-
Hvem er David Lynch?23%
-
David Lynchs film er ikke lige min smag16%
-
Mulholland Drive15%
-
Dune13%
-
Elefantmanden11%
-
Blue Velvet6%
-
Twin Peaks: Fire Walk with Me4%
-
Wild at Heart4%
-
Lost Highway3%
-
The Straight Story2%
-
Eraserhead2%
-
Inland Empire1%
Stemmer i alt: 2485
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#101 Highland Park 13 år siden
#102 Æsop9000 13 år siden
Hvis filmsmag var objektiv ville den selvfølgelig være den sidste på listen.
Jeg stemte på Dune fordi den er den Lynch film jeg har set flest gange. Den er ikke god eller godt klippet sammen hvis man sammenligner den med alle oscar vindere.
Men jeg elsker den på samme måde som jeg elsker Plan 9 from outer space :-)
Den har en anden og personlig værdi for mig. Jeg elsker designet af filmen og toto´s musik dertil.
#103 Slettet Bruger [3258347070] 13 år siden
#104 Fellaheen 13 år siden
Men det er jo noget pjat at sige når David Lynch har instrueret den og iøvrigt lavet andre og bedre film.
#105 Æsop9000 13 år siden
Ok.... Jeg stemte udfra hvilken af lynch´s film jeg bedst kan lide at se. Den jeg i min bog synes er bedst, udfra mine egne kriterier. For som jeg sagde:
Dune er ikke god hvis man sammenligner den med The Shawshank Redemtion eller citizen kane. Men det er heller ikke altid det jeg leder efter i alle film. Jeg har mine "guilty pleasures" når det kommer til film, og dune er en af dem.
#106 Fellaheen 13 år siden
Jeg synes bare det er lidt provokerende at reducere Lynch, amerikansk films renæssancemand, til én "guilty pleasure"/film der er så dårlig at den er sjov.
#107 JannikAnd 13 år siden
#108 Skeloboy 13 år siden
Det er da noget pjat at sige, at Lynch har lavet bedre film...narkoøgle synes jo ikke de er bedre
Hvordan kan du blive provokeret af en anden persons smag?
#109 Æsop9000 13 år siden
Hehe. Jeg stemte Dune fordi jeg bedst lide at se den, mest for stemningen, men også at grine lidt af de dårlige ting der er i. Elefantmanden har et bedre budskab end Dune, men jeg stemte ikke på den fordi jeg bliver så melankolsk hver gang jeg ser den.
Jeg tager mavefornemmelsen jeg har efter at have set en film ind i formlen når jeg stemmer i disse polls.
Men Dune er jo ikke nummer et i denne afstemning. Der er jo flere der ikke ved hvem David Lynch er end der har stemt på mullholland drive.
Jeg ville bare give en forklaring til jer andre på hvorfor nogle kunne finde på at stemme på dune fremfor Eraserhead og lignende :-)
#110 Fellaheen 13 år siden