• Pusher
    34%
  • Danmark (Bænken, Arven, Drabet)
    20%
  • Anja og Viktor
    10%
  • Diagnose (Antichrist, Melancholia, Nymphomaniac)
    8%
  • Klassefesten
    7%
  • En anden
    6%
  • Krummerne
    6%
  • Guldhjerte (Breaking the Waves, Idioterne, Dancer in the Dark)
    4%
  • Barndom (Lars Ole 5C, Drenge, Kundskabens træ)
    4%
  • Europa (Forbrydelsens element, Epidemic, Europa)
    2%

Stemmer i alt: 381

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Wrigley 7 år siden

Hvad med afdeling Q serien, er der ikke 3 af dem?
Gravatar

#2 The_Corrector 7 år siden

Hvorfor er Alvin and the Chipmunks ikke med på listen?! den trilogi er da langt bedre end noget af det lort på den her afstemningsliste! (Bonus info: Ved godt den ikke er dansk, get the point)
Gravatar

#3 Kisbye 7 år siden

Der er lidt svært, men det skal jo være noget Von Trier. Det andet når ham ikke til sokkeholderne. Svævede imellem Golden Heart og Europa. Endte så på Europe. Filmen Europa er en af mine absolute favoritter. Det er teknisk flot håndværk. Hans brug af baggrundsreflektion, som han har forfinet fra Medea, er rigtig interessant. Forbrydelsens element er også god og jeg kan faktisk også godt lide det lidt udskældte lavbudget eksperiment Epedemic.

Problemet med både Pusher og Danmark, er at de sidste film i trilogien. ikke kan leve op til kvalitet i den første film.
Her er det dejlige med Lars Von Trier, at hver film er et nyt eksperiment og rammer for det meste rigtigt. Undtagelsen er Manderlay, hvor man allerede have set konceptet i Dogville.

#1 Der er vist 7 film mere planlagt, så det er ikke en trilogi.

#2 Nej, jeg forstår ikke hvad du mener?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#4 Sir_cumalot 7 år siden

Man kan slet ikke sammenligne de film. Krummerne og nymphomaniac? Jovist er Yrsa lidt af en jailbait-godte, men det giver bare ingen mening.
Gravatar

#5 Gorman 7 år siden

# 2 uha uha for et humør. Det er vel ikke alle afstemninger, vi hver især finder interessante. Du kunne gøre som os andre og så bare lade dem være, som ikke siger dig noget.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#6 Ceepa 7 år siden

Pusher? Lol! det er kun den første der er sindsygt go! resten er lort!
Gravatar

#7 KeeZ 7 år siden

Nu ved jeg godt det ikke er en trilogi, men kan vi ikke bare aftale at Anders Thomas Jensen's Blinkende lygter, De grønne slagtere og Adams æbler er langt bedre end de fleste på den liste?
Gravatar

#8 Trew 7 år siden

Sjovt som alle kommentarerne i disse afstemningerne altid ender ud med, at folk brokker sig over film der ikke er på listen. Er jeg den eneste der kan se muligheden "Anden", som vel dækker meget godt.

Jeg stemte krummerne, selvom de ved et gensyn i dag, nok næppe ville være de bedste, så er det uden tvivl de film der, på deres aktuelle tidspunkter, har underholdt mig mest.

Skriv ny kommentar: