville vinde, hvis kriteriet var bedste danske serie, der nogensinde er blevet lavet, men i mine bestræbelser på at komme frem til, hvad jeg skulle svare i denne poll, har jeg valgt at fokusere på serier med afsnit, der er blevet sendt første gang i 2006.

Jeg savner ligesom andre i denne tråd den pragtfulde serie Ørnen, hvorfor jeg har valgt at stemme Anden dansk serie. Jeg synes, Ørnen sluttede lidt for åbent, men jeg håber, det giver lejlighed til at fortsætte den på et tidspunkt.

Endskønt jeg har prøvet, kan jeg ikke rigtig blive begejstret over Klovn, der allerede fra første færd mistede en del hos mig, da det kom frem, at Casper Christensen og Frank Hvam, ligesom det var tilfældet med Frank Esmanns biografi om Henry Kissinger, havde lånt lidt for kraftigt fra et andet forlæg.

Krøniken døde for mig samtidig med Erik. Jeg har da stadig fulgt med, men den er ikke lige så interessant uden ham.

Selvom realismen ikke ligefrem er i højsædet, synes jeg faktisk, Anna Pihl er en meget spændende serie, når den altså ikke drukner i privatlivsfnidder.

Hvad angår Dolph & Wulff med venner, kan jeg godt lide talkshow-formatet. Det giver Mikael Wulff en mulighed for lige at levere en lille monolog i starten af hver udsendelse. Jeg må også sige, at orangutangen Finn og bæveren Rocco er en kærkommen tilføjelse til persongalleriet, da Dolphs kommentarer og væremåde var ved at blive en lige lovlig tyndslidt joke i det forrige program, Dolph & Wulff.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt med i hverken Nynne eller Teatret ved Ringvejen, men det lader til, at jeg ikke er alene om det.

Slutteligt må jeg sige, at jeg også synes, det afsluttende dobbeltafsnit af P.I.S. med undertitlen Det endelige opgør havde fortjent en plads på listen over valgmuligheder i denne poll. Det var en værdig afslutning på en alletiders serie.

Det var utroligt gribende og medrivende at følge en mands totale nedtur fra indsatsleder til centervagt i de to første sæsoner. Det var sådan en følelsesmæssig rutsjebanetur, at jeg i hvert fald havde det med at glemme, at det var ren fiktion.

Det gjorde ondt at se en dygtig mand som John Schmidt blive fortrængt fra sin plads af en nylig ankommet grønskolling af en medieluder som NC. Derfor fyldte det mig med ekstra meget fryd og glæde at se ham få fuld oprejsning og så lidt til i Det Endelige Opgør samt at få lov at se NC blive udstillet som den medieluder, han er. Samtidig er det også et glimrende indlæg i debatten om, hvorvidt politiet skal udstyres med ikke-dødelige våben.

Det absolutte højdepunkt er, da John på trods af risikoen for at miste sin hånd rejser sig fra sygesengen og trænger ind i en bygning bevæbnet til tænderne med alt fra maskinpistol til bombesøgningsgris for at fange forbryderen. Han minder i den grad om sin navnebror med efternavnet McClane.

Det er SÅ fin en detalje, at NC kommer for sent til den store aktion, fordi han skal deltage i Vild Med Dans, et program, jeg absolut ikke bryder mig om.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.

Skriv ny kommentar: