-
"Klovn"49%
-
"Matador"19%
-
"Dolph & Wulff med venner"11%
-
"Krøniken"8%
-
Anden dansk serie6%
-
"Anna Pihl"4%
-
"Teatret ved Ringvejen"2%
-
"Nynne"1%
Stemmer i alt: 1576
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 TNPihl 17 år siden
Det kan man vist mere kalde en tv-serie end "Dolph & Wulff med venner", som vel reelt ikke helt kan betegnes det.
#42 NightHawk 17 år siden
2. Huset På Christianshavn
3. Matador
Resten er IMO noget gøgl. Grinte lidt af "Teatret ved Ringvejen" og "Dolph & Wulf med Venner", som er langt dårligere end både "Wulfmorgethaler" og "Dolph & Wulf på Mission".
Anna Pihl ku' jeg godt li' i starten, men den serie udviklede sig hurtigt til, at være den mest utroværdige danske politiserie der nogensinde er lavet med plots så large i troværdighed, at man skal være ualmindelig overbærende for ikke, at ku' se de mange hovsa løsninger. Havde serien haft bare en lille smule hold i virkeligheden, ja så var Anna Pihl blevet fyret for lang tid siden, eller så amatøragtigt som hun opfører sig, ja ganske enkelt være skudt ned.
Krøniken...eller rettere the Kaj Holger saga er IMO noget af det mest kedelige danske drama, der har været produceret til tv, ever. Frem og tilbage med Erik og Kaj Holger i utallige afsnit. Tilgir faren Erik, tilgir Erik sin far...gaaab! Og så daffer Palle lidt rundt med Jens Otto Kragh og blir skilt fra Søs der i mangel af opbakning hjemmefra viderbringer sin skæbne til datteren, men kun delvis, da det hele jo skal ha' en happy end. Finder Palle og Ida sammen igen, (de var sammen før Palle giftede sig med Søs) og hvad med Eriks sønner Bo og Henrik og tralala derudaf. "Krøniken" handlede mere om nogen menneskeskæbner fanget i en tidsbobel, end den handlede om Danmark i udvikling. Jo vi hørte da om det osv, men det var som om, at konflikterne imellem seriens hovedpersoner var mere interessante at få vist, ligegyldigt hvor hamrende banale og forudsigelige de så end var. Syntes heller ikke man fik en særlig go' fornemmelse, især her i de sidste afsnit, af at man havde flyttet sig markandt i tidsperiode. Personerne i "Krøniken" opførte sig, som jeg opfattede det, stadigvæk som om de befandt sig i 50'erne & 60'erne serien ud.
En skuffende og møghamremde kedelig sæbeopera forklædt som oplysningsdrama. En anmelder skrev forleden i Berlingske..."er Krøniken" den nye "Matador" ? og til det vil jeg svare et kæmpestort NEJ!
Nynne...Jeg så filmen og det var mer end rigeligt. Muligt at bogen det hele er baseret på er noget værd. Det er "Nynne" i visuel form derimod ikke. "Sex & The City" light og det være sig ultra ultra light!
Edit : Og nu Ørnen lige blir nævnt, ja så skal den da også lige ha' et par ord med på vejen. Den serie ku' jeg bare aldrig ta' seriøst. I princippet spiller alle på holdet glimrende, men når man i den grad påtvinger en dansk serie en amerikanisering i både dialog og handling, så kommer det IMO til at virke kunstigt. Nogen afsnit havde jeg det som om, at jeg så en amerikansk actionserie dubbed på dansk.
"Ørnen" manglede den ironi og sarkasme som fungerede så fremraggende i Rejseholdet og som, selv om det kan lyde lidt mystisk, var noget der gjorde serien mere jordnær og dermed mere dansk.
#43 Collateral 17 år siden
#44 jesperhp 17 år siden
#45 Åkepool 17 år siden
#46 davenport 17 år siden
Sådan noget "se hvor underlige kvinder er" lort. Jeg ved sku godt kvinder er underlige, det behøver de ikke forpeste mine mandage med at oplyse mig om.
..Og det var kæresten der mente det kunne være godt at se, så jeg var NØDT til det..
Ellers synes jeg Klovn er sjovt. Selv min farmor har set noget af det, og synes det var lidt skørt.
#47 T-1000 17 år siden
#48 filt 17 år siden