• "Junglebogen"
    21%
  • "Robin Hood"
    16%
  • "Peter Pan"
    12%
  • "Sværdet i stenen"
    12%
  • "Askepot"
    8%
  • "Lady og Vagabonden"
    7%
  • "Bernard og Bianca"
    5%
  • "Alice i Eventyrland"
    5%
  • "Aristocats"
    5%
  • "Klassikeren Peter Plys"
    4%
  • "Tornerose"
    2%
  • "101 dalmatinere - Hund og hund imellem"
    2%

Stemmer i alt: 1068

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 filmz-Antaeus 16 år siden

De 3 i klassisk stil er klart bedst animeret og tegnet (Peter Pan, Askepot og Lady og Vagabonden), der er så nogle af de andre som har andre kvaliteter der gør at de kan komme på tale. De er dog stadig godt animeret og tegnet - det er jo Disney - men bare ikke på højde med de 3.

Junglebogen er nok den eneste der har så mange kvaliteter at den kan blande sig med de 3. Fin historie, humor og musik. Men valgtet kom til at stå mellem Peter Pan og Lady og Vagabonden hvor sidstnævnte lige akkurat løb med sejren.

Et par af de nyere film slår faktisk vinderen og Pinnochio ville også have blandet sig i striden, hvis den ikke havde været for gammel. Bambi og Fantasia ville jeg ikke have overvejet i en topstrid.
Antaeus
Gravatar

#32 Truntemus 16 år siden

Min stemme gik til Aristocats, er slet ikke sikker på 2'eren, måske Peter Plys
Gravatar

#33 wimmie 16 år siden

Stod mellem Peter Pan og Lady og vagabonden - men Peter Pan var den jeg så flest gange som barn, så det blev den :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#34 elwood 16 år siden

Klassikeren Peter Plys, er det forøvrigt den hvor tigerdyr rutsjer ned af bogstaverne i bogen, elsker den scene.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#35 Riqon 16 år siden

#34 - Det er det! I det hele taget virkelig fedt, hvordan den er fortalt, som om det hele foregår i en bog :) Af og til zoomes der ud og bladres, og man ser et glimt af det næste, fortælleren vil sige ... Det er unfair overfor den, at den ikke får mere end 28 stemmer, for den er langt mere original end flere af de andre.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#36 filmz-Bruce 16 år siden

Peter Pan
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#37 filmz-Antaeus 16 år siden

Man skal tænke på at Peter Plys er dårligere tegnet og dårligere animeret end de fleste andre på listen samtidig med at historien er langt mere simpel da det er den mest børne-agtige af dem alle. Så det er vel ikke så underligt at den ikke får flere stemmer (ikke hermed sagt at den er dårlig, men bare ikke bedst).
Antaeus
Gravatar

#38 filmz-Antaeus 16 år siden

Det mest uforståelige for mig er at "Sværdet i Stenen" får så mange stemmer. Det er vel nok en af Disneys svageste film selv om den ikke ligefrem mislykkedes. I min store Disney bog får den heller ikke speciel positiv kritik, men klarer det hæderligt, som de så diplomatisk skriver. På imdb får den dog 6,9.
Antaeus
Gravatar

#39 filmz-muffin 16 år siden

Jeg må dog også indrømme at sværed i stenen er en af mine favorit disney klassikere.. Uden tvivl.. Og det kender jeg rigtig mange som er enig med mig i. tydeligvis også her på Filmz. Hehe så #38, jeg tror ikke folket er helt enige om liige den sag (:
Gravatar

#40 BN 16 år siden

Aristocats
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: