• Hvem er David Lynch?
    23%
  • David Lynchs film er ikke lige min smag
    16%
  • Mulholland Drive
    15%
  • Dune
    13%
  • Elefantmanden
    11%
  • Blue Velvet
    6%
  • Twin Peaks: Fire Walk with Me
    4%
  • Wild at Heart
    4%
  • Lost Highway
    3%
  • The Straight Story
    2%
  • Eraserhead
    2%
  • Inland Empire
    1%

Stemmer i alt: 2485

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#101 Highland Park 13 år siden

Det skyldes sikkert, at mange kun har set "Dune".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#102 Æsop9000 13 år siden

Skeloboy (100) skrev:

...

Men jeg fatter absolut heller ikke, hvordan Dune kan være så højt oppe...

Hvis filmsmag var objektiv ville den selvfølgelig være den sidste på listen.

Jeg stemte på Dune fordi den er den Lynch film jeg har set flest gange. Den er ikke god eller godt klippet sammen hvis man sammenligner den med alle oscar vindere.

Men jeg elsker den på samme måde som jeg elsker Plan 9 from outer space :-)

Den har en anden og personlig værdi for mig. Jeg elsker designet af filmen og toto´s musik dertil.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#103 Slettet Bruger [3258347070] 13 år siden

"Dune" er den eneste af hans film jeg ikke har set. Dette skyldes ikke mindst den dårlige modtagelse den har fået fra flere steder. Og så er 3 timer også med til at afskrække.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#104 Fellaheen 13 år siden

narkoøgle (102) skrev:
Men jeg elsker den på samme måde som jeg elsker Plan 9 from outer space :-)

Men det er jo noget pjat at sige når David Lynch har instrueret den og iøvrigt lavet andre og bedre film.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#105 Æsop9000 13 år siden

KeyserSöze (104) skrev:
Men det er jo noget pjat at sige når David Lynch har instrueret den og iøvrigt lavet andre og bedre film.

Ok.... Jeg stemte udfra hvilken af lynch´s film jeg bedst kan lide at se. Den jeg i min bog synes er bedst, udfra mine egne kriterier. For som jeg sagde:

narkoøgle (102) skrev:

Jeg stemte på Dune fordi den er den Lynch film jeg har set flest gange. Den er ikke god eller godt klippet sammen hvis man sammenligner den med alle oscar vindere.

Dune er ikke god hvis man sammenligner den med The Shawshank Redemtion eller citizen kane. Men det er heller ikke altid det jeg leder efter i alle film. Jeg har mine "guilty pleasures" når det kommer til film, og dune er en af dem.
Gravatar

#106 Fellaheen 13 år siden

narkoøgle (105) skrev:
Ok.... Jeg stemte udfra hvilken af lynch´s film jeg bedst kan lide at se. Den jeg i min bog synes er bedst, udfra mine egne kriterier. For som jeg sagde:

Jeg synes bare det er lidt provokerende at reducere Lynch, amerikansk films renæssancemand, til én "guilty pleasure"/film der er så dårlig at den er sjov.
Gravatar

#107 JannikAnd 13 år siden

narkoøgle (105) skrev:
Dune er ikke god hvis man sammenligner den med The Shawshank Redemtion eller citizen kane.
Hvorfor skulle man da også det?
Gravatar

#108 Skeloboy 13 år siden

KeyserSöze (104) skrev:

Det er da noget pjat at sige, at Lynch har lavet bedre film...narkoøgle synes jo ikke de er bedre
KeyserSöze (106) skrev:
Jeg synes bare det er lidt provokerende at reducere Lynch

Hvordan kan du blive provokeret af en anden persons smag?
Gravatar

#109 Æsop9000 13 år siden

JannikAnd (107) skrev:
Hvorfor skulle man da også det?

Hehe. Jeg stemte Dune fordi jeg bedst lide at se den, mest for stemningen, men også at grine lidt af de dårlige ting der er i. Elefantmanden har et bedre budskab end Dune, men jeg stemte ikke på den fordi jeg bliver så melankolsk hver gang jeg ser den.

Jeg tager mavefornemmelsen jeg har efter at have set en film ind i formlen når jeg stemmer i disse polls.

Men Dune er jo ikke nummer et i denne afstemning. Der er jo flere der ikke ved hvem David Lynch er end der har stemt på mullholland drive.

Jeg ville bare give en forklaring til jer andre på hvorfor nogle kunne finde på at stemme på dune fremfor Eraserhead og lignende :-)
Gravatar

#110 Fellaheen 13 år siden

#108 - Det er jo ligesom at sige at jeg hader alle Vermeers malerier, undtagen "Pige med perleørering" der er så grimt at jeg elsker det. Det er da okay at blive provokeret over en sådan udtalelse, hvis ikke moralsk eller etisk så i hvert fald intuitivt.

Skriv ny kommentar: